Citat:
Ursprungligen postat av
Niggward
Det hade låtit bättre än vad jag tror skett baserat på den informationen polisen släppt.
Frågan är var skjutningen planerad eller inte. Min teori är likt det som polisen släppt.
GM gör sig beredd, är maskerad med handskar, luva, corona-mask. Tar fram sitt vapen från en Gucci väska (enligt vittnen) , närmar sig sina måltavlor (rival gäng) som sticker där ifrån när de märker vad som kommer ske. Samtidigt glider det upp en uniformerad snut med en moped som ej är markerad med polis, samt en vit hjälm. GM får panik och riktar vapnet och skjuter polisen.
Det jag undrar är om GM uppfattade det som en polis innan han sköt. Med tanke på att mopeden inte var markerad ”polis” , så är det inte helt osannolikt att han trodde det var annan kriminell. Att skjuta från just mopeder på varandra är något de gör väldigt ofta.
Så det jag tänker är:
1. Va mordet planerat sedan innan eller sköt GM när polisen rullade upp utav panik? (Han höll redan vapnet i handen).
2. Uppfattade GM att det var en polis innan han sköt? Allt gick trots allt mycket snabbt och polisen hade vit hjälm och en blank moped utan ”polis” på.
(Vilket verkar helt hjärndött , att vissa åker runt med fordon som ej är markerad som Polis).
Jag håller med dig om allt du skriver om, väldigt bra svar om teorier om vad som skulle kunna ha hänt. Nästan övertygad om att när eller om dom plockar in gm. Att denna kommer ge som försvar att det var inte meningen och trodde att det var någon annan.
Frågan kanske som ska ställas nu är om gm är kvar I sverige eller tagigt flykt till dom södre bredgraderna. Svårt att tro att gm sitter och trycker I någon lägenhet I biskop med samma vapen I hand I försvar för ev händelse. Min teori är att det vapnet är borta, antagligen I älven med filad pipa. Eller isärplockad I molekyler.
Är nog en hel del som vet om detta och vem personen är. För lycka till att åka och hämta en påse glädje I biskop nu. Är nog en hel del talanger som är dyngsura nu för bängen trålar 9000 och handeln står stilla.