• 1
  • 2
2021-06-27, 12:47
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ja om ni måste välja en sorts salladsdressing (egengjord eller köpt i affär) vilken tycker ni är godast?

Visst det beror på vilken sorts sallad man gör och vad som passar till den men ni kanske har en favoritdressing som ni kan tipsa om här, kanske till och med något specifikt varumärke.

Dressingen är ju fruktansvärt viktig för en bra sallad och jag tror att många barn som är skeptiska till sallad är det delvis för att de har för lite eller för dålig dressing till, plus att de sallader de prövat kanske haft för lite och få ingredienser i sig.

Skådespelaren Paul Newman lät ju starta Newmans own ett företag som gör bland annat många olika sorters salladsdressingar och där all vinst går till välgörenhet.
Har sett deras produkter på Willys men de har av någon anledning slutat att säljas där.

Men som sagt kom gärna med tips om bra salladsdressingar här.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-06-27 kl. 13:27.
Citera
2021-06-27, 12:56
Medlem
freeriderXIIs avatar
Har någon här prövat Newmans own Honey Apple Cider Vinaigrette?

Felix har ju Rhode island-dressing, Ceasar, Italiensk dressing etc men kanske inte de mest spännande sorterna.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-06-27 kl. 13:02.
Citera
2021-06-27, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ja om ni måste välja en sorts salladsdressing (egengjord eller köpt i affär) vilken tycker ni är godast?

Visst det beror på vilken sorts sallad man gör och vad som passar till den men ni kanske har en favoritdressing som ni kan tipsa om här, kanske till och med något specifikt varumärke.

Dressingen är ju fruktansvärt viktig för en bra sallad och jag tror att många barn som är skeptiska till sallad är det delvis för att de har för lite eller för dålig dressing till, plus att de sallader de prövat kanske haft för lite och få ingredienser i sig.

Skådespelaren Paul Newman lät ju starta Newmans own ett företag som gör bland annat många olika sorters salladsdressingar och där all vinst går till välgörenhet.
Har sett deras produkter på Willys de har av någon anledning slutat att säljas där.

Du måste nog specificera vad du menar med sallad för att få en vettig diskussion.

Det är ju en jävla skillnad på vad som t.ex. passar till en tomatbaserad sallad eller en sallad på rotfrukter.
Citera
2021-06-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Har sett deras produkter på Willys de har av någon anledning slutat att säljas där.

Knorr påse örtagård men blandad med citron, olja och salt.
Citera
2021-06-27, 13:06
Medlem
Mackan52s avatar
Ceasar eller Rhode Island, ja, jag är helt fantasilös, jag vet.

Men oftast har jag bara olivolja.
Citera
2021-06-27, 13:17
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Urpsrungligen postat av cdec

Du måste nog specificera vad du menar med sallad för att få en vettig diskussion.

Det är ju en jävla skillnad på vad som t.ex. passar till en tomatbaserad sallad eller en sallad på rotfrukter.

Om vi tänker oss en grekisk sallad med fetaost, oliver, lökringar, tomat, gurka etc men också lite provencalsk mache, frissé , och rosé till. Jag kanske till och med lite isbergssallad. Några avokados kan också passa.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-06-27 kl. 13:40.
Citera
2021-06-27, 13:23
Medlem
Opaques avatar
Olivolja, salt,malen svartpeppar,dijonsenap och honung . Fantasico !
Citera
2021-06-27, 13:36
Medlem
auruns avatar
Caesar eller srirachamajo. Passar till allt.
Citera
2021-06-27, 13:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
Pesto vinaigrette från Zeta eller Druvan är ju god om än den förvisso kanske kan anses ta över salladen lite väl mycket men jag gillar den.

Här bilder av den.
Citera
2021-06-27, 13:43
Medlem
neuron-drones avatar
Är svag för vitlökssås. På allt.

Annars riktig thousand island med brandy.
Citera
2021-06-27, 13:47
Medlem
Thousand Island är min allroundlösning. Den vill jag inte vara utan.
Citera
2021-06-27, 13:47
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Klassisk fransk vinägrett, bra olivolja, bra vinäger, salt, svartpeppar och dijonsenap. Kan enkelt anpassas beroende på vilken vinäger man använder, karaktären på olivoljan eller vad man väljer att lägga till(tex. honung som nämns ovan, örter, citron etc.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in