2021-07-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej. Den lilla skiten som skjöt var väl bekant med sin omgivning. En väst hade inte gjort någon skillnad.
Jag misstänker att den som sköt inte är från Biskopsgården och att dem var två bekräftar min misstanke. Troligt att de skjutsade varandra.
Citera
2021-07-02, 02:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsideHBG
Här kan det ev finnas lite ledtrådar.

https://www.expressen.se/gt/han-drom...-bli-polisman/

"På våren samma år medverkade han i en intervju med Smålandsposten om polisutbildningens nya lokaler"

https://lnu.se/mot-linneuniversitete...ya-hus-invigt/

https://www.smp.se/vaxjo/att-oka-kap...-man-kan-gora/

"Med de orden invigde polisstudenten Er*k Wretl*nd polisutbildningens nya lokaler på Campus"

If so V.I.F
Vad är detta? Du får förklara vad det är du ser. Vad har denne Er!k Wretl!nd du skriver om med detta att göra, vad har jag missat här?

Alla dina länkar går till sidor som inte finns längre.
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Saknade den avlidna polisen reflexväst vid tillfället han blev skjuten?. Om det var så kan det väl i så fall jämföras med en motorcykelpolis som alltid har väst på när denne befinner sig i trafiken. Reflexväst är ju ett skydd för att synas.

I detta fall kan man ju även undra om polisens utläggningar teorier att förväxling har skett att GM inte såg att det var en polis hade fallit bort om A haft västen på.

Såå hade västen kunnat förändra allt?
Han hade väst på sig enligt vad som har sagts offentligt. Stod säkert POLIS på så som det brukar göra. Plus att den nu avlidne bar uniform.

Du vill hitta något att ursäkta detta med? Detaljgranskning - kanske något som kan ursäkta detta dåd som bär likgiltighetens prägel?
Citera
2021-07-02, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det enda jag har sett är att det var en så kallad drive-by, alltså något slags fordon användes.
Ok, någon nämnde en timmad moped, oavsett tror jag att fordonet tillsammans med gucci väskan han bar på är viktiga ledtrådar. Visst många bär det men jag tror ändå han kommer identifieras snart. Han har säkert varit på andra platser innan mordet, affärer exempelvis.
Citera
2021-07-02, 02:30
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentor875
Jag misstänker att den som sköt inte är från Biskopsgården och att dem var två bekräftar min misstanke. Troligt att de skjutsade varandra.
Men de var inte vanliga svennar och de kom ändå från kriminella kretsar?
Citera
2021-07-02, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vad är detta? Du får förklara vad det är du ser. Vad har denne Er!k Wretl!nd du skriver om med detta att göra, vad har jag missat här?

Alla dina länkar går till sidor som inte finns längre.

Han hade väst på sig enligt vad som har sagts offentligt. Stod säkert POLIS på så som det brukar göra. Plus att den nu avlidne bar uniform.

Du vill hitta något att ursäkta detta med? Detaljgranskning - kanske något som kan ursäkta detta dåd som bär likgiltighetens prägel?
Jag är tacksam om du kan finna den källan att han bar väst. Har absolut ingen anledning att förminska händelsen. Däremot är jag intresserad av fakta.
Citera
2021-07-02, 02:32
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt etnicitet utan vad jag nämner och misstänker är, att han inte är från biskopsgården, utan annan stadsdel i Hisingen. Läs!
Citera
2021-07-02, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mentor875
Ok. Tack
Vet inte om du har sett att vittnen sett 2 mopeder åka mot backaplan (5.6 km) från Biskopsgården nära inpå efter skjutningen och gjort rörelser i luften som med en pistol. Det skulle tydligen vara 2 st på varje moped..
Citera
2021-07-02, 02:35
Medlem
Citat:
Signalementet som gått ut är att han är mörkhyad.
Citera
2021-07-02, 02:35
Medlem
Ett dygn. Ingen misstänkt ingen gripen. Detta kommer inte lösas. Skam för kåren. Vem rä den bortglömde skadade som åxå fick åka in till sjukan med snuten nämns ingrt om jqn
Citera
2021-07-02, 02:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag är tacksam om du kan finna den källan att han bar väst. Har absolut ingen anledning att förminska händelsen. Däremot är jag intresserad av fakta.
Har stått att läsa eller se på tv-intervjuer, offentligt från polisen. Likaså att polisen var uniformerad.

Du får leta själv (din latmask). Då får du svar du själv kan bedöma trovärdigheten i också. Man får jobba lite själv här i världen, inte få allt serverat. Det är nyttigt och något man mår bra av.
Citera
2021-07-02, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vet inte om du har sett att vittnen sett 2 mopeder åka mot backaplan (5.6 km) från Biskopsgården nära inpå efter skjutningen och gjort rörelser i luften som med en pistol. Det skulle tydligen vara 2 st på varje moped..

Tack för pusselbiten. nej har missat det. Detta stärkte min misstänke.
Citera
2021-07-02, 02:40
Medlem
Vet man färgen på mopederna?

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in