• 1
  • 2
2021-06-29, 19:03
Bannlyst
Urklipp ; https://nsd.se/nyheter/artikel/tunga...brott/r2mevgxj

”Två välkända näringslivsprofiler i Luleå åtalas för grovt skattebrott och grovt bokföringsbrott. De båda männen misstänks ha undanhållit mångmiljonbelopp från staten och riskerar fängelse. Åklagaren yrkar även på sju års näringsförbud”

Vilka är dessa och vilket företag rör det sig om?
Citera
2021-06-29, 19:41
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shippinglasse

”Två välkända näringslivsprofiler i Luleå åtalas för grovt skattebrott och grovt bokföringsbrott. De båda männen misstänks ha undanhållit mångmiljonbelopp från staten och riskerar fängelse. Åklagaren yrkar även på sju års näringsförbud”

Tragiskt att dom åker fast.
Sverige behöver mer pengar som gör verklig nytta istället för att göda dom skattefinansierade.
Citera
2021-06-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Sverige behöver mer pengar som gör verklig nytta istället för att göda dom skattefinansierade.

Och du tror att de vill göra nytta för Sverige? Snarare är det endast för eget bruk dvs för att sko sig själva.
Citera
2021-06-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shippinglasse

Vet att cheferna för måleriföretaget LKB satt anhållna för ett tag sen i nån härva, men är inte säker på att detta rör dem.
Citera
2021-06-29, 22:53
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Och du tror att de vill göra nytta för Sverige? Snarare är det endast för eget bruk dvs för att sko sig själva.

Så länge de konsumerar moms och punktskattepliktiga varor och tjänster i landet kommer pengarna komma den allmänna kassan till del tids nog ändå.
Citera
2021-06-29, 23:15
Bannlyst
Ja ni har helt rätt i sak, men jag var intresserad om vem detta gäller och vilket företag…

Personligen tycker jag det är tragiskt att man lägger ner pengar och jagar hårt arbetande människor, men tyvärr har Sverige nått denna nivå… åklagarmyndigheten oavsett om det gäller ekonomiska brott eller straffrättsliga så är de ett jävla skämt!

Säger bara fy fan för åklagarmyndigheten denna myndighet borde på djupet granskas…
Citera
2021-06-30, 00:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det är bättre för samhället att någon annan får chansen istället för att sådana här fiffelurer får hålla på att lura samhälle och människor på pengar.

Jag har dessvärre på min resa genom olika delar av det svenska näringslivet träffat på en hel del filurer som haft näringslivsförbud tidigare och sedan startat ett nytt företag där de lurat in kända företag i nåt joint venture varpå dessa sedan backat ut ur dealen när de fått kontraktet i händerna och sedan t.ex. inte betalat ut löner i tid. Ni kan säkert gissa på att de alltid skyller på att det är någon annans fel.
Citera
2021-06-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Så länge de konsumerar moms och punktskattepliktiga varor och tjänster i landet kommer pengarna komma den allmänna kassan till del tids nog ändå.

Så därför ska vi acceptera viss brottslighet? "Du måste betala skatt men om du skiter i det så är det också helt lugnt" eller vadå?
Citera
2021-06-30, 14:10
Medlem
Vilka?
Citera
2021-06-30, 15:39
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott

Du anser tydligen att det är helt OK att dom skattefinansierade skor sig själva på andra bekostnad ?
Citera
2021-06-30, 15:44
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det är bättre för samhället att någon annan får chansen istället för att sådana här fiffelurer får hålla på att lura samhälle och människor på pengar.

Jag har dessvärre på min resa genom olika delar av det svenska näringslivet träffat på en hel del filurer som haft näringslivsförbud tidigare och sedan startat ett nytt företag där de lurat in kända företag i nåt joint venture varpå dessa sedan backat ut ur dealen när de fått kontraktet i händerna och sedan t.ex. inte betalat ut löner i tid. Ni kan säkert gissa på att de alltid skyller på att det är någon annans fel.

Kriminella bör ha sitt straff. Det intressanta är att kriminellt beteende inom offentlig sektor har frikort av någon anledning.
Citera
2021-06-30, 16:45
Medlem
Haloumis avatar
Är det ingen som vet vilket företag och vilka personer detta gäller? Det lär stå i åtalet men tidningarna skriver inte ut det före dom är dömda antar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in