2025-09-25, 13:17
Medlem
Är det någon som har testat kapslarna från Amanitaskogen?

30 st 400 mg kapslar för 400 kr. Värt?
Citera
2025-09-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Ok skönt med den känslan. Vet inte om de spelar någon roll. Du märker nog om effekten är detsamma med varmt vatten. Borde ju vara bra drag på 3 gram.

Torkade massa flugsvamp, blev 10 gram torkad, sen gjorde ja te på det, men upplevde ingenting, måste ha förstört muskamolet med för mycket värme. Ska nog dricka ner det med vatten bara. Torkade bara 6 timmar på 50 grader blev knaster torrt, eftersom det torkade så snabbt så tror ja att temperaturen kan vara högre även om det står 50 grader. Hackade dem i centimeter små bitar, då går det fort.
Citera
2025-10-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sag.nej.o.spring
De växer lite här och var på grönytor i staden. Har även hittat en del i skogen, men grönytorna i staden besöker jag minst en gång om dagen, så det blir automatiskt mest där.

Finns massor nu. Tvättade översidan och undersidan med vatten lite lätt av 3 stora pantherina, klippte dem till 2 cm små bitar, la i ugnen på 50 grader 6 timmar, plus stod ute ett dygn, blev torrt till pulver, 13 gram. Jag tog 10 gram och drack med vatten på tom mage, drack lite yoghurt med. Förväntade mig en tripp, men fick inget annat än en del lugn och avslappning, inte levande drömmar eller något, inget speciellt. Ska det inte hända mer på den dosen? Får man inte tvätta dem i vatten innan man lägger dem för torkning? Det finns ju jord och smuts på dem.
Citera
2025-10-02, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Finns massor nu. Tvättade översidan och undersidan med vatten lite lätt av 3 stora pantherina, klippte dem till 2 cm små bitar, la i ugnen på 50 grader 6 timmar, plus stod ute ett dygn, blev torrt till pulver, 13 gram. Jag tog 10 gram och drack med vatten på tom mage, drack lite yoghurt med. Förväntade mig en tripp, men fick inget annat än en del lugn och avslappning, inte levande drömmar eller något, inget speciellt. Ska det inte hända mer på den dosen? Får man inte tvätta dem i vatten innan man lägger dem för torkning? Det finns ju jord och smuts på dem.

Det är högst individuellt både för person och olika exemplar av svampar. Du får nog läsa på lite mer.

Jag får bättre effekt av röd flugsvamp än panter. Ändå torkas de på samma vis.
Citera
2025-10-02, 15:07
Medlem
Får se om det går att få liv igen i denna gamla tråd. På tok för lång för att kunna läsa igenom.

Jag har stora problem att sova, jobbar dessutom en del beredskapsnätter vilket inte gör det bättre.

Vill därför prova röd flugsvamp för sömnen, men blir inte riktigt klok på doseringen.

Äter också Voxra (Bupropion) och vill försäkra mig om att de går ihop med svampen. Har inte lyckats hitta någon information om det.
Erfarenheter? Tipps?
Citera
2025-10-04, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sag.nej.o.spring
Det är högst individuellt både för person och olika exemplar av svampar. Du får nog läsa på lite mer.

Jag får bättre effekt av röd flugsvamp än panter. Ändå torkas de på samma vis.

Vilken dos tar du och vilken effekt får du? Det sjuka är att ja fick mer effekt på 1 gram flugsvamp än 10 gram pantherina, en annan gång tog jag 10 gram torkad flugsvamp och blev bara väldigt trött. Men noll illamående. Ja torkar på 50 grader men kanske bättre torka på 80?
Citera
2025-10-04, 14:41
Medlem
trueforgoods avatar
Ser att Muskimol som substans är under utredning, så nu är det väl bara en tidsfråga innan det blir olagligt att plocka flugsvamp...
Citera
2025-10-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ser att Muskimol som substans är under utredning, så nu är det väl bara en tidsfråga innan det blir olagligt att plocka flugsvamp...

Haha... Helt jävla sjukt i huvudet. Allt, precis jävla allt ska dom förbjuda. Jag blir så jävla trött.
Citera
2025-10-06, 18:14
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K277
Haha... Helt jävla sjukt i huvudet. Allt, precis jävla allt ska dom förbjuda. Jag blir så jävla trött.

Ja, och just Muskimol känns extra illa på något sätt. Röd flugsvamp har sin plats i svensk historia som en del av både folktro, shamanism och gammal naturmedicin - men nu vill myndigheterna förbjuda den.

Det är något djupt provocerande i det.
Citera
2025-10-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ja, och just Muskimol känns extra illa på något sätt. Röd flugsvamp har sin plats i svensk historia som en del av både folktro, shamanism och gammal naturmedicin - men nu vill myndigheterna förbjuda den.

Det är något djupt provocerande i det.

Definitivt så! Det är ju inget importerat problem. Det är ingen smuggling vi pratar om, utan det växer fullt naturligt i våra svenska skogar.

Svamp överlag känns dessutom som att det är väldigt få som missbrukar och får negativa konsekvenser av. Jag undrar också vad, förutom att du kan bli berusad på det, som har gjort att dom anser det vara så farligt att det måste klassas. Antagligen ingenting. Det bara provocerar makthavarna.
Citera
2025-10-06, 18:50
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Definitivt så! Det är ju inget importerat problem. Det är ingen smuggling vi pratar om, utan det växer fullt naturligt i våra svenska skogar.

Svamp överlag känns dessutom som att det är väldigt få som missbrukar och får negativa konsekvenser av. Jag undrar också vad, förutom att du kan bli berusad på det, som har gjort att dom anser det vara så farligt att det måste klassas. Antagligen ingenting. Det bara provocerar makthavarna.
Låt dom. De är inget att bry sig om. Hur ska polisen kunna beivra detta? Det kommer att bli som att gå mot röd gubbe. Om jag går till golfbanan och plockat toppisar är risken att åka dit 0. Ingen skillnad med flugsvamp.
Citera
2025-10-06, 19:00
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Precis. Det växer i våra skogar, missbruket är obefintligt – men det stör myndigheterna att folk tänker själva. Självständig medvetandeutforskning passar inte in i myndigheternas mall.

Det här handlar som vanligt inte om att skydda folk från verkliga faror, utan om att utöva kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Låt dom. De är inget att bry sig om. Hur ska polisen kunna beivra detta? Det kommer att bli som att gå mot röd gubbe. Om jag går till golfbanan och plockat toppisar är risken att åka dit 0. Ingen skillnad med flugsvamp.

Både ja och nej. Att plocka, "tillaga" och förtära flugsvamp kommer inte innebära någon risk för en annan, det stämmer. Men problemet är att det hos många skapar en subtil oro pga att vi är programmerade att följa lagen, vilket i sin tur kan orsaka problematiska trippar (då särskilt toppisar).

Folk drar sig dessutom för att kontakta sjukvård om dom skulle få i sig för mycket och må dåligt, när det är olagligt att inta det. Det förlänger med andra ord redan den existerande problematiken i Sverige vad gäller missbruk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in