2021-07-02, 00:16
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shippinglasse
Det mest tragiska i denna soppa är att dessa män har garanterat jobbat 150% mer än en offentligt anställda. Dessa män har genererat arbetstillfällen, fått snurr på den lokala ekonomin…. Mao de har slitit så inåt helvete som entreprenör! Tacken för detta är en jävla fucking ekoåklagare som ska försöka vifta med en lagstiftning som är helt jävla sjuk!

Nä antingen så släpper ni dessa män fria eller så kan vi alla i detta fucking kommunistland sitta i en jävla ring och fatta våra händer och sjunga en låt…..

Detta är Sverige 2021… nä jag är inte SD, men fan vart är detta land påväg
Du har verkligen inte en susning. Inte en enda!
Hissnande korkat resonemang.
Citera
2021-07-02, 06:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du har verkligen inte en susning. Inte en enda!
Hissnande korkat resonemang.

Ja det är korkat resonemang om man är kommunist/sosse…. Gör oss en tjänst och far tillbaka till sovjet och häng med dina kamrater
Citera
2021-07-02, 06:25
Bannlyst
Citat:
Urklipp ; https://nsd.se/nyheter/artikel/tunga...brott/r2mevgxj

”Två välkända näringslivsprofiler i Luleå åtalas för grovt skattebrott och grovt bokföringsbrott. De båda männen misstänks ha undanhållit mångmiljonbelopp från staten och riskerar fängelse. Åklagaren yrkar även på sju års näringsförbud”

Vilka är dessa och vilket företag rör det sig om?

Sjukt att man jaga för folk bagatell brott istället för att klämma åt gängkriminella istället.
Citera
2021-07-02, 08:01
Medlem
I Sverige törs man inte gå på gängkriminalitet, vår polis och vårt rättssamhälle är ett skämt. När vittnen blir hotade till tystnad, för det går inte att vara anonym, då är något galet. Törs man inte vittna på plats, så gäller inte vittnet, kolla bara våldtäktsrättegångar!
Citera
2021-07-02, 08:10
Medlem
Sv*n *m*l*ndu D*tt*tr*y P*rasnis *= e, a
Sublima AB
Xolaris Civil Security AB
Nirsa AB
JAMPTEC AB
Xolaris AB

J*n Er*ksson *= a, i
Sublima AB
Byggnadsföreningen Bothnia Ek. för.
Camp Svanis AB
Nirsa AB
JAMPTEC AB

Finns de oegentligheter i de gemensamma företagen, så finns det säkert det i de andra företagen också.
Senast redigerad av Maviel 2024-09-25 kl. 12:46.
Citera
2021-07-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Sv*n *m*l*ndu D*tt*tr*y P*rasnis *= e, a
Sublima AB
Xolaris Civil Security AB
Nirsa AB
JAMPTEC AB
Xolaris AB

J*n Er*ksson *= a, i
Sublima AB
Byggnadsföreningen Bothnia Ek. för.
Camp Svanis AB
Nirsa AB
JAMPTEC AB

Finns de oegentligheter i de gemensamma företagen, så finns det säkert det i de andra företagen också.
Oj, från nästan 0kr i omsättning i 2019 till 30 miljoner i omsättning på JAMPTEC AB låter väldigt mysko, glömde de fiffla med siffrorna där mån tro?
Senast redigerad av Maviel 2024-09-25 kl. 12:47.
Citera
2021-07-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ja ni har helt rätt i sak, men jag var intresserad om vem detta gäller och vilket företag…

Personligen tycker jag det är tragiskt att man lägger ner pengar och jagar hårt arbetande människor, men tyvärr har Sverige nått denna nivå… åklagarmyndigheten oavsett om det gäller ekonomiska brott eller straffrättsliga så är de ett jävla skämt!

Säger bara fy fan för åklagarmyndigheten denna myndighet borde på djupet granskas…

Det är rimligt att jaga kriminella, dessa personer gnäller säkert på laglösheten i landet men när det kommer till sig själv så behöver man inte följa lagen utan står över den. Ja med det resonemanget kan vi slänga lagboken och låta var och en avgöra vad som är rätt och fel
Citera
2021-07-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Njae, jag uttryckte mig kanske en smula raljant, men ändå; i princip är det som jag skrev.

Om man arbetar, raffinerar råvara och skapar mervärde som injiceras i det ekonomiska systemet, men man skattar inte för inkomsten så är det bättre än att samma arbete inte hade blivit gjort.

Jag brukar lägga rabarber på material på jobbet som annars skulle ha gått till materialåtervinning, fräscha till det på fritiden, montera det svart åt folk som annars aldrig skulle ha haft råd att köpa en ny motsvarande makapär, för pengarna unnar jag mig sådant som jag skulle ha varit för snål för annars. Vi pratar om summor på 5-10000 kr per år.

På så vis skapar jag ett mervärde som kommer många till del. Kunden som får ett bra slakthus, vapenhandlaren som får sälja en hagelbössa, och jag som får en fin italienare i vapenskåpet, som i det närmaste exemplet jag hade i åtanke.

Visst blir det fel när någon fuskar och utför arbeten svart och på så sätt skaffar sig otillbörlig konkurrensfördel som gör att vita arbeten inte blir av.

Den värsta typen av stöld från det allmänna är när någon försnillar resurser från, i det här fallet Sverige, och slussar det utomlands, det är bara 100% destruktivt.

Du vet, om du kan sno grejor o utföra svartjobb med dina snodda grejor så konkurrerar du ut de företagare som utför arbetarna vitt. Så du är inte så jävla duktig som du tror. Ta o sno några bilar med när du håller på, du skapar mervärde när bilarna skall lagas
Citera
2021-07-03, 07:54
Medlem
johnthedickholmess avatar
vad fan har de gjort?
Citera
2021-07-03, 09:22
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Du vet, om du kan sno grejor o utföra svartjobb med dina snodda grejor så konkurrerar du ut de företagare som utför arbetarna vitt. Så du är inte så jävla duktig som du tror. Ta o sno några bilar med när du håller på, du skapar mervärde när bilarna skall lagas

I lagens mening är det ju naturligtvis som du skriver: Avfall är en resurs, jag får inte gå till soptippen och ta en grej ur skrotcontainern, för den grejen tillhör återvinningsföretaget.

Om jag demonterar en grej hos en kund och får betalt för att materialåtervinna den och kasta den i skrotcontainern på soptippen men att jag i stället behåller den och återbrukar den på ett eller annat sätt är det indirekt stöld det också, meningen var ju att prylen skulle till skrotcontainern.

Ditt sista stycke om att sno bilar för att skapa mervärde är en så kallad broken window fallacy, men tanken på att kasta bort fullgott material som går att användas så att ett företag ska få sälja nytt är också en broken window fallacy.

Jag har för övrigt använt återbrukat material, det du verkar betrakta som stöldgods, i vita jobb också.
Citera
2021-07-03, 11:01
Bannlyst
Hur mycket pengar har de förskingrat staten?
Citera
2021-07-03, 13:12
Medlem
Citat:
Hur mycket pengar har de förskingrat staten?

Stod 15milj i tidningen,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in