2021-06-24, 00:39
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
En klen tröst till tjejen kan vara att filmen glöms snabbt bort av internet. Om ett år är det ingen som minns den.

Många brudar som konstant spammar sin onlyfans har svårt att få tittare.
Citera
2021-06-24, 09:02
Medlem
ragnarokkrs avatar
Hur är man funtad om man lägger upp privata bilder och filmer på någon annan? Vad gick fel? Är föräldrarna syskon?

Att alla idag har en filmkamera på sig känns som nån beväpnat ett gäng apor med gevär. Folk stannar på motorvägen och filmar skadade eller döda människor. Sen sprider de filmer och bilder på det. Helt inavlat.

Jag säger inte att det är fel att filma brott och olyckor. Polis och försäkringsbolag kan ha nytta av det. Men då ska filmerna delas med dem, ingen annan.

Sex är något helt privat om man inte filmar just för att sprida. Har man filmat privat så behåller man filmen för sig själv.
Citera
2021-06-24, 09:19
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Man kan ju tänka sig att det går att dela upp, att hon kan samtycka till samlag men inte filmning av det samma.
Jag ser inte att det är rimligt att dela upp upplägget på det sättet i den här kontexten, nej.
Att hota någon att ställa upp på sex den inte vill ha är våldtäkt.
Jag utgår nu ifrån att det handlar om hot av rimligt allvarlig natur, samt att den hotade tar hoten på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Om jag fiser som avslutning när jag kommer och jag vet att min partner hatar när jag gör det - blir hela akten våldtäkt då?
Jämförelsen haltar. Var kommer hotet in t.ex., om vi nu ska jämföra äpplen med äpplen?
Citera
2021-06-24, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuttifruttiapan
Som den här horungen, han måste hata sin mamma… hemskt alltså, synd att soc inte gick in tidigt och stoppade hans mammas horerier så vi slapp ännu en kvinnohatande loser
Sådana här personer är de mest patetiska maskar som någonsin andats luft.

Svartskalle som är kåt på vita kvinnor eller pk-svenne som leker white Knight?
Vad är du?

Känns det bra att du skapat och främjat denna utveckling med din röstsedel?
Citera
2021-06-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
Han hade inte hennes samtycke till sex om akten skulle filmas. Han hotade henne att ställa upp ändå, alltså hotade han henne att ställa upp på sex hon inte gett samtycke till. Att hota någon att ställa upp på sex man inte gett samtycke till är en våldtäkt. Eller?

Det är två olika saker. Sexakten kan ha varit OK men inte filmandet.
Citera
2021-06-24, 12:06
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Sådana här personer är de mest patetiska maskar som någonsin andats luft.

Svartskalle som är kåt på vita kvinnor eller pk-svenne som leker white Knight?
Vad är du?

Känns det bra att du skapat och främjat denna utveckling med din röstsedel?
+1

Sanningen är knappast så svartvit son media hävdar.
Citera
2021-06-24, 13:25
Medlem
JBernards avatar
Det gamla begreppet "heder" är en bristvara. Diskretion är ett okänt begrepp.
Citera
2021-06-24, 13:33
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Målsäganden har sekretessbelagda uppgifter i domen så alla personer i tråden som hoppas att kunna hitta filmerna därigenom lär inte få någon framgång.

Den åtalade är i 30-års åldern uppger sig ha koppling till HA (enligt kvinnan, han nekar själv till det) och bor på Lidingö. Han har ett väldigt svenskt namn så alla rasister kan också känna sig besvikna.

Händelsen inträffade för ca 5 år sedan och han dömdes för grovt förtal och försök till utpressning till villkorlig dom och 100 dagsböter, dagsbotsbeloppet sattes dock till 50 kr vilket tyder på att han förmodligen inte tjänar särskilt bra vit inkomst (eller ljög om det). Anledningen till att han inte fick ett frihetsberövande straff motiverades delvis med att processen har tagit lång tid men straffvärdet bedömdes endast vara 6 månaders fängelse så det motiverade inte heller ett fängelsestraff.

Skadeståndet till kvinnan landade på 95 200 kronor.

En snabb sammanfattning verkar vara att kvinnan och den åtalade hade ett on- and off förhållande. Kvinnan hade under denna period sex med en annan man. Under de perioder som kvinnan och den åtalade inte var tillsammans utsattes hon för hot av "Gohran" som krävde att hon skulle göra den åtalade "glad" hon instruerades att filma samlag och skicka bilder men även krav på klädsel. Hoten bestod av att filmer och bilder på henne skulle publiceras. Det fanns även mer manipulativa uppgifter som att den åtalade hade avlidit och att den åtalade har utsatts för hot.

Hur som helst så skapades ett instagramkonto med hennes uppgifter och bilder som uppgav att hon var eskort, det lades ut filmer och bilder med hennes personuppgifter på porrsidor, instagramsidan började följa hennes vänner och bekanta och hon och hennes arbetsgivare fick upp emot 100 samtal om dagen (förmodligen av torskar). Hennes familj, vänner och arbetskamrater fick även ta emot bilder och filmer på kvinnan, vissa av dem fick ta emot hot och stora mängder samtal och på hennes arbetsgivares facebooksida lades det upp bilder på henne.

Domstolen ansåg det vara bevisat att den åtalade i själva verket var "Gohran".

Det var den andra mannen som kvinnan hade sex med som utsattes för försök till utpressning av den åtalade enligt domstolen. Han fick vaga hotfulla meddelanden och vid ett tillfälle fick han ett meddelande om att han skulle gå till HA:s klubblokal och förklara sig. Det pågick i månader och verkar vara när kvinnan och den åtalade inte var tillsammans. Han krävdes på 1 000 kronor i timmen till dess att vissa personer fick tag på honom, lite oklar situation då det också hörde ihop med att han skulle ladda ner en app.

Helt ärligt verkar det ha varit en jävla soppa och förundersökningen hade nog varit en märklig läsning. Den åtalade verkar ha kommit väldigt lindrigt undan sett till vilka rubriceringar och hur många brott som hade kunnat vara aktuella.

För de som vill hitta domen så är det mål B 2723-18 vid Attunda tingsrätt.
Jag har själv tillgång till den via en databas och kan inte dela (jag hade dock inte gjort det även om jag kunnat).
Citera
2021-06-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Han hade tappat sin heder om filmen spreds under tiden de var tillsammans men vad jag har förstått det som så hade pojkvännen spridit filmen först efter att förhållandet tagit slut och att han dessutom spridit den till kvinnans närstående. Detta är en återupprättelse av hans heder då han säkerställd att alla i hennes närhet fick reda på vilket jävla luder hon är.
Så hon är ett luder men han som är i samma film och dessutom den som genom tvång ville spela in är ett offer som fått hedern tillbaks.

Jo men visst, när förståndet inte finns kvar så är det säkert helt logiskt.
Citera
2021-06-24, 19:52
Medlem
pulverhonungs avatar
Va blev straffet då? Böter?
Citera
2021-06-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Om man sprider utan uppsåt då?

Finns väl ingen som gör det??!!
Isf är man riktigt störd
Citera
2021-06-25, 11:56
Medlem
Finns där ingen FUP? Hade varit en intressant läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in