2021-06-27, 13:56
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om man har en sallad med getost/ chèvre i så kan det passa med , honung, rödvinsvinäger, dijonsenap och även olivolja.
Citera
2021-06-27, 14:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad tycker ni förresten om salladsdressingar som har ost i sig?
Citera
2021-06-27, 14:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Är svag för vitlökssås. På allt.

Annars riktig thousand island med brandy.
Jag tar brandy som smaksättare till mycket 😀. Men inte testat till sallad. Varför inte? Kanske bra.
Citera
2021-06-27, 14:21
Medlem
Som sagt så beror det lite på typ av sallad, men vitlöksdressing tycker jag funkar bra till det mesta.
Citera
2021-06-27, 14:22
Medlem
1335991s avatar
Vitlöksdressing tycker jag
passar till det mesta.
Citera
2021-06-27, 14:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Blir oftst egengjord curry eller rhode island med lättare yoghurt/filmjölk som bas. Efter det kommer ceasar (köpt) och vinägrett.
Citera
2021-06-27, 14:31
Medlem
Gjorde en Halloumi sallad i går. Drog på honung och citron ! Blev annorlunda och gott. Rostade även mandelspån i torr panna. Passade bra ihop !
Citera
2021-06-27, 14:32
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ja om ni måste välja en sorts salladsdressing (egengjord eller köpt i affär) vilken tycker ni är godast?

Visst det beror på vilken sorts sallad man gör och vad som passar till den men ni kanske har en favoritdressing som ni kan tipsa om här, kanske till och med något specifikt varumärke.

Dressingen är ju fruktansvärt viktig för en bra sallad och jag tror att många barn som är skeptiska till sallad är det delvis för att de har för lite eller för dålig dressing till, plus att de sallader de prövat kanske haft för lite och få ingredienser i sig.

Skådespelaren Paul Newman lät ju starta Newmans own ett företag som gör bland annat många olika sorters salladsdressingar och där all vinst går till välgörenhet.
Har sett deras produkter på Willys men de har av någon anledning slutat att säljas där.

Men som sagt kom gärna med tips om bra salladsdressingar här.

Kens chunky blue cheese.
Kan man ha till allt.
Citera
2021-06-27, 14:45
Medlem
Egen dressing med 4 del olivolja, 1 d Fransk sallads dressing
4 dl olivolja
1 del vinäger, fransk senap, någon örtkrydda, salt och peppar, ibland lite honung.
Jag upplever att i stort sett alla köpedressing smakar lite ”gammalt” därför gör jag helst egen. Den här passar både till grönsallad och potatissallad. När jag gör potatissallad lägger jag i potatisen är den är varm.
Vi har väl alla våra favoriter. Hittat några jag kommer att testa av de som föreslagits av andra här. Tack för det😀
Citera
2021-06-27, 14:45
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse

Gjorde en Halloumi sallad i går. Drog på honung och citron ! Blev annorlunda och gott. Rostade även mandelspån i torr panna. Passade bra ihop !

Det låter gott, man kan ju också ha på pinjenötter på även om det kanske passar bättre till chèvre förvisso.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-06-27 kl. 14:49.
Citera
2021-06-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det låter gott, man kan ju också ha på pinjenötter på även om det kanske passar bättre till chèvre förvisso.
Letade faktiskt efter pinjenötter i skafferiet !! Fanns inte men hittade mandelspån…. Men kombinationen honung / citron 🍋 kan rekommenderas. Likaså att grilla 🍋 och klämma ut över tex kyckling. Citron blir mycket annorlunda i smak vid grillning !
Citera
2021-06-29, 10:46
Medlem
Sladdarens avatar
Vinägrett slår det mesta ang en grönsallad på tex gurka, sallat, tomat, paprika, lök, rädisor osv med färska örter och ev fetaost. I övrigt ang dressing så vet jag inte men thousand island och ranch är ju okej

Nån typ av senapsdressing är ju gott ochså till tex pizzasallad etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in