2021-06-23, 14:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ställa upp på sexfilmer genom hot, inte ställa upp på samlag genom hot. Ingenstans står det att kvinnan sagt att hon blivit hotad till samlag.
Jag frågar om hur en sådan dialog sulle ja sett ut om hon inte vill bli filmad men trots att hon är medveten om det stället upp på att ja sex, det låter ju helt absurt.
Citera
2021-06-23, 15:04
Många här som verkar veta vad som hänt, ni kan möjligtvis inte lägga upp domen då?
Citera
2021-06-23, 15:24
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Ställa upp på sexfilmer genom hot, inte ställa upp på samlag genom hot. Ingenstans står det att kvinnan sagt att hon blivit hotad till samlag.
Han hade inte hennes samtycke till sex om akten skulle filmas. Han hotade henne att ställa upp ändå, alltså hotade han henne att ställa upp på sex hon inte gett samtycke till. Att hota någon att ställa upp på sex man inte gett samtycke till är en våldtäkt. Eller?
Citera
2021-06-23, 15:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag frågar om hur en sådan dialog sulle ja sett ut om hon inte vill bli filmad men trots att hon är medveten om det stället upp på att ja sex, det låter ju helt absurt.

Anser du att han borde bli dömd för våldtäkt? Jag svarade på ett inlägg där användaren menar att tingsrätten inte trodde på en våldtäktsberättelse. Jag kan inte läsa någonting om våldtäktsanklagelser i nyheten från Aftonbladet.
Citera
2021-06-23, 15:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
Han hade inte hennes samtycke till sex om akten skulle filmas. Han hotade henne att ställa upp ändå, alltså hotade han henne att ställa upp på sex hon inte gett samtycke till. Att hota någon att ställa upp på sex man inte gett samtycke till är en våldtäkt. Eller?

Hon kanske inte anser sig vara våldtagen?
Citera
2021-06-23, 15:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Anser du att han borde bli dömd för våldtäkt? Jag svarade på ett inlägg där användaren menar att tingsrätten inte trodde på en våldtäktsberättelse. Jag kan inte läsa någonting om våldtäktsanklagelser i nyheten från Aftonbladet.
Ja jag anser att han borde bli dömd för våldtäkt då jag inte förstår hur det skulle gått till annars.
Citera
2021-06-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad menar du?

Jag snubblade på tangentbordet. rättsväsende menas.
Citera
2021-06-23, 18:13
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Det är väl inte helt otänkbart att hon gick med på att bli filmad under hot för att rädda relationen..
Nu har jag inte sett filmen men när puckot sprider filmen så är han säkert en riktig sopa i sängen…
Citera
2021-06-23, 18:28
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
Man kan ju tänka sig att det går att dela upp, att hon kan samtycka till samlag men inte filmning av det samma.

Om jag fiser som avslutning när jag kommer och jag vet att min partner hatar när jag gör det - blir hela akten våldtäkt då?
Citera
2021-06-23, 20:18
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Jag snubblade på tangentbordet. rättsväsende menas.
Förstår ändå inte vad du menar.
Citera
2021-06-24, 00:21
Medlem
Hur går en sån här rättegång till? Har man en bioduk och spelar upp filmerna, så att advokater, domare, erigerade nämndemän och allmänheten får se dem? Kanske det räcker med förundersökningsprotokoll?
Citera
2021-06-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Förstår ändå inte vad du menar.

Googla på det.

man säger så i bland om folk som gått för långt, Aldrig kommer bli "Friska" utan bara ständigt kommer hålla på tills dom dör. Folk som genom det man gör som är bortom skar som folk kan råka göra, om vi säger en pedofil som upprepat ger sig på småbarn, skakar galler, muckar och sen lyckas få jobb på dagis och liknade och upprepar det man gjort.

Släpp "det" till bödeln och ingen kommer att gråta om "det" senare hittas som ett blodigt köttstycke i ett dike eller sänks i ett kärr och är borta för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in