2021-07-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
någon som vet vad heter polisen som dog eller facebook eller instagram
Finns i tråden vid ett flertal tillfällen.
Citera
2021-07-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om situationen inte är hjärtstillestånd utan den skadade har en fungerande cirkulation så håller jag med. Men då ska inte HLR heller utföras. Om det föreligger cirkulationsstillestånd så kan jag inte komma på ens en hypotetisk situation där det du säger stämmer.

Cirkulationsstilleståndet i detta sammanhang beror ju på att personen redan har förlorat för mycket blod eller på att luftvägarna har stängts av/lungorna har kollapsat vilket leder till syrevbrist osv. eller på att hjärtat överbelastats/gått sönder, eller på att centrala nervsystemet har pajat av en skada i hjärnan eller övre delen av ryggraden.

HLR gör ingen nytta i detta sammanhang, annat än i ett högst hypotetiskt scenario och tidsfönster. Det har lagts alldeles för mycket fokus på HLR. Jobbar du på ett ålderdomshem så kan väl HLR vara bra att kunna men en gatupolis som hanterar mångkulturens verklighet har liten nytta av HLR.

Men visst, fortsätt ni med att göra HLR och pumpa sönder bröstkorgen (polisflickorna utförde dock på filmen bara något lätt, sporadiskt, hysteriskt och helt meningslöst duttande) på människor som har blivit skjutna eller knivhuggna, det kommer gå jättebra...
Citera
2021-07-02, 09:07
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det som är sjukt är att polisen redan gett GM "semi-alibi" genom att i MSM gått ut med att påstå att polisen inte var måltavlan för skotten. Därmed kan den/de GM som förr eller senare kommer gripas, enkom skylla på att polisen "råkade" komma i vägen och vips så har man ett klart lägre straff att vänta. Detta är bananlandet Sverige, vi pratar om - försök bevisa mig fel, förstår att detta är svårt/omöjligt, men jag tror inte jag har fel...

Om GM är under 20 år så kommer han inte ens att få något kännbart straff.

En mardröm för sossarna om så vore fallet.
Citera
2021-07-02, 09:09
Medlem
Angående dessa Biltema-handskar funderar jag på: varifrån kommer denna uppgift/detta vittnesmål? För att uppfatta biltema-handskarna måste man ju ändå vara ganska nära? Polisen är sorgligt nog död, vem har vittnat om handskarna med loggan?
Citera
2021-07-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Cirkulationsstilleståndet i detta sammanhang beror ju på att personen redan har förlorat för mycket blod eller på att luftvägarna har stängts av/lungorna har kollapsat vilket leder till syrevbrist osv. eller på att hjärtat överbelastats/gått sönder, eller på att centrala nervsystemet har pajat av en skada i hjärnan eller övre delen av ryggraden.

HLR gör ingen nytta i detta sammanhang, annat än i ett högst hypotetiskt scenario och tidsfönster. Det har lagts alldeles för mycket fokus på HLR. Jobbar du på ett ålderdomshem så kan väl HLR vara bra att kunna men en gatupolis som hanterar mångkulturens verklighet har liten nytta av HLR.

Men visst, fortsätt ni med att göra HLR och pumpa sönder bröstkorgen (polisflickorna utförde dock på filmen bara något lätt, sporadiskt, hysteriskt och helt meningslöst duttande) på människor som har blivit skjutna eller knivhuggna, det kommer gå jättebra...
För att HLR skall hjälpa så skall man ta i så hårt att revbenen krasar. Gör man inte det så når man sannolikt inte ned till hjärtat.
Citera
2021-07-02, 09:12
Medlem
Hoppas polisen är så smarta att de undersöker mobilmasterna i närheten och ser om någon mobil var där den inte skulle vid tidpunkten.

Finns säkert kameraövervakning i området, hoppas att det kan ge upplysningar.
Citera
2021-07-02, 09:12
Medlem
Jag tror att gängen ser dialogpoliserna som ett hot. Polisen försöker ju få det till att de bara åker ut till orten för att ge hjälp och stöd och prata lite med de boende. Men naturligtvis är de ute efter information.
Det är nog ingen tillfällighet att de kommer på omärkta mopeder. De vill inte väcka uppmärksamhet.
Vanliga poliser som kör runt i en bil eller kommer på larm är ju inget hot egentligen.
Detta mord är troligen avsett att stoppa dessa kontakter mellan polisen och lokalbefolkningen. Gängen markerar revir. De anser att de äger dessa områden och polisen skall inte lägga näsan i blöt.
Citera
2021-07-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockaren99
Angående dessa Biltema-handskar funderar jag på: varifrån kommer denna uppgift/detta vittnesmål? För att uppfatta biltema-handskarna måste man ju ändå vara ganska nära? Polisen är sorgligt nog död, vem har vittnat om handskarna med loggan?

Och hur säkra är dom uppgifterna? Jäkligt lätt för hjärnan att bara fylla i vad det stod för man sett liknande handskar från biltema förr.
Citera
2021-07-02, 09:13
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det som är sjukt är att polisen redan gett GM "semi-alibi" genom att i MSM gått ut med att påstå att polisen inte var måltavlan för skotten. Därmed kan den/de GM som förr eller senare kommer gripas, enkom skylla på att polisen "råkade" komma i vägen och vips så har man ett klart lägre straff att vänta. Detta är bananlandet Sverige, vi pratar om - försök bevisa mig fel, förstår att detta är svårt/omöjligt, men jag tror inte jag har fel...

Du måste vara orimligt korkad om du tror att en eventuell teori som har dryftas i media ger något som helst alibi. Om så hade varit fallet hade vi varit en bananREBUBLIK men vi obbar och dömer utifrån bevis. Du vet som man gör i en fungerande rättstat och polismördare släpper vi aldrig ut igen. Precis som sig bör.
Senast redigerad av Mekky 2021-07-02 kl. 09:15.
Citera
2021-07-02, 09:15
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Frågan är vilken av bilderna då vi fick motstridiga uppgifter igår

Ja, utredningen verkar iaf gå framåt. Hoppas dom är på gång och att de nya uppgifterna om händelseförloppet släpps snart så man får en klarade bild av vad som skett
Citera
2021-07-02, 09:17
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om GM är under 20 år så kommer han inte ens att få något kännbart straff.

En mardröm för sossarna om så vore fallet.

Nej, precis! Och det är väl givet att det är vad som kommer ske, oavsett vem som skjutit så kommer en ung "förmåga" slussas fram, skall vi säga högst 16 år? Då får denne kretin 4 års ungdomsfängelse. 14, eller 15 år och katastrofen är ett faktum - eller skulle detta kunna vara en "blessing in disguise"? Något som ganska fort skulle frammana hårdare straff och lägre straffåldrar? Det är tyvärr Sverige vi befinner oss i och här är inget givet.
Citera
2021-07-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Måste väl ändå finnas någon övervakningskamera i området?
Har inte polisen sån liten kamera som typ väktare har på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in