2021-07-02, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Har stått att läsa eller se på tv-intervjuer, offentligt från polisen. Likaså att polisen var uniformerad.

Du får leta själv (din latmask). Då får du svar du själv kan bedöma trovärdigheten i också. Man får jobba lite själv här i världen, inte få allt serverat. Det är nyttigt och något man mår bra av.
Men om det är som du säger att han bar väst. Vad ska vi då säga om polisens uttalande om att det kan ha varit en felskjutning. Det är ju i så fall helt omöjligt. En gul väst som det står POLIS på går helt enkelt inte att misstolka.
Citera
2021-07-02, 02:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentor875
Jag har inte nämnt etnicitet utan vad jag nämner och misstänker är, att han inte är från biskopsgården, utan annan stadsdel i Hisingen. Läs!
Men ändå insatt i hur det fungerar. Men ändå inte känd lokalt. Ja, det känns troligt.
Citera
2021-07-02, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ett dygn. Ingen misstänkt ingen gripen. Detta kommer inte lösas. Skam för kåren. Vem rä den bortglömde skadade som åxå fick åka in till sjukan med snuten nämns ingrt om jqn

Inom 48 timmar ska man helst kommit in på något väsentligt eller ha säkrat bevisning.
Citera
2021-07-02, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag letar efter inlägget. .. återkommer strax ..
var dom inte Guldfärgade tyckte jag mig läst i tråden?
Citera
2021-07-02, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vad är detta? Du får förklara vad det är du ser. Vad har denne Er!k Wretl!nd du skriver om med detta att göra, vad har jag missat här?

Alla dina länkar går till sidor som inte finns längre

Det var som sjutton. Det handlade om en ev. BO.

Stod i expressen att han deltagit en intevju våren 2018 med smålandsposten samt deltagit i militära aktivitetr i Mali.
De andra länkarna var till bla. smålandsposten och handlade om en E.W som deltagit i en invigning av ny byggand (samt intervju) vid polishögskolan i Växjö.

Denna kanske funkar? https://www.smp.se/vaxjo/att-oka-kapaciteten-ar-den-basta-investering-man-kan-gora/
Citera
2021-07-02, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
var dom inte Guldfärgade tyckte jag mig läst i tråden?
Jag letar , vittnet beskrev detaljrikt ..
Citera
2021-07-02, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilLivet
Runt 22-22:30 såg jag 2st Gilera Runners 180.. Med 2 pers på varje, med rånar luvor och dom gjorde pistoltecken med händerna. Detta skedde på Selma Lagerlöfstorg, dom drog bussfilen mot backaplan. Kanske bara slumpen.

Ja tror det är detta inlägget ni letar efter
Citera
2021-07-02, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Det hade låtit bättre än vad jag tror skett baserat på den informationen polisen släppt.

Frågan är var skjutningen planerad eller inte. Min teori är likt det som polisen släppt.

GM gör sig beredd, är maskerad med handskar, luva, corona-mask. Tar fram sitt vapen från en Gucci väska (enligt vittnen) , närmar sig sina måltavlor (rival gäng) som sticker där ifrån när de märker vad som kommer ske. Samtidigt glider det upp en uniformerad snut med en moped som ej är markerad med polis, samt en vit hjälm. GM får panik och riktar vapnet och skjuter polisen.

Det jag undrar är om GM uppfattade det som en polis innan han sköt. Med tanke på att mopeden inte var markerad ”polis” , så är det inte helt osannolikt att han trodde det var annan kriminell. Att skjuta från just mopeder på varandra är något de gör väldigt ofta.

Så det jag tänker är:

1. Va mordet planerat sedan innan eller sköt GM när polisen rullade upp utav panik? (Han höll redan vapnet i handen).

2. Uppfattade GM att det var en polis innan han sköt? Allt gick trots allt mycket snabbt och polisen hade vit hjälm och en blank moped utan ”polis” på.

(Vilket verkar helt hjärndött , att vissa åker runt med fordon som ej är markerad som Polis).

Jag håller med dig om allt du skriver om, väldigt bra svar om teorier om vad som skulle kunna ha hänt. Nästan övertygad om att när eller om dom plockar in gm. Att denna kommer ge som försvar att det var inte meningen och trodde att det var någon annan.

Frågan kanske som ska ställas nu är om gm är kvar I sverige eller tagigt flykt till dom södre bredgraderna. Svårt att tro att gm sitter och trycker I någon lägenhet I biskop med samma vapen I hand I försvar för ev händelse. Min teori är att det vapnet är borta, antagligen I älven med filad pipa. Eller isärplockad I molekyler.

Är nog en hel del som vet om detta och vem personen är. För lycka till att åka och hämta en påse glädje I biskop nu. Är nog en hel del talanger som är dyngsura nu för bängen trålar 9000 och handeln står stilla.
Citera
2021-07-02, 03:05
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsideHBG
Det var som sjutton. Det handlade om en ev. BO.

Stod i expressen att han deltagit en intevju våren 2018 med smålandsposten samt deltagit i militära aktivitetr i Mali.
De andra länkarna var till bla. smålandsposten och handlade om en E.W som deltagit i en invigning av ny byggand (samt intervju) vid polishögskolan i Växjö.

Denna kanske funkar? https://www.smp.se/vaxjo/att-oka-kapaciteten-ar-den-basta-investering-man-kan-gora/
Ok. Det är inte han som är brottsoffret här i alla fall, vem det är framkom tidigt i tråden.

(Den länken fungerade, fast kanske inte så länge till? Låst artikel också men det spelar ingen roll här.)
Citera
2021-07-02, 03:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mentor875
Tack för pusselbiten. nej har missat det. Detta stärkte min misstänke.
Sidan 17 . Inägg 202.

Hmmm .. motorcykelaffären Gliera runner i Göteborg kanske har någon köpare som är intressant att titta närmare på.
Senast redigerad av Massonite 2021-07-02 kl. 03:24.
Citera
2021-07-02, 03:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ja tror det är detta inlägget ni letar efter
Japp stämmer.
Citera
2021-07-02, 03:10
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det har skrivits tidigare i tråden att BO hette Andre4s i förnamn, så jag testade att i Google skriva in just "Andre4s" för att se vad som kom upp. Sökalternativ presenterades, och förutom diverse kändisar med namnet kom det upp "Andre4s Danm4n". En 33-årig person boende i Göteborg.

Gick in på MrKoll och noterade att mannen har tittats på ett antal gånger, vilket kan tyda på att detta är en person som är aktuell på något vis. Magkänslan säger att denne man är brottsoffret, men det får förstås framtiden utvisa.
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vad hette BO?
Vilka kan gm vara?
BO är den person som UT64 anger i inlägget ovan.
Eftersom han är ett BO så har jag maskerat namnet i UT64 inlägg, och bytt ut några bokstav "A" emot siffran "4".

Vilka GM är har jag inga fakta om, men det ryktas/talas om ev. "tonåringar".
Extra tragiskt om så är fallet då en dödad polismans baneman inte bör erhålla rabatt på en för ändamålet välförtjänt straffmätning.

V.I.F. A D🕯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in