2024-08-17, 21:51
Bannlyst
Börjar gilla muskimol mer o mer, 3 droppar à 2,5 mg under tungan ger en avslappnande o lätt skrämmande hallucinogen trip, nu har vant mej o hittat rätt dos. Varning: lång onset, kan ta upp till 3 timmar innan nåt känns, och lång effekt: sitter i nästan 12-15 timmar, inte redo att köra bil förrän 18-20 timmar efter intag.

.
Citera
2024-08-17, 22:54
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Börjar gilla muskimol mer o mer, 3 droppar à 2,5 mg under tungan ger en avslappnande o lätt skrämmande hallucinogen trip, nu har vant mej o hittat rätt dos. Varning: lång onset, kan ta upp till 3 timmar innan nåt känns, och lång effekt: sitter i nästan 12-15 timmar, inte redo att köra bil förrän 18-20 timmar efter intag.

.

Muskimol håller ganska nätt och jämnt mellan 5-10 timmar, om du inte återdoserar såklart vilket förlänger effekten sedan sista dosering.
Citera
2024-08-17, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Muskimol håller ganska nätt och jämnt mellan 5-10 timmar, om du inte återdoserar såklart vilket förlänger effekten sedan sista dosering.
då har jag väl lägre ämnesomsättning än en 15-åring antar jag, för mej är jag märkbart påverkad 12-15 timmar efter intag, utan återdosering
Citera
2024-08-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Alltså, jag ser vad ni skriver för doseringar och blir då väldigt fundersam, betyder det att denna inte gör någonting alls?

https://drherbals.se/produkt/magic-m...m-vape-lsd-30/

30% muscimol i 0.5 ml vape med 250 puffar.

Alltså ett par bloss av denna ger ingen effekt alls av muscimol eller är det starkare om man vape’ar eller vad?

"Börja med en puff och vänta sedan i cirka 10 minuter. Om du är ny användare rekommenderar vi att du successivt ökar doseringen. Varje puff motsvarar 0.6 mg muscimol. Din engångspenna är klar att användas direkt ur förpackningen och kan laddas upp med ett extra USB-uttag. Förvara den stående på en sval, mörk plats som är oåtkomlig för barn."
Citera
2024-08-22, 01:27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SakatFekalovic
"Börja med en puff och vänta sedan i cirka 10 minuter. Om du är ny användare rekommenderar vi att du successivt ökar doseringen. Varje puff motsvarar 0.6 mg muscimol. Din engångspenna är klar att användas direkt ur förpackningen och kan laddas upp med ett extra USB-uttag. Förvara den stående på en sval, mörk plats som är oåtkomlig för barn."

Nej, man lär inte känna av någonting, annat än möjligtvis CBD och de andra cannabinoiderna och terpenerna pga entourage-effekten som man kan missta för att vara muskimol.

Jag har aldrig sett några studier kring muskimols biotillgänglighet i vaporiserad form.
Sannolikt känner man inget alls.
Citera
2024-08-25, 19:05
Avstängd
frekkinheads avatar
Någon som vet var/vilken skog man kan hitta dem i Stockholmsområdet? Har letat i en granskog nära Täby men hittade inte ett skit, inte ens en svamp överhuvudtaget. Är det kanske fel säsong, för tidigt?
Eller letar jag på fel ställe?
Citera
2024-08-25, 19:34
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Någon som vet var/vilken skog man kan hitta dem i Stockholmsområdet? Har letat i en granskog nära Täby men hittade inte ett skit, inte ens en svamp överhuvudtaget. Är det kanske fel säsong, för tidigt?
Eller letar jag på fel ställe?

Lite för tidigt, har själv inte sett några än där jag brukar hitta.
Citera
2024-08-25, 21:27
Citat:
Nej, man lär inte känna av någonting, annat än möjligtvis CBD och de andra cannabinoiderna och terpenerna pga entourage-effekten som man kan missta för att vara muskimol.

Jag har aldrig sett några studier kring muskimols biotillgänglighet i vaporiserad form.
Sannolikt känner man inget alls.
Varför tror du att det skulle finnas studier på ”muskimols biotillgänglighet i vaporiserad form”?
Jag träffade en hippie en gång som stod och rökte torkad flugsvamp i en pipa. Han påstod att han mycket riktigt fick effekt och beskrev hur saker ändrade i storlek. Om han talade sanning vet jag inte.
Citera
2024-08-25, 22:15
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Varför tror du att det skulle finnas studier på ”muskimols biotillgänglighet i vaporiserad form”?
Jag träffade en hippie en gång som stod och rökte torkad flugsvamp i en pipa. Han påstod att han mycket riktigt fick effekt och beskrev hur saker ändrade i storlek. Om han talade sanning vet jag inte.

Ja, du skulle väl flytta till Norrland om samma hippie sa att denne såg jultomten i Kiruna.

Rörande din fråga så pågår det alltmer intensiv forskning kring Muskimol.
Kollar man Wikipedia sidan så refererar den till flertalet studier som är daterade för 2024.

Det är inte osannolikt att det skulle dyka upp studier kring biotillgängligheten kring olika administrationssätt i framtiden

Jag vet dock inte, och har inte hittat några anekdotiska historier om folk som fått effekt av det i vaporiserad form.

Givet att ett amanita-extrakt blev godkänt i USA av bolaget Psyched Wellness (GRAS-status), som ett kosttillskott i USA för inte så länge sedan så kommer många försäljare blanda muskimol med andra substanser. Nedanför har du ett sådant case.

https://www.fda.gov/food/outbreaks-f...mies-june-2024

Ovanför har du rapporter daterade från 27e juni i år där FDA fått in alarm om produkter där man blandat Muskimol i med andra ämnen. Där har man bl.a. identifierat 4-ACO-DMT.

Jag har slö-läst denna tråd under sommaren och vissa användare har snackat om att vissa "shroom" produkter är fake och inte innehåller något Muskimol, utan snarare har 4-ACO-DMT i sig men även kratom-alkaloider (opiater). I länken har vi bevis för att detta förekommit i USA.

Det är inte osannolikt, att detta skulle kunnat ske i Sverige och svenska shoppar.
Många av dem köper ju in produkter från USA alternativt återförsäljare i Europa som köper in det från i USA i bulk.

Poängen är att när du har ett landskap, som är såpass nytt och outforskat kring Muskimol, ska man vara försiktig och skeptisk när man ser säljare plötsligt sälja Muskimol blandat med andra ämnen parallellt, särskilt när det är i en vape.

Det är lite vilda västern, och nedanför har man en mycket uttömmande artikel om hur skrupellösa försäljare i USA marknadsför diverse kopior med blandningar.

https://health.wusf.usf.edu/health-n...afety-concerns

Det är ganska enkelt att slänga ihop en låtsas vape med lite strö cannabinoider och marknadsföra den till naiva konsumenter.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2024-08-25 kl. 22:18.
Citera
2024-08-25, 22:28
Citat:
Ja, du skulle väl flytta till Norrland om samma hippie sa att denne såg jultomten i Kiruna.
Anekdoter är allt man har att gå på dock så länge det inte finns någon utbred kunskap eller riktiga studier. Jag hittade ytterligare en rapport på Erowid som påstår att det går att röka flugsvamp:
https://erowid.org/plants/amanitas/a...s_smoked.shtml

Så länge det inte finns en epidemi av missbrukare som röker flugsvamp på gatorna så tvivlar jag på att några sånna studier någonsin kommer att göras. Någon på Flashback som sitter på torkad flugsvamp som vill testa att röka/vejpa kanske?
Senast redigerad av Doktor.D 2024-08-25 kl. 22:34.
Citera
2024-08-25, 22:40
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Anekdoter är allt man har att gå på dock så länge det inte finns någon utbred kunskap eller riktiga studier. Jag hittade ytterligare en rapport på Erowid som påstår att det går att röka flugsvamp:
https://erowid.org/plants/amanitas/a...s_smoked.shtml

Så länge det inte finns en epidemi av missbrukare som röker flugsvamp på gatorna så tvivlar jag åt några sånna studier någonsin kommer att göras. Någon på Flashback som sitter på torkad flugsvamp som vill testa att röka/vejpa kanske?

"Experienced a very nice alteration, somewhat akin to a strong MJ buzz without the loss of lucidity and memory usually noticed. Also, the cottonmouth effect of the MJ was pleasantly neutralized by the increase in salivation that the Amanita induces."

Det där är en kolinergisk effekt av Amanita Muscaria, som kommer från Muskarin.
Inget man eftersträvar, överhuvudtaget, vid korrekt användning.

Det finns flertalet rapporter på högre doser Röd Flugsvamp där man börjar dregla och svettas, det är pga Muskarinet. I överlag ska man inte trippa på Röd Flugsvamp just för att den är ganska "smutsig" i sin sammansättning av alkaloider och ämnen.

I överlag är jag dock djupt skeptisk till denna anekdot du länkade, det är klart att människan kombinerade det med cannabis och där man inte kan urskilja vad som är vad.
Citera
2024-08-25, 22:46
Citat:
"Experienced a very nice alteration, somewhat akin to a strong MJ buzz without the loss of lucidity and memory usually noticed. Also, the cottonmouth effect of the MJ was pleasantly neutralized by the increase in salivation that the Amanita induces."

Det där är en kolinergisk effekt av Amanita Muscaria, som kommer från Muskarin.
Inget man eftersträvar, överhuvudtaget, vid korrekt användning.

Det finns flertalet rapporter på högre doser Röd Flugsvamp där man börjar dregla och svettas, det är pga Muskarinet. I överlag ska man inte trippa på Röd Flugsvamp just för att den är ganska "smutsig" i sin sammansättning av alkaloider och ämnen.

I överlag är jag dock djupt skeptisk till denna anekdot du länkade, det är klart att människan kombinerade det med cannabis och där man inte kan urskilja vad som är vad.
Han påpekar dock att han upplevde en tydlig skillnad mot cannabis och att endast en ytterst liten del cannabis röktes vid tillfället. Mycket riktigt kan stimulering av acetylkolinreceptorer öka salivutsöndring. Det är samma effekt som rökare och snusare upplever. Varför skulle denna effekt inte vara önskvärd menar du? Det är ju ett tecken på att någon receptor aktiveras i hjärnan. Sen om flugsvamp nu går att röka är det inte säkert att effekten är samma som när man äter det.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-08-25 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in