2021-06-30, 18:23
Medlem
https://file.io/1unHYyfQUzRH
https://file.io/2O3vi63dFjFZ

Där har ni.
Citera
2021-06-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueface
https://file.io/1unHYyfQUzRH
https://file.io/2O3vi63dFjFZ

Där har ni.

Länkarna fungerar ej...
Citera
2021-06-30, 18:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Så därför ska vi acceptera viss brottslighet? "Du måste betala skatt men om du skiter i det så är det också helt lugnt" eller vadå?

Njae, jag uttryckte mig kanske en smula raljant, men ändå; i princip är det som jag skrev.

Om man arbetar, raffinerar råvara och skapar mervärde som injiceras i det ekonomiska systemet, men man skattar inte för inkomsten så är det bättre än att samma arbete inte hade blivit gjort.

Jag brukar lägga rabarber på material på jobbet som annars skulle ha gått till materialåtervinning, fräscha till det på fritiden, montera det svart åt folk som annars aldrig skulle ha haft råd att köpa en ny motsvarande makapär, för pengarna unnar jag mig sådant som jag skulle ha varit för snål för annars. Vi pratar om summor på 5-10000 kr per år.

På så vis skapar jag ett mervärde som kommer många till del. Kunden som får ett bra slakthus, vapenhandlaren som får sälja en hagelbössa, och jag som får en fin italienare i vapenskåpet, som i det närmaste exemplet jag hade i åtanke.

Visst blir det fel när någon fuskar och utför arbeten svart och på så sätt skaffar sig otillbörlig konkurrensfördel som gör att vita arbeten inte blir av.

Den värsta typen av stöld från det allmänna är när någon försnillar resurser från, i det här fallet Sverige, och slussar det utomlands, det är bara 100% destruktivt.
Citera
2021-06-30, 21:02
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Kriminella bör ha sitt straff. Det intressanta är att kriminellt beteende inom offentlig sektor har frikort av någon anledning.
Ja. Det är ju lustigt att Kristersson kunde undgå att bli åtalad efter alla utförsäljningar han gjorde i Stockholm och trots att självaste Statskontoret påtalade att det han gjorde var olagligt.
Kanske hade han missat den utbildning som alla vanliga KF-ledamöter får där man går igenom vad kommunallagen säger.
Citera
2021-06-30, 23:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
ja, mindre pengar till somalieförnenigar och HBTQ konst. hur är det ett problem
Eftersom dom står först i kön innebär skattefusk enbart mindre pengar till vettiga områden. Du tror väl inte att någon skulle minska stödet för någon lokal kamel- eller homoförening?
Citera
2021-06-30, 23:05
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Och du tror att de vill göra nytta för Sverige? Snarare är det endast för eget bruk dvs för att sko sig själva.

De har nog gjort mer nytta än de flesta genom alla andra skatter din sosse
Citera
2021-07-01, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Så därför ska vi acceptera viss brottslighet? "Du måste betala skatt men om du skiter i det så är det också helt lugnt" eller vadå?
Har väl varit ”om du din stackars sate är invandrare så slipper du straff som dom stora stygga svenskarna” ett bra tag så någonstans måste väl svenskarna få frikort också, finns väl mer än en svensk i detta land som är less på att skatta för alla invandrare som sitter i fängelse, på olika vårdprogram eller allmänt mjölkar Sveriges felfria bidragssystem.
Citera
2021-07-01, 07:34
Medlem
Vem är dessa herrar då?
Droppa namnen och vem de jobbat åt
Citera
2021-07-01, 14:20
Medlem
Am*lendu P*r*snis
J*n Erik**on

*=a, s

Företagen är
Su*Lima AB *=a
Nir*a AB *=s
Citera
2021-07-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Am*lendu P*r*snis
J*n Erik**on

*=a, s

Företagen är
Su*Lima AB *=a
Nir*a AB *=s

Dom arbetar mot korruption bland annat:

https://www.xolaris.se/about-us/

/Johan
Citera
2021-07-01, 22:54
Bannlyst
Det mest tragiska i denna soppa är att dessa män har garanterat jobbat 150% mer än en offentligt anställda. Dessa män har genererat arbetstillfällen, fått snurr på den lokala ekonomin…. Mao de har slitit så inåt helvete som entreprenör! Tacken för detta är en jävla fucking ekoåklagare som ska försöka vifta med en lagstiftning som är helt jävla sjuk!

Nä antingen så släpper ni dessa män fria eller så kan vi alla i detta fucking kommunistland sitta i en jävla ring och fatta våra händer och sjunga en låt…..

Detta är Sverige 2021… nä jag är inte SD, men fan vart är detta land påväg
Citera
2021-07-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shippinglasse
Det mest tragiska i denna soppa är att dessa män har garanterat jobbat 150% mer än en offentligt anställda. Dessa män har genererat arbetstillfällen, fått snurr på den lokala ekonomin…. Mao de har slitit så inåt helvete som entreprenör! Tacken för detta är en jävla fucking ekoåklagare som ska försöka vifta med en lagstiftning som är helt jävla sjuk!

Nä antingen så släpper ni dessa män fria eller så kan vi alla i detta fucking kommunistland sitta i en jävla ring och fatta våra händer och sjunga en låt…..

Detta är Sverige 2021… nä jag är inte SD, men fan vart är detta land påväg

Ja det har du nog ingen aning om det är tydligt.

Visst kan männen vara hårt arbetande hedersknyfflar.

Det är inte riktigt den känslan man får av att titta på deras företag.

Fina bilder också så. Men vad fan sysslar företaget med?

Du kanske kan förklara?

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in