• 1
  • 2
2021-06-22, 18:51
Skulle du kunna tänka dig att vara tillsammans med en tjej som ser ut mycket äldre än dig trots att ni båda är i samma ålder? Om inte så vore det intressant höra anledningen till att det inte vore aktuellt.

Jag snackar om tjejer som kanske ser 10 - 15 år äldre ut än de egentligen är, vissa t.o.m. mer.

Själv känner jag att jag inte skulle kunna tänka mig det då jag har ett ganska ungdomligt utseende (utan att vara pojkaktig) och därför känner att jag vill träffa en tjej som också inte ser åldrad ut i förtid. Känns ut på något sätt som att man skulle vara mer på "samma nivå" då liksom. Det skulle inte heller se ut som att man kommer promenerandes med typ sin morsa.

Bara för att förtydliga så behöver inte tjejen ser dålig ut för det.

Kanske är den konstig frågeställning men jag tycker det är rätt intressant så var tvungen starta tråden
Citera
2021-06-22, 19:17
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Skulle du kunna tänka dig att vara tillsammans med en tjej som ser ut mycket äldre än dig trots att ni båda är i samma ålder? Om inte så vore det intressant höra anledningen till att det inte vore aktuellt.

Jag snackar om tjejer som kanske ser 10 - 15 år äldre ut än de egentligen är, vissa t.o.m. mer.

Själv känner jag att jag inte skulle kunna tänka mig det då jag har ett ganska ungdomligt utseende (utan att vara pojkaktig) och därför känner att jag vill träffa en tjej som också inte ser åldrad ut i förtid. Känns ut på något sätt som att man skulle vara mer på "samma nivå" då liksom. Det skulle inte heller se ut som att man kommer promenerandes med typ sin morsa.

Bara för att förtydliga så behöver inte tjejen ser dålig ut för det.

Kanske är den konstig frågeställning men jag tycker det är rätt intressant så var tvungen starta tråden
Nä jag håller med. Skulle ALDRIG komma på fråga...
Citera
2021-06-22, 19:19
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Ja om hon ser äldre ut på ett snyggt sätt. Det finns fortfarande snygga kvinnor runt 40-50 års åldern. Utseende är inte allt däremot. Alla blir gamla och fula. Personkemi är viktigare.
Senast redigerad av Aftonhoran69 2021-06-22 kl. 19:22.
Citera
2021-06-22, 19:19
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:

Kvinnor som ser äldre ut än sin kronologiska ålder har oftast, men inte alltid, levt hårt; droger, stress och hög exponering för solljus utan skydd. Nu är jag också 40 år, så en kvinna som råkar vara i min ålder, men ser ut som 50-55 år, kommer att vara rynkig och slapp i hyn; delvis se sliten ut. Men för att svara på din fråga skulle antagligen inte välja en kvinna som ser äldre ut. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha en relation med en 5-10 år äldre kvinna som ser ungdomlig ut för sin ålder, men det är väl inte det svar du hade önskat dig?
Citera
2021-06-22, 19:31
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Ja om hon ser äldre ut på ett snyggt sätt. Det finns fortfarande snygga kvinnor runt 40-50 års åldern. Utseende är inte allt däremot. Alla blir gamla och fula. Personkemi är viktigare.
Visst är personkemi viktigt också. Även om utseende inte är allt så är det ju ofta en viktig faktor.
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Kvinnor som ser äldre ut än sin kronologiska ålder har oftast, men inte alltid, levt hårt; droger, stress och hög exponering för solljus utan skydd. Nu är jag också 40 år, så en kvinna som råkar vara i min ålder, men ser ut som 50-55 år, kommer att vara rynkig och slapp i hyn; delvis se sliten ut. Men för att svara på din fråga skulle antagligen inte välja en kvinna som ser äldre ut. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha en relation med en 5-10 år äldre kvinna som ser ungdomlig ut för sin ålder, men det är väl inte det svar du hade önskat dig?
En kvinna som är äldre men som ser ungdomlig ut för sin ålder är något annat. Här handlar det enbart om kvinnor som ser äldre ut än en själv
Citera
2021-06-22, 19:40
Medlem
insvepts avatar
Prolly not.

Ungdomlighet är en kvinnas starkaste kort.
Citera
2021-06-22, 19:49
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag var på en social sammankomst för ett par år sedan och då var det nån ung, blyg, tanig snubbe där som såg ut att ha med sin morsa som sällskap. Hon betedde sig rätt klängigt på grabben och han verkade inte så lite besvärad och försökte smita undan till de andra manliga gästerna. Fick senare reda på via min dåvarande flickvän att han var förlovad med tanten som var typ 15 år äldre och dessutom såg ytterligare 15 år äldre ut än sin ålder. Han tyckte själv visst det var rätt pinsamt att hon såg 30 år äldre ut än honom.
Citera
2021-06-22, 20:00
Medlem
Citat:
Kan du tänka dig vara ihop med en tjej som ser mkt äldre ut än dig?
Nej
Senast redigerad av Lagunitas1 2021-06-22 kl. 20:10.
Citera
2021-06-22, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag var på en social sammankomst för ett par år sedan och då var det nån ung, blyg, tanig snubbe där som såg ut att ha med sin morsa som sällskap. Hon betedde sig rätt klängigt på grabben och han verkade inte så lite besvärad och försökte smita undan till de andra manliga gästerna. Fick senare reda på via min dåvarande flickvän att han var förlovad med tanten som var typ 15 år äldre och dessutom såg ytterligare 15 år äldre ut än sin ålder. Han tyckte själv visst det var rätt pinsamt att hon såg 30 år äldre ut än honom.
Citera
2021-06-22, 20:04
Medlem
Citat:

Vilken ålder pratar du om där de ser 15 år äldre ut?

Haha, jo men jag kan tänka mig att killarna i min ålder inte hade varit lika intresserade om jag såg ut som 45 😅
Senast redigerad av Jendy 2021-06-22 kl. 20:21.
Citera
2021-06-22, 20:05
En till sak som kanske vissa har som skäl till att inte vilja ha en kvinna som ser mkt äldre ut är att ens framtida barn kommer att ärva hennes gener och åldras i förtid.
Citera
2021-06-22, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Vilken ålder pratar du om där de ser 15 år äldre ut?

Haha, jo men jag kan tänka mig att killarna i min ålder inte hade varit lika intresserade om jag såg ut som 45 😅
Jag tänker nog inte egentligen på någon specifik ålder här, men som exempel har jag sett 28-åriga tjejer som ser ut som minst 45 när jag surfat runt på diverse dejtingsidor. Har funderat ibland varför så många äldre kvinnor besöker min profil men sen när jag kollar deras ålder visar det sig att oj hoppsan, de var visst Yngre än mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in