2021-06-26, 14:34
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Röd Flugsvamp, innehåller det mycket behagliga och trevliga ämnet - Muskimol.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muscimol

Muskimol är en ortosterisk agonist av GABA-A receptorn, och skiljer sig således från bensodiazepiner & barbiturater som är främst positiva allosteriska modulatorer. Muskimol interagerar även med GABA-C receptorer, som är mindre outforskade. GABA-C receptorer finns det väldigt mycket av i retinan.

Muskimol, på grund av dess affinitet mot GABA-A receptorn, konkurrerar således i sin bindning med endogent GABA. Strukturellt är Muskimol exceptionellt likt GABA som neurotransmittor.

Se den molekylära likheten mellan Muskimol & GABA i länken nedan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muscimol#Pharmacology

Muskimol sägs också besitta milda GABA-återupphämmande egenskaper, vilket gör att dess farmakologi är en smula lik stämningsstabiliserande mediciner gentemot bipolaritet (Lamotrigine, Valproat etc)

Muscimol as an Ionotropic GABA Receptor Agonist
https://link.springer.com/article/10...064-014-1245-y.

Konsekvensen av detta blir att Muskimol är särskilt effektivt i affektiva störningar, särskilt bipolaritet, borderlinepersonlighetsstörning och PTSD. Tillstånd där känslorna pendlar kraftigt upp och ner helt enkelt. Muskimol sägs och vara särskilt effektivt mot SAD (seasonal affective disorder) - årtidsbundendepression, i Sverige - vinterdepression.

På grund av dess bindning gentemot GABA-receptorer, kan, Muskimol potentiellt vara effektivt i alkoholabstinens/bensodiazepin abstinens.

Muskimol sägs och vara väldigt likt Z-droger, såsom Zolpidem i sin effekt, men ändå med distinkt annorlunda egenskaper som särskiljer det.

Det är totalt olikt klassiska serotonerga psykedelia i sin effekt.

I EEG-test ser man att Muskimol orsakar en synkronisering av hjärnvågor under påverkan, medan serotonerga psykedelia orsaker en desynkronisering av hjärnvågor.

Muskimol i sin effekt är väldigt drömskt, där många beskriver det som en klarvaken dröm (lucid-dream). Det är exceptionellt anxiolytiskt, antidepressivt och fungerar mycket bra mot insomnia.

Faktum är att det är så bra i sin effekt i insomnia beror dels på grund av att den bibehåller sömnarkitekturen intakt, tillskillnad från bensodiazepiner som stör REM-sömnen. Gabaxodol utvecklades just som ett ämne gentemot insomnia där man inspirerades från den molekylära strukturen av Muskimol. Nu är Gabaxodol ett annat ämne än Muskimol, men där sannolikheten är hög att Muskimol också bibehåller sömnarkitekturen.

Gaboxadol By Hamilton Morris
https://harpers.org/archive/2013/08/gaboxadol/

Effekterna av Muskimol är dosberoende, där LÄGRE doser tenderar att ge energi, fysisk uthållighet, ett mycket obrytt och "lättsamt" humör, kratig eufori och där social inhibering minskar.

I och med att ens fysiska styrka ökar, så kan man gymma på det, och det spekuleras i om det inte också inverkar på hormoner. Det går även att festa på det i lägre doseringar då ens humör blir väldigt lättsamt.

I HÖGRE doseringar börjar Muskimol bli mer seditativt, du vill sova, och blir djupt trött. Det är också här du klardrömmar (lucid-dreams) börjar komma. En av de mer atypiska och unika effekterna av Muskimol är dess "Alice in Wonderland Syndrome" - där ens dimensioner och uppfattning av storlekar kraftigt skiftar. Känslor av att man känner sig mindre/respektive större förekommer.

Dissociation förekommer, som växer sig allt starkare ju högre doseringar man kommer på, denna dissociation är en smula lik den man får på ketamin, men i övrigt skiljer sig substanserna kraftigt åt i effekt.

Ens kognition och metakognitiva förmåga ändras - allting antar en större form av abstraktion. Detta är svårt att beskriva, men det som enligt mig skiljer Muskimol från andra substanser är att ens abstrakta förmåga ökar mångfaldigt. Allting blir en enda stor abstraktion, och du kan leva i abstraktionen och se den från olika vinklar.

Ens medvetenhet förändras också, och här är det viktigt att vara noggrann och beskriva att denna skiftande av "medvetenhet" skiljer sig kraftigt av hur ens medvetenhet förändras under klassiska psykedelia. Förändradandet av det man är medveten om under Muskimol är mer som att man byter olika "universum" i ett "multiverse".

Metaforiskt kan det beskrivas som att vi ständigt ASSOCIERAR (lever i ett universum) med vissa tankar, känslor, situationer etc, medan Muskimol DISSOCIERAR oss från detta universum och visar oss inte bara ett universum - utan flera.

Detta kan ibland upplevas som chockartande och kan bli våldsamt på högre doseringar, då upplevelsen antar ett kännetecken av att man "rycks" ut ur ens komfortabla association av ett universum, och inte visas bara ett alternativ utan flera, vilket kan vara skrämmande om man inte är förberedd.

I lägre doseringar går det att arbeta på Muskimol, och jag tror att en STOR mängd användare av bensodiazepiner/sömnmedel skulle istället kunna mikrodosera korrekt torkad, och finmalen, Röd Flugsvamp i kapslar.

En liten sammanställning av effekter jag noterat.

*Extremt pro-kognitivt i lägre doser. En lugn och mild behaglig stimulans. Abstrakt tänkande är mycket bättre.
*Euforiserande och väldigt lättsamt humör (oerhört naturlig feeling)
*Extrem intellektuell & fysisk uthållighet.
*Bättre minne
*Oerhört potent mood-balancer. Små saker som man stör sig på i vardagen är helt bortblåsta.
*Extremt anxiolytiskt.
*Väldigt bra för trauma har jag märkt också och hypervigilance symtom vid PTSD. Det är som att man glömmer bort vissa traumatiska episoder i ens liv, då triggers försvinner.
*Så jävla djup sömn och varje natt blir ett äventyr i extremt klarvakna drömmar.
*Högre doser blir det dissociativt, går att arbeta och fungera men du beter dig lite som i Wolf Wall Street när de tar Qualuudes.
*Kraftigt smärtstillande
* Högre doser kan bli lite trippaktigt, och ge en djupa perspektiv som är av extremt abstrakt karaktär (totalt annorlunda från klassiska seroterga psykedeler)
*I början kan magen bli lite konstig (diaré, magknip), men som övergår efter en längre behandling.
* Lite mer salivering i början, men övergående. Mindre muntorrhet.

Omvänd tolerans
Unikt för Muskimol, är att många användare rapporterar att det anekdotiskt ger upphov till omvänd tolerans
(reverse tolerance). Som det låter innebär det att ens tolerans gentemot substansen är HÖG i början av intag och MINSKAR med tiden du tar det.

Detta tenderar att ske progressivt och börjar yttra sig rätt märkbart efter 4-6 veckor av dagligt användande.
Just den omvända toleransen måste man vara vaksam över, då man med tiden lär behöva ta lite mindre doser.

Detta är då ännu inte helt och hållet utforskat, men tillräckligt många på Reddit och andra forum rapporterar just effekten om omvänd tolerans. Jag har själv upplevt det, och effekterna tenderar att förändras efter ett par veckor av dagligt bruk.

I början var jag tvungen att ta 5-11g för att känna av effekter.
Idag tar jag runt 3g precis innan läggdags för att få djupsömn och 600mg på dagen för energi.

Av vad jag noterat så är det energiserande effekter upp till 3g, vid 3g börjar det bli mer seditativt.
Notera dock att detta tenderar dock att förändras en smula då det är omvänd tolerans efter ett par veckor.

Psyched Wellness är ett företag som planerar att bland annat kommersialisera ett Röd Flugsvamps-extrakt som nootropika, men även genomgå kliniska prövningar i framtiden gentemot insomnia/depression och andra indikationer.

https://psyched-wellness.com/about/
https://www.reddit.com/r/shroomstock...ched_wellness/

Professor David Nutt sitter bland annat med i styrelsen för Psyched Wellness.
Citera
2021-06-26, 14:35
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Förberedelser av färsk Röd Flugsvamp

Färsk Röd Flugsvamp, innehåller ibotensyra.
Ibotensyra kan orsaka kraftigt illamående, spyor och sedering.

Ibotensyra dekarboxyleras dock till Muskimol vid upphettning av specifika temperaturer.

Det är extremt viktigt att man vid torkning av Röd Flugsvamp, får svampen HELT och hållet KNASTERTORR.
Det får inte finnas några som helst spår av fuktighet kvar. Är den ens lite fuktig, så ska den tillåtas torka lite till så att den blir knaster-torr.

När väl detta är klart, så skall man mala ner de torkade röda flugsvamparna till ett fint pulver.

Det sägs att hattarna är allra mest potenta, men där man med fördel kan använda hela svampkroppen, inkluderat stammarna (så länge man skrapar bort lite rester av jord etc från nedre delen av foten*)

Anledningen till att man gör detta är för halterna av muskimol varierar dramatiskt från individuella exemplar. Detta gör att den individuella styrkan av respektive svamp blir svår att avgöra, där vissa kan bli väldigt svaga och andra väldigt starka.

Genom att mala ner många torkade röda flugsvampar så får man ett pulver som är ett GENOMSNITT av potensen av ALLA svamparna. Detta är mycket viktigt, då det blir lättare att få en tillförlitligare konsistens vid dosering då pulvret blir ett genomsnitt av de aggregerade halterna av individuella torkade röda flugsvamparna.

När väl detta är klart, och du har ditt torkade och nedmalda röda flugsvampspulver - så är det dags att kapsla in dessa.

Jag rekommenderar att köpa tomma 600mg kapslar, gärna genomskinliga, då det får en mer stilistisk look.
Sedan får man stoppa in så mycket pulver att kapslarna blir helt och hållet fyllda.

I och med att det blir väldigt mycket manuellt arbete pga den stora torkade mängden pulver, så får man nog använda sig av en capsule machine.

https://capsuleconnection.com/the-capsule-machine.html

Sedan får man gärna ha en precis 0.01g våg för att dubbelkontrollera vikten av varje kapsel så det blir helt och hållet rätt.

Långtidsförvaring av kapslarna skall gärna ske i vakuum-förpackade påsar, borta från ljus, värme.
I övrigt om du ska ha det för dagsanvändning kan du ha kapslarna i rumstemperatur, men ha dem gärna i kylskåpet/frysen då muskimolet bevaras längre.

Det går utmärkt att ta med dessa torkade kapslar vid internationella resor, se till bara att lägga dem i en stor burk som ser ut som en vitaminburk så går det bra. Muskimol och torkad röd flugsvamp är laglig i alla länder i världen förutom typ Australien och Louisiana i USA [i](se första länken i tråden*)/I].

Interaktioner

Muskimol ska strikt undvikas att tas i samband med alkohol, bensodiazepiner, barbiturater.
Detta för att den dämpande GABAergika effekten förstärks vilket kan leda till en förhöjd risk för andningsdepression.

I och med att effekterna av Muskimol håller mellan 5-10 timmar så skall man planera sitt intag noga.

Undvik att ta Muskimol samma dag som du planerar att dricka stora mängder alkohol, och undvik gärna att ta det dagen efter du är bakfull - detta för att man kan vakna upp full dagen efter, vilket i sin tur beror på när sista klockslaget för alkoholintaget var.

Det är okej om det rör sig om ytterst små mängder såsom 1 öl & glasvin men i regel skall man vara ytterst försiktig och ej kombinera dessa på grund av interaktioner. För att undvika dåliga vanor så är det bäst at man avstår helt och hållet från dessa kombinationer i god tid.

Muskimol kan kombineras med pågående SSRI-behandling utan problem.
Jag har även kombinerat det med MAO-B hämmare. Så teoretiskt bör detta även fungera med MAO-A hämmare.

Högre doseringar av Muskimol

Vid högre doseringar av torkad Röd Flugsvamp så börjar det bli dissociativt och upplevelsen blir mer tripp-lik.
Tillskillnad från klassiska psykedeliska preparat, så är det EXTRA viktigt med en trygg och stabil set & setting.

https://en.wikipedia.org/wiki/Set_and_setting

En tripp-sitter, som kan till och med hålla fast dig ifall du skulle börja skeva ur är en god idé. Detta för att du får betydligt mer FYSISK styrka på Muskimol, och om du skulle få för dig att göra något dumt, så är det viktigt med en person som kan fysiskt hålla dig tillbaks (tills du kommer in i andra tankebanor).

Jag har aldrig kört högre doseringar än 11g totalt, då jag främst använder Muskimol som nootropika och således mikrodoserar. Jag rekommenderar STARKT, att man mikrodoserar först, en väldigt lång period av tid så man bekantar sig med substansen innan man får för sig att trippa på Muskimol.

Vid högre doseringar har jag upplevt hur bland annat ens medvetande skiftat brutalt i olika "sekvenser" av perception. Ungefär som att man "rycks" ut ur detta universum, in i ett annat, ungefär som att man skiftar mellan olika multiverses. Är man inte redo på detta kan det bli lätt väldigt läskigt.

Återigen, glöm inte att effekterna är lite lika Z-analoger, och biverkningsprofilen är därefter.
Jag har upplevt perioder av diaré, magknip, muntorrhet bl.a. som kommit i början av behandlingen och försvinner.

Förutom Röd Flugsvamp (Amanita Muscaria) finns Amanita Pantherina & Amanita Regalis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_pantherina
https://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_regalis

Det sägs att dessa två innehåller runt 4x så mycket Ibotensyra och således betydligt mer Muskimol vid torkning.
Doseringen bör således anpassas och bli mindre för att återspegla denna ökade styra i jämförelse med Amanita Muscarias dosering.

Amanita Pantherina & Amanita Regalis tenderar att vara betydligt mer sällsynta än Amanita Muscaria. På grund av den högre komplexiteten i att identifiera dessa svampar, och den förväxlingsrisk som kan uppstå råder jag nybörjare at istället fokusera på Röd Flugsvamp, då den är omistlig till sitt utseende.

Det sker att diverse webbshoppar har Amanita Regalis inne i sitt sortiment.

https://amanita.lt/product/dried-amanita-regalis-buy/
https://amanita.lt/amanita-muscaria-shop/

Är det en väletablerad och välrenommérad shop kan man beställa Amanita Regalis för att prova.
Kunskapen för att differentiera svamparna mot andra är högre här och är således mer säkert att beställa än att plocka själv.

Den tenderar dock att vara betydligt dyrare än Amanita Muscaria på grund av dess relativa sällsynthet.
Återigen, glöm ej bort att doseringen MÅSTE anpassas med Amanita Regalis och bör således vara 4x mindre.

Fördelen med att plocka Röd Flugsvamp och torka den själv, än att beställa via shoppar, och göra egna kapslar är givetvis att det blir betydligt billigare.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2021-06-26 kl. 15:01.
Citera
2021-06-26, 14:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
FAQ

Vilka doseringar bör jag börja med?

- Jag rekommenderar att man initialt börjar med 600mg-1200mg, torkad Röd Flugsvamp på morgonen.
Känner man inte av det, kan man börja gå upp högre. I början var jag själv tvungen att ta runt 5-11g för att känna av, men innan du kommer upp hit, är det klokt att arbeta sig upp successivt i dosökningar av 600mg-1200mg/dag.

Det existerar också ett samband där lägre doseringar, upp till 3g ungefär, är energiserande medan högre blir sederande. Det går alltså att ta en låg dosering på morgonen, och sedan på kvällen ta en liten högre dosering för insomnia.

Vad innebär omvänd tolerans?

- Omvänd tolerans innebär att man har hög tolerans i början, men som minskar med tiden. Tiden detta tar är runt 4-6 veckor.

Vad beror den omvända toleransen på?

- Bra fråga, och jag kan bara spekulera i det, men jag tror det beror på att en form av uppreglering av specifika GABA-receptorer sker, med inslag av metabotropiska glutamat-receptorer. Alltså tror jag, utan att ha provat Fasoracetam, att effekten av Muskimol, bör vara en smula lik Fasoracetam som uppreglerar bland annat GABA-B receptorer.

I och med att den påverkar GABA-receptorer, och där vi vet att bensodiazepiner & opioider/opiater ökar risken för beroende allra mest i jämförelse med andra drogkategorier, finns det någon risk för beroende med Muskimol, i samma paritet som hos bensodiazepiner?

- Mycket bra fråga. GABA-receptorer fördelas in i olika träd, om man ska beskriva det metaforiskt. Vissa grenar orsakar beroende, andra inte. Det går således att få anxiolytiska effekter av GABA-A agonister genom att det stimulerar vissa grenar av receptorn som är inte associerat med beroende.

Mer läsning i denna tråd nedan.
https://www.reddit.com/r/DrugNerds/c...r_anxiolytics/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...dt-14-1351.pdf

Muskimol har exceptionellt hög affinitet gentemot GABA-A delta receptorsubtypen.
Denna är involverad i alkoholism bland annat.

Till en början tyckte jag att detta var en smula oroväckande, men jag har nu själv tagit Muskimol i runt 3 månader varje dag och kunnat sluta tvärt utan större problem. Jag har visserligen blivit lite smårriterad i 3-4 dagar, men mer än så har jag inte märkt - detta tror jag beror på att farmakologin kring Muskimol är mer komplex än man antar - och där man dessutom sett att GABA-A delta receptorer är involverade i stimulansen av neurosteroider.

Neurosteroider är kroppens endogena GABA-A delta agonister, vilket innebär att man kan få en tämligen harmlös stimulans av dessa receptorer utan en risk för beroende, i fallet med Muskimol.

Function and modulation of δ-containing GABAA receptors
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2794972/

Etiofoxine är bland annat en GABA-A agonist, som stimulerar just receptorn via en neurosteroid mekanism.
https://en.wikipedia.org/wiki/Etifoxine

Etioxofine uppvisar ingen risk för beroende alls, men bibehåller samma anxiolytiska egenskaper som Lorazepam.

- Går det att kombinera Muskimol med Z-analoger?

Jag avråder starkt att kombinera Muskimol med annan GABAergika, särskilt Z-analoger, då deras biverkningsprofil är så stark och där risken för potentiering blir kraftigt förhöjd. Z-analoger såsom Zolpidem i sig själva kan be bisarra blackouts, som kan förstärkas med Muskimol.

Kombinera inte!

- Går det att kombinera Muskimol med alkohol & bensodiazepiner?

Gör det inte, då det ökar risken för CNS-depression.
Muskimol håller cirka 5-10 timmar, och man skall ej kombinera Muskimol samtidigt med alkohol & bensodiazepiner!

- Du nämner att effekterna av Muskimol är behagliga, kan du beskriva dem?

Finns ingenting härligare än att ta 2-3g torkad röd flugsvamp och sen gå och chilla utomhus mitt i solen, alternativt nicka till lite och sova och drömma bort sig lite!

- Går det att gymma på torkad röd flugsvamp?

Absolut! I vissa gymkretsar gör man det, detta för att ens fysiska styrka ökar mångfaldigt. Man får dock vara försiktig och så att man inte överansstränger sig, då känslan av smärta försvinner på Muskimol.

- Jag blir så seg på Muskimol, vad kan jag ta för att pigga upp mig lite?

Tröttheten är en vanlig effekt av Muskimol, och 1-2 koppar kaffe kan sätta fart på en lite då koffeinet kickar in lite centralstimulans. Muskimolet kommer dessutom ta bort de stissiga effekterna av koffeinet.

-Jag har läst så mycket negativa historier & tripprapporter om Röd Flugsvamp, vad beror dessa på?

Dessa negativa upplevelser beror till stor del alltid på grund av dessa faktorer;

1. Ätit färsk röd flugsvamp.
2. Ätit väldigt höga doseringar.
3. Helt fel set & setting.

Det är främst idioter, som inte vet hur man förbereder Röd Flugsvamp, som ätit den färsk, spytt ner sig och blivit illamående, parallellt som de fått grava dissociativa upplevelser i helt fel set & setting.

- Jag har hört att Röd Flugsvamp är giftigt, men du säger att det inte är det, men nämner parallellt att det finns andra arter av giftiga svampar inom flugsvampssläktet - kan du förklara?

Röd Flugsvamp, korrekt torkad är inte giftig. Det finns andra arter inom flugsvampssläktet som är giftiga (Lömsk Flugsvamp t.ex.) och dödliga, dessa är dock helt annorlunda till utseendet, och håller man sig till att plocka Röd Flugsvamp, och förbereder den korrekt och håller sig till doseringarna och instruktionerna - är Muskimol en ytterst härlig substans.

Förvirringen har dock spätts på av att folk hört historier om idioter som ätit färsk Röd Flugsvamp, och sedan läst att andra arter i flugsvampssläktet, såsom Lömsk Flugsvamp, är giftiga och dödliga, och således helt enkelt - blandat ihop toxiciteten genom att placera Röd Flugsvamp under samma paraplybegrepp.

- Jag är alldeles för lat för att plocka Röd Flugsvamp, torka den, mala den och pilla med kapslar.
Vad ska jag tänka på om jag ska beställa den via nätet?

Se till att fråga webb-shoppen/personen hur de torkade den Röda Flugsvampen, då detta är kritiskt.
Jag har hört att man kört 40 grader, men där man då torkat denna i 3-4 dagar istället för torkningsangivelserna som jag presenterat i denna tråd.

Min egna återförsäljare av torkad Röd Flugsvamp, har stora industriaggregat där han kör 40 grader i flera dagar.

Du kommer märka ifall personen är kunnig eller inte, och därav dennes seriositet.
Sen så ska man ha sunt förnuft och kolla recensioner om webbshoppen bl.a.

Notera dock att det blir jävligt dyrt att beställa från webbshoppar då de säljer det inte i mikrodoseringssyfte utan främst i trippsyfte.

- Du nämnde att Muskimol går att kombinera med MAO-B hämmare, kan du berätta mer?

In vitro effects of synthetic muscimol and an extract from Amanita muscaria on human recombinant MAOB enzyme

https://pharmacia.pensoft.net/article/60705/

Det visar sig att Muskimol, tenderar att ÖKA aktiviteten av MAO-B enzymet, vilket paradoxalt nog kan minska ner effekten av MAO-B inhiberingen, då det sker en DISINHIBERING. Resultatet av detta leder till att effekterna av MAO-B hämmare inte blir lika starka, inhiberingen försvinner pga Muskimol.

Praktisk tillämpning är att det kan då teoretiskt minska ner effekterna av CNS-stimulanter, vilket kan vara klokt om man vill varva ner efter CNS-intag, för att kunna sova.

Typ de som har ADHD och får Elvanse/Concerta utskrivet, så ökar aktivieten av MAO-B enzymet och bryter ner dopaminet snabbare, som gör att man får mindre insomnia-biverkningar som dessa preparat medför.

- Varför detta fokus på mikrodosering och inte renodlade trippdoseringar?

Därför att Röd Flugsvamp, och Muskimol skiljer sig kraftigt från klassiska 5HT2-A agonister, dvs psykedeliska preparat. En stor majoritet av människor har missförstått hur man använder och skall introduceras till Röd Flugsvamp.

Detta missförstånd bottnar i dels på grund av faktorer som jag nämnt ovan i FAQn, men även för att människor försöker anpassa ett doseringsperspektiv från klassiska psykedeliska preparat till ett ämne som är betydligt mer dissociativt och unikt.

Det går överhuvudtaget inte att jämföra Muskimol gentemot LSD/Svamp/Meskalin/DMT etc.

Att börja trippa på höga doseringar (+15-25g) av torkad Röd Flugsvamp direkt är inte att rekommendera, detta för att graden av överraskningar är betydligt högre. Detta yttrar sig dels genom den fysiska styrkan du får men även hur du kan få relativa blackouts som påminner om Z-analoger.

Det kräver alltså BETYDLIGT mer förberedelser för att trippa på Röd Flugsvamp än traditionell psykedelia.
Av dessa skäl rekommenderar jag att man i flera månader bekantar sig med intradagsdoseringar, á la mikrodosering innan man ens vågar ge sig på högre doseringar.

Faktum är att jag inte ens ser ett behov av att gå på högre doseringar då mikrodosering är relativt behagligt!

- Vilka typer av insikter har du fått av Muskimol?

Det är främst av psykosocial karaktär, väldigt mycket insikter om en själv men även andra människor. Påminner på detta sätt lite om ketamin. Dock återigen, väldigt annorlunda. Insikterna är inte av den karaktären där du blir "ett med universum"etc.

Det är betydligt mer abstrakt, kubistiskt, geometriskt.. Svårt att förklara.

- Om du kunde göra en jämförelse för hur Muskimol känns relativt en annan drog, vilken skulle det vara?

Alkohol - definitivt. Muskimol ger effekter likt alkohol men utan denna dräggiga feeling, och utan de andra otrevliga bieffekterna alkohol kan ge. Du blir väldigt lättsam, glad, pigg på lägre doseringar, medan det i högre doseringar blir en renodlad hypnotika, som är störtskönt att sova på
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2021-06-26 kl. 15:23.
Citera
2021-06-26, 14:49
Medlem
snivlems avatar
Intressant. Men en sak framgår inte.

Ska alla delar på svampen användas eller ska nåt skäras bort innan torkning?
Citera
2021-06-26, 15:02
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Intressant. Men en sak framgår inte.

Ska alla delar på svampen användas eller ska nåt skäras bort innan torkning?

Jag redigerade nu inlägget, så att det framgår tydligare.

Det sägs att hattarna är allra mest potenta, men där man med fördel kan använda hela svampkroppen, inkluderat stammarna (så länge man skrapar bort lite rester av jord etc*) vid torkning och malning.
Citera
2021-06-26, 15:22
Medlem
haschkalles avatar
Tack för mycket fascinerande läsning! Själv försöker jag trappa ned trippandet, men om en varit lite yngre skulle man ju redan stå klädd för en heldag i skogen
Citera
2021-06-26, 15:22
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag redigerade nu inlägget, så att det framgår tydligare.

Det sägs att hattarna är allra mest potenta, men där man med fördel kan använda hela svampkroppen, inkluderat stammarna (så länge man skrapar bort lite rester av jord etc*) vid torkning och malning.

man är ju nyfiken...

jag är nykter före detta missbrukare .... bara 6 månader ungefär. så måendet är lite sisådär och det är mikrodosering som lockar. som jag förstod det skulle det kanske kunna få upp energin och drivet lite.
Citera
2021-06-26, 15:30
Medlem
Jag rekommenderar tinktur med vodka som bästa sätt att inta röda flugsvampar.

Plocka ett gäng och skiva/torka ordentligt, sen rostar ni dom lätt i ugnen för att omvandla allt till den aktiva substansen.

Efter det så mal ner och lägg typ 200g torkade flugsvamp i ca 1l vodka.
Vänta en månad och sila av vodkan och spara.

Häll sedan på ca 5dl till på svampgeggan för att få it det sista.

Sen får ni prova er fram till en Lagom dos, detta beror på vad ni vill få ut.
Mindre doser är utmärkt att sova på och allmänt flum.

Käkar ni motsvarande +20g torkade svampar så blir det väldigt trippigt men även ganska intensivt illamående etc.
Citera
2021-06-26, 15:35
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
man är ju nyfiken...

jag är nykter före detta missbrukare .... bara 6 månader ungefär. så måendet är lite sisådär och det är mikrodosering som lockar. som jag förstod det skulle det kanske kunna få upp energin och drivet lite.

Absolut!

Just mikrodosering av torkad Röd Flugsvamp i de doseringsintervall jag angav är betydligt mer praktiskt än andra vid mikrodosering av klassiska psykedeliska preparat.

Jag tror bland annat de som haft bensodiazepin/alkoholberoenden skulle vara särskilt lämpliga för mikrodosering av torkad Röd Flugsvamp, med tanke på dess unika GABA-farmakologi.

C-PTSD/PTSD, bipolaritet och borderline-personlighetsstörningar skulle också gynnas av detta tror jag.

Det är en väldigt fascinerande substans tycker jag och som jag tror kommer bli mer populariserad i västvärlden framöver som nootropika. Tror det är en tidsfråga innan fler shoppar dyker upp som säljer den i kapslar.

Just nu har torkad Röd Flugsvamp lite av en nisch-status, som är ganska missförstådd, främst för att folk använder alldeles för höga doseringar när de beställer från webbshoppar, som gör att de kan få sig en fet törn i obehagliga överraskningar när de tar allt på en gång.

Sedan är det antagligen så låg efterfråga på torkad Röd Flugsvamp från vissa webbshoppar, att vissa torkade extrakt legat länge, och passerat bästföre-datum vilket resulterat att potensen tappat.

Kombinerat med omvänd tolerans, där toleransen är HÖG i början, så ger många människor inte det en ärlig chans heller. Det är mycket vanligt att man inte känner ett pillivitt i början,, och därför måste ta typ upp mot 10g för att ens känna av tröskeleffekter.

Därför ska man helst plocka Röd Flugsvamp själv, torka den, och sen köra den i ett par veckor.
Det blir allra mest ekonomiskt så.

Den är väldigt MÅNGSIDIG också på det sättet - om du inte gillar effekterna under dagen, ta det bara precis innan läggdags - då det är det som en renodlad sömnmedicin i princip.

Som ni kanske såg i webbshopen jag länkade så befann sig denna i Baltikum.

Just Baltikum/Östeuropa har en större tradition och rikare historia av att använda torkad Röd Flugsvamp i medicinska syften än Västvärlden. Jag har sett bland annat hudkrämer & tinkturer som varit gjorda Röd Flugsvamp.

Sägs och göra huden väldigt len

Jag älskar Muskimol för att man sover som en jävla stock.
Citera
2021-06-26, 15:41
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschkalle
Tack för mycket fascinerande läsning! Själv försöker jag trappa ned trippandet, men om en varit lite yngre skulle man ju redan stå klädd för en heldag i skogen

Jag vill dock återigen poängtera att man inte trippar på dessa doseringar, utan det blir mest som nootropika.
Du kan alltså helt och hållet arbeta på dagen medan du tar det.

Det kanske skiljer sig lite beroende på vad för jobb man har, men det är inga problem att köra upp till 3g vet jag och klara av att skriva texter.

Jag har skrivit hela denna tråd på 600mg taget på morgonen
Sedan på kvällen kör jag 3g för att sova.

De effekter jag beskrev mest var hur det förändrar ens tankemönster & känsloliv när man mikrodoserar.
Drömmarna man får på kvällarna blir väldigt lucida.
Citera
2021-06-26, 15:41
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Absolut!

Just mikrodosering av torkad Röd Flugsvamp i de doseringsintervall jag angav är betydligt mer praktiskt än andra vid mikrodosering av klassiska psykedeliska preparat.

Jag tror bland annat de som haft bensodiazepin/alkoholberoenden skulle vara särskilt lämpliga för mikrodosering av torkad Röd Flugsvamp, med tanke på dess unika GABA-farmakologi.

C-PTSD/PTSD, bipolaritet och borderline-personlighetsstörningar skulle också gynnas av detta tror jag.

Det är en väldigt fascinerande substans tycker jag och som jag tror kommer bli mer populariserad i västvärlden framöver som nootropika. Tror det är en tidsfråga innan fler shoppar dyker upp som säljer den i kapslar.

Just nu har torkad Röd Flugsvamp lite av en nisch-status, som är ganska missförstådd, främst för att folk använder alldeles för höga doseringar när de beställer från webbshoppar, som gör att de kan få sig en fet törn i obehagliga överraskningar när de tar allt på en gång.

Sedan är det antagligen så låg efterfråga på torkad Röd Flugsvamp från vissa webbshoppar, att vissa torkade extrakt legat länge, och passerat bästföre-datum vilket resulterat att potensen tappat.

Kombinerat med omvänd tolerans, där toleransen är HÖG i början, så ger många människor inte det en ärlig chans heller. Det är mycket vanligt att man inte känner ett pillivitt i början,, och därför måste ta typ upp mot 10g för att ens känna av tröskeleffekter.

Därför ska man helst plocka Röd Flugsvamp själv, torka den, och sen köra den i ett par veckor.
Det blir allra mest ekonomiskt så.

Den är väldigt MÅNGSIDIG också på det sättet - om du inte gillar effekterna under dagen, ta det bara precis innan läggdags - då det är det som en renodlad sömnmedicin i princip.

Som ni kanske såg i webbshopen jag länkade så befann sig denna i Baltikum.

Just Baltikum/Östeuropa har en större tradition och rikare historia av att använda torkad Röd Flugsvamp i medicinska syften än Västvärlden. Jag har sett bland annat hudkrämer & tinkturer som varit gjorda Röd Flugsvamp.

Sägs och göra huden väldigt len

Jag älskar Muskimol för att man sover som en jävla stock.

Det låter väldigt spännande. har ju inte varit alkoholberoende men söp rätt hårt under 10 år tills för några år sen men då blev det desto mer tjack och lite benzo.

svåraste blir nog att få tag på en exakt våg... men om det nu är en fylld kapsel så. behöver ju inte packa i det under tryck. och jag är ändå inte ute efter att "känna" nåt ... kan lika gärna börja på liten dos och köra på som vanligt med träning och studier
Citera
2021-06-26, 15:46
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Det låter väldigt spännande. har ju inte varit alkoholberoende men söp rätt hårt under 10 år tills för några år sen men då blev det desto mer tjack och lite benzo.

svåraste blir nog att få tag på en exakt våg... men om det nu är en fylld kapsel så. behöver ju inte packa i det under tryck. och jag är ändå inte ute efter att "känna" nåt ... kan lika gärna börja på liten dos och köra på som vanligt med träning och studier

Aa, för återförsäljaren jag får min torkade flugsvamp får sa att han bland annat inte blir sugen att kröka på det.
Han menar på att det tar bort alkoholsuget helt och hållet. Vilket låter logiskt med tanke på dess GABA-farmakologi.

Ja, precis, kör på doseringarna jag rekommenderat.
Du lär märka med tiden med vad som fungerar.

Väldigt harmlös och djupt avslappnande substans när man väl vet hur man ska använda den :P

Väldigt bra för avslappning efter en hård dag på jobbet..
Varvar ner etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in