2021-07-14, 21:01
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Vi har lärt oss att förändringar är svåra. Vi har lärt oss att de kommersat ta tid.
Jag tror inte heller att vi kommersat nå klimatmålen i tid. Men detta förslag är nog en viktig pusselbit.
Egentligen är det meningslöst att ens diskutera detta med förnekare. Det behövs ju inte. De har inget inflytande i styrelserummen eller i politikens kärna.
Du är efterbliven, sedan kan en sådan fattig loser som du inte vara en filantrop, i sin definitions rätta bemärkelse, - som välgörare.

Du är misantrop, dessutom fattig och oduglig.
Citera
2021-07-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du är efterbliven, sedan kan en sådan fattig loser som du inte vara en filantrop, i sin definitions rätta bemärkelse, - som välgörare.

Du är misantrop, dessutom fattig och oduglig.

När jag får sådana omdömen från lågutbildade rattrunkare stärks jag i min tro på en bättre värld.
Citera
2021-07-14, 21:09
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
När jag får sådana omdömen från lågutbildade rattrunkare stärks jag i min tro på en bättre värld.
Haha, ja i så fall hoppas jag du får se frukterna av dina likasinnade idioters idioti dvs hoppas du får ett långt liv lol, men det blir olyckligt. Lyckan din kommer slockna snart. Det blir din näringsrika frukt. En balsam för smaksinnet.
Citera
2021-07-14, 21:17
Medlem
Citat:
Tugg utan någon ny substans. Argument man hört från brunt håll ett antal tusen gånger. Industrin och ledande politiker skiter i sådant.
Om du hört argumentet ett antal tusen gånger så borde du kanske ha bättre svar än att du hört det tidigare.
Citera
2021-07-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Om du hört argumentet ett antal tusen gånger så borde du kanske ha bättre svar än att du hört det tidigare.

Där har du en poäng ! Men i sak är det ingen som bryr sig om vad de bruna tycker.
Citera
2021-07-14, 21:51
Medlem
Citat:
Där har du en poäng ! Men i sak är det ingen som bryr sig om vad de bruna tycker.
Eftersom det är en vetenskaplig fråga så spelar färg och tyckande inte så stor roll.
Citera
2021-07-14, 22:00
Medlem
JetSocietys avatar
Så EU skall höja skatterna på produktion av dessa grejer till sådana nivåer att ingen utanför (inte i heller för den delen) EU har råd att köpa dem?.

Samtidigt bygger kommunisterna i Kina ett nytt kolkraftverk i veckan för att förse sin stålindustri med el utan att filantroper och andra vänsterhjon höjer ett ögonbryn.

Snacka om självmål
Citera
2021-07-14, 22:02
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Eftersom det är en vetenskaplig fråga så spelar färg och tyckande inte så stor roll.

Politisk färg går före vetenskap, sunt förnuft och sanning i frågor om miljö, nationalism, rasism och feminism.
Citera
2021-07-14, 23:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Så EU skall höja skatterna på produktion av dessa grejer till sådana nivåer att ingen utanför (inte i heller för den delen) EU har råd att köpa dem?.

Samtidigt bygger kommunisterna i Kina ett nytt kolkraftverk i veckan för att förse sin stålindustri med el utan att filantroper och andra vänsterhjon höjer ett ögonbryn.

Snacka om självmål

Det är "bättre" än så :

Trots alla hotande tvister förklarar sig Frans Timmermans ändå vara redo att kämpa för sina förslag.

Vi kan inte överge våra barn och barnbarn till en framtid som ser mycket blekare ut. Vi måste ha modet att göra det här, säger klimatgeneralen i Bryssel.

https://www.hbl.fi/artikel/just-nu-s...pp-och-tullar/

EU står för 15 % utav de globala utsläppen. De andra då.., de som står för 85 % och fortsätter att öka ?

Jobben försvinner till Kina. Detta leder till bara högre arbetslöshet. Fattas bara att något mähä i Bryssel kläcker ur sig : "-För att klara dessa omställningar, så kommer det att behövas en ökad invandring !"
Citera
2021-07-14, 23:28
Medlem
EU:s paket av utfästelser och vittgående löften är i praktiken helt ogenomförbart pch det kommer att köra fast både i gemenskapens interna konflikter och utifrån ekonomiska realiteter. På SVT-Aktuellt gjorde deras "klimatkorre" ett floskulöst försök att beskriva paketet som en djärv utmaning (så heter det ju på nutida politikerspråk när man inte vet hur man ska angripa ett problem), men i realiteten är det här en hög döda fiskar. Några bos EU har alltså utlovat att CO2-utsläppen ska sänkas med 55% från 1990 års nivå på nio år, fram till 2030. Inte en chans att detta blir verklighet, amigos!
Citera
2021-07-15, 00:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
EU:s paket av utfästelser och vittgående löften är i praktiken helt ogenomförbart pch det kommer att köra fast både i gemenskapens interna konflikter och utifrån ekonomiska realiteter. På SVT-Aktuellt gjorde deras "klimatkorre" ett floskulöst försök att beskriva paketet som en djärv utmaning (så heter det ju på nutida politikerspråk när man inte vet hur man ska angripa ett problem), men i realiteten är det här en hög döda fiskar. Några bos EU har alltså utlovat att CO2-utsläppen ska sänkas med 55% från 1990 års nivå på nio år, fram till 2030. Inte en chans att detta blir verklighet, amigos!

Men det är en utmärkt chans att höja skatterna. Finner det inte nu men här i norge snackades det om ett bensinpris på 23-25 kronor litern.
Citera
2021-07-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men det är en utmärkt chans att höja skatterna. Finner det inte nu men här i norge snackades det om ett bensinpris på 23-25 kronor litern.
Ja och Norge är inte ens med i EU...

Det här är i grunden bara floskelbingo och ett försök att toppa Bidens lika omöjliga löfte att USA skulle halvera från 2005 års nivå. För att travestera den finländske poeten Henry Parland, död vid 22 för nästan ett sekel sedan:

"Klimat-realisation!
-ni säger: den har redan börjat
men jag säger:
vi måste ytterligare höja priserna!"

(i originalet är det idealen som går på rea och priserna sänks förstås hela tiden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in