Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madeight
Får man ens "märkbar" effekt om man tar 6-8 kapslar Amanita skogens 300mg? Väntar på en burk och vill få ett litet rus inget tripprus direkt utan bara känna att man mår bra.
Det är en sömnmedicin du får inget rus, en svag sömnmedicin dessutom. Förmodligen en av de renaste sömnmediciner som finns dock.

Ej vanebildande och utan dokumenterade skadliga effekter. Oklart varför denna substans inte marknadsfört i någon större grad som medicin / kosttillskott, svårt att patentera är förstås ett skäl då den förekommer naturligt, men detsamma gäller ju andra kosttilskott som johannesört.

Nu har dock Folkhälsomyndigheten i sin iver att fördärva människors hälsa satt stopp för en sådan tillämpning tillsammans med regeringen, misstänker att de har fått ta ut svängarna rejält för att lyckas i sitt försåt. En skarp genomlysning av Folkhälsomyndigheten blir allt mer angeläget.
Citera
2025-12-05, 09:50
Medlem
timelesss avatar
Hej. Jag har precis intagit 4 gram korrekt torkad amanita regalis. Vad har jag att förvänta mig ?
Mvh
Citera
2025-12-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Det är en sömnmedicin du får inget rus, en svag sömnmedicin dessutom. Förmodligen en av de renaste sömnmediciner som finns dock.

Ej vanebildande och utan dokumenterade skadliga effekter. Oklart varför denna substans inte marknadsfört i någon större grad som medicin / kosttillskott, svårt att patentera är förstås ett skäl då den förekommer naturligt, men detsamma gäller ju andra kosttilskott som johannesört.

Nu har dock Folkhälsomyndigheten i sin iver att fördärva människors hälsa satt stopp för en sådan tillämpning tillsammans med regeringen, misstänker att de har fått ta ut svängarna rejält för att lyckas i sitt försåt. En skarp genomlysning av Folkhälsomyndigheten blir allt mer angeläget.

Jo instämmer väll att det är mer som en sömnmedicin men då vid väldigt låga doser max 1g, för min del iallafall för efter det fick jag bara obehag och nästan svårare att sova. Jag har testat 5x400 en gång och en annan gång 7x400 men fick mest illamående och obehag inget skönt rus direkt. Mer som en dålig lyrica. Mvh mad.
Citera
2025-12-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeless
Hej. Jag har precis intagit 4 gram korrekt torkad amanita regalis. Vad har jag att förvänta mig ?
Mvh

Har käkat Amanita muscaria, och jag skulle bara säga att du ska förvänta dig ett halvkasst rus om ens det. Sen 4g är ingen monster dos. men den här regalis ska vara betydligt potentare än muscaria. Iallafall vill absolut inte jämföra dom här med andra psykadeliska svampar det är en helt annan substans. Men som sagt förvänta dig inte att du kommer må dunder och fyll gärna på med 2g till om du känner ett behagligtrus men inte nått full effekt. Återkom gärna med resultat, men som sagt för mig var inte detta ett behagligt rus för fem öre.. mer illamående och obehag än något positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in