2024-12-22, 22:45
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
TS du var minst sagt entusiastisk när du skrev denna tråd!

Det brukar dock vara så i samhället när en ny drog introduceras så hypas den först upp, för att sedan demoniseras.

Hur ställer du dig till muskimol idag? Vad använder du det till?

Jag har lite delade erfarenheter av flugsvamp. Ibland har jag känt att det är en bättre version av benzo där man blir väldigt lugn fast samtidigt klar i huvudet.

Andra gånger har det känts som att det är giftigt och ngt som jag inte vill ta igen. Det kan dock ha göra med att jag inte vet hur man korrekt ska torka hattarna ännu.

Jag är fortfarande entusiastisk till Muskimol som ett rekreationsmedel, men även för dess medicinska kvalitéer - bara det används på ett korrekt sätt

Dock så har samhället förändrats sedan 2021.

Det jag ställer mig djupt tveksam till är hur mycket fake produkter som florerar av skrupellösa försäljare, som säljer annat under förklädnaden av att det är Muskimol. Vilseledande marknadsföring där man med lösa associationer jämför det med psilocybin (totalt skilda droger).

Det är mycket slugt & listigt att appellera till att det är "shrooms" i reklam då folk redan har en latent undermedveten association till att det är ekvivalent till psilocybinsvamp ("shrooms"). Det är så långt ifrån det man kan komma.

Det är nästan så att man borde anmäla försäljare till ARN för vilseledande marknadsföring.

Ser också många användare är djupt oförsiktiga i dosering, men även kombinerar det hejvilt med andra droger som kan resultera i dödlig utgång (opiater/opioider+muskimol, alkohol+muskimol) - oftast omedvetet. Folk som torkar det fel, folk slarvar med set & setting... Ja, listan kan göras lång.

Folk avfärdar Muskimol rätt snabbt efter ett par negativa upplevelser med Röd Flugsvamp, oftast tillföljd av slarv och en avsaknad av struktur i sitt bruk - på grund av faktorer jag beskrev i stycket ovan. Jag tror t.ex det är ytterst få som har testat Amanita Pantherina, som är en betyligt mer clean upplevelse av muskimol, och har mindre muskarin och ibotensyra i sig som gör att man får i princip inga jobbiga kolinergiska biverkningar som muskarin kan ge från Röd Flugsvamp.

Jag kan tipsa om denna länk inför nästa säsong
https://fyndkartor.artfakta.se/

Rörande din fråga om torkning, så skär hattarna i små bitar och torka det på 80 grader på 5.5 timmar, att torka hela hattar är svårt då allt vatten inte evaporerar.

Jag plockade lite Amanita Pantherina i höstas som jag har kvar, tar det ibland för att slappna av på kvällar.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2024-12-22 kl. 23:07.
Citera
2024-12-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
TS du var minst sagt entusiastisk när du skrev denna tråd!

Det brukar dock vara så i samhället när en ny drog introduceras så hypas den först upp, för att sedan demoniseras.

Hur ställer du dig till muskimol idag? Vad använder du det till?

Jag har lite delade erfarenheter av flugsvamp. Ibland har jag känt att det är en bättre version av benzo där man blir väldigt lugn fast samtidigt klar i huvudet.

Andra gånger har det känts som att det är giftigt och ngt som jag inte vill ta igen. Det kan dock ha göra med att jag inte vet hur man korrekt ska torka hattarna ännu.

Kan vara kopplat till att svampen även innehåller ibotensyra som är neurotoxiskt i högre doser, substansen används bl.a. som "brain lesioning agent" i djurförsök på råttor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ibotenic_acid
Citera
2024-12-23, 00:42
Medlem
Muscimol som är huvudkomponent är ju överhuvudtaget ingenting att använda rekreationellt, ämnet är inte vanebildande och du kommer inte bli hög av den. Vill du bli hög så finns det gott om andra substanser som är bättre lämpade. Muscimol har förövrigt inga som helst likheter med psilocybin, den enda likheten är att både substanserna kommer från svampar, och det finns gott om svampar som innehåller en rad olika substanser som antingen används som naturläkemedel eller är rent toxiska.

Muscimol är ju snarare att betrakta som ett ämne som är huvudkomponent i en medicinalväxt (medicinalsvamp) som ska respekteras. Det finns t.ex. studier som indikerar att det kan hjälpa folk att att bli av med alhohol- och benzoberoende bl.a. eller ha en viss avslappnande verkan för sömnproblem. Men det är ingenting du blir hög på. Däremot kan du bli förgiftad om du intar större mängder då det trots allt är en giftsvamp (om än med potentiellt medicinska ändamål).
Citera
2024-12-24, 00:25
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Muscimol som är huvudkomponent är ju överhuvudtaget ingenting att använda rekreationellt, ämnet är inte vanebildande och du kommer inte bli hög av den. Vill du bli hög så finns det gott om andra substanser som är bättre lämpade. Muscimol har förövrigt inga som helst likheter med psilocybin, den enda likheten är att både substanserna kommer från svampar, och det finns gott om svampar som innehåller en rad olika substanser som antingen används som naturläkemedel eller är rent toxiska.

Muscimol är ju snarare att betrakta som ett ämne som är huvudkomponent i en medicinalväxt (medicinalsvamp) som ska respekteras. Det finns t.ex. studier som indikerar att det kan hjälpa folk att att bli av med alhohol- och benzoberoende bl.a. eller ha en viss avslappnande verkan för sömnproblem. Men det är ingenting du blir hög på. Däremot kan du bli förgiftad om du intar större mängder då det trots allt är en giftsvamp (om än med potentiellt medicinska ändamål).
Jag blev rätt ”hög” dom gånger flugsvamp träffade rätt. Ska vi verkligen låtsas som att det är någon skillnad på medicinsk effekt och rekreation här?
Citera
2024-12-27, 13:30
Medlem
Muscimol rekreatinellt fungerar visst de. Lite droppar hit och dit med olija gör en glad o fin
Citera
2025-01-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floruee
Muscimol rekreatinellt fungerar visst de. Lite droppar hit och dit med olija gör en glad o fin

Säker på att det är muskimol i oljan du köpt? Flera gånger de testat produkter som marknadsförts som muskimol har det visat sig vara tryptaminer som aktiv substans. Så blev du glad och fin så är det troligen tryptaminer du fått i dig.

Muskimol är snarare en substans som kan verka lugnande och avslappnande, dvs effekten ligger närmare diverse insomningspreparat (t.ex. zolpidem), dock betydligt mildare (även om det troligen är mer effektivt än tex Valeriana). Dvs den kan hjälpa dig att varva ner innan du ska sova. Så blev du glad och fin har du troligen fått i dig något annat, förmodligen tryptaminer.
Citera
2025-01-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Säker på att det är muskimol i oljan du köpt? Flera gånger de testat produkter som marknadsförts som muskimol har det visat sig vara tryptaminer som aktiv substans. Så blev du glad och fin så är det troligen tryptaminer du fått i dig.

Muskimol är snarare en substans som kan verka lugnande och avslappnande, dvs effekten ligger närmare diverse insomningspreparat (t.ex. zolpidem), dock betydligt mildare (även om det troligen är mer effektivt än tex Valeriana). Dvs den kan hjälpa dig att varva ner innan du ska sova. Så blev du glad och fin har du troligen fått i dig något annat, förmodligen tryptaminer.

Ah sorry menade inte glad o fin mer lugn o fin men jag har gummies på 5mg st som jag tar 2 av innan läggdags typ ett par timmar innan. Jag tycker de hjälper men lite läskigt när jag tar så JÄVLA mycket annan skit så en gång fick jag knappt luft. Men mixar ju opiater med muscimol och Gabapentin och Benzo med flera
Citera
2025-01-17, 07:54
Medlem
Tfvhts avatar
Tips på vart man kan beställa torkade svampar eftersom Litauen sidan ligger på is?
Citera
2025-01-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tfvht
Tips på vart man kan beställa torkade svampar eftersom Litauen sidan ligger på is?
Skicka ett mail till honom, gjorde själv det o fick hans nummer.
Han är mitt i flytt till grannlandet!
Citera
2025-01-19, 12:14
Medlem
Tfvhts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattataj
Skicka ett mail till honom, gjorde själv det o fick hans nummer.
Han är mitt i flytt till grannlandet!

Skickade också men fick ett svar att dom förväntade sig vara tillbaka om två månader.

Någon som har fått leverans från någon på denna lista?
https://ko-fi.com/post/Vendor-list-H2H8HF7ZT.
Citera
2025-01-19, 13:00
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tfvht
Skickade också men fick ett svar att dom förväntade sig vara tillbaka om två månader.

Någon som har fått leverans från någon på denna lista?
https://ko-fi.com/post/Vendor-list-H2H8HF7ZT.

Ja, den översta i listan på vendors i Europa har jag precis fått en beställning från och kan säga att det var både lite övervikt och god potens. Valde standard leverans och leveranstiden var drygt 2 veckor, men då var det jul och nyår och sånt mitt i allt.

Jag beställde hela hattar av Röd flugsvamp.
Citera
2025-02-13, 19:57
Medlem
Jag har beställt hem 10 mg "muskimol" godisar från Sumpans.

Jag har tidigare erfarenhet av riktig svamp, käkade då ca 1,5-2 G och var väldigt läskigt (Förstår självklart detta är en del utav erfarenheten)

Det jag undrar där emot är, ifall jag inte vill riktigt trippa, ifall jag äter en halv godis utav dom? DVS 5 mg, blir fortfarande upplevelsen utav verkligheten omvandlad?

Vill inte trippa för mycket men samtidigt hamna på en mild psykadelisk effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in