Citat:
TS du var minst sagt entusiastisk när du skrev denna tråd!
Det brukar dock vara så i samhället när en ny drog introduceras så hypas den först upp, för att sedan demoniseras.
Hur ställer du dig till muskimol idag? Vad använder du det till?
Jag har lite delade erfarenheter av flugsvamp. Ibland har jag känt att det är en bättre version av benzo där man blir väldigt lugn fast samtidigt klar i huvudet.
Andra gånger har det känts som att det är giftigt och ngt som jag inte vill ta igen. Det kan dock ha göra med att jag inte vet hur man korrekt ska torka hattarna ännu.
Det brukar dock vara så i samhället när en ny drog introduceras så hypas den först upp, för att sedan demoniseras.
Hur ställer du dig till muskimol idag? Vad använder du det till?
Jag har lite delade erfarenheter av flugsvamp. Ibland har jag känt att det är en bättre version av benzo där man blir väldigt lugn fast samtidigt klar i huvudet.
Andra gånger har det känts som att det är giftigt och ngt som jag inte vill ta igen. Det kan dock ha göra med att jag inte vet hur man korrekt ska torka hattarna ännu.
Jag är fortfarande entusiastisk till Muskimol som ett rekreationsmedel, men även för dess medicinska kvalitéer - bara det används på ett korrekt sätt

Dock så har samhället förändrats sedan 2021.
Det jag ställer mig djupt tveksam till är hur mycket fake produkter som florerar av skrupellösa försäljare, som säljer annat under förklädnaden av att det är Muskimol. Vilseledande marknadsföring där man med lösa associationer jämför det med psilocybin (totalt skilda droger).
Det är mycket slugt & listigt att appellera till att det är "shrooms" i reklam då folk redan har en latent undermedveten association till att det är ekvivalent till psilocybinsvamp ("shrooms"). Det är så långt ifrån det man kan komma.
Det är nästan så att man borde anmäla försäljare till ARN för vilseledande marknadsföring.
Ser också många användare är djupt oförsiktiga i dosering, men även kombinerar det hejvilt med andra droger som kan resultera i dödlig utgång (opiater/opioider+muskimol, alkohol+muskimol) - oftast omedvetet. Folk som torkar det fel, folk slarvar med set & setting... Ja, listan kan göras lång.
Folk avfärdar Muskimol rätt snabbt efter ett par negativa upplevelser med Röd Flugsvamp, oftast tillföljd av slarv och en avsaknad av struktur i sitt bruk - på grund av faktorer jag beskrev i stycket ovan. Jag tror t.ex det är ytterst få som har testat Amanita Pantherina, som är en betyligt mer clean upplevelse av muskimol, och har mindre muskarin och ibotensyra i sig som gör att man får i princip inga jobbiga kolinergiska biverkningar som muskarin kan ge från Röd Flugsvamp.
Jag kan tipsa om denna länk inför nästa säsong
https://fyndkartor.artfakta.se/
Rörande din fråga om torkning, så skär hattarna i små bitar och torka det på 80 grader på 5.5 timmar, att torka hela hattar är svårt då allt vatten inte evaporerar.
Jag plockade lite Amanita Pantherina i höstas som jag har kvar, tar det ibland för att slappna av på kvällar.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2024-12-22 kl. 23:07.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2024-12-22 kl. 23:07.