2021-06-25, 18:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
Finns där ingen FUP? Hade varit en intressant läsning.

Klart det finns. Målnummer i tråden. Varsågod. Du kan tacka mig sedan.
Citera
2021-06-25, 22:54
Medlem
KingHisss avatar
Tror jag sett dessa filmer. Eller ngn av de.
Citera
2021-06-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Förtal? Är det inte integritetsbrott?

Ja, min uppfattning var att anledningen till att rättstillämpningen lät dylika handlingar falla under förtalsbegreppet var att det saknades tillämpliga bestämmelser som istället hade integriteten som skyddsändsmål. Tillämpningen är aningen krystad: ärekränkningen skulle närmare bestå i att en porrfilm ger bilden av att de som medverkar också vill att den läggs ut, och det är alltså det budskapet som utgör själva förtalet. Man borde upphöra med detta och istället åtala för integritetsbrott.
Citera
2021-06-26, 13:48
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om han istället skrivit att "jag älskar män, men hatar mansluder" - hade han då innehaft ett manshat?

Om han med mansluder menar män som har ett aktivt sexliv som inte involverar honom vilket för dom till mansluder så ja
Citera
2021-06-26, 16:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Om han med mansluder menar män som har ett aktivt sexliv som inte involverar honom vilket för dom till mansluder så ja

Bättre att han/hon själv svarar på hur han/hon menade...
Citera
2021-06-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Tror jag sett dessa filmer. Eller ngn av de.

Tror jag inte ett dugg på
Citera
2021-06-26, 21:11
Bannlyst
Är det Bogdan som laddat upp dem?
Citera
2021-06-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Nej, absolut inte. Jag älskar kvinnor men hatar luder. Kvinnan var med största sannolikhet otrogen mot denna stackars man och han återupprätta sin heder genom att alla i hennes närhet fick reda på vilket luder hon faktiskt är. Jag tycker att denna dom är en upprättelse för alla som haft med luder att göra och ger män en chans att kunna ge igen big league.

Så du hatar kvinnor som inte uppfyller dina taliban- värderingar.
Citera
2021-06-26, 21:57
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Jag är något skeptisk till det beskrivna händelseförloppet.
Det handlar alltså om filmer. Plural, så flera hot, får man anta.

Hon gav sig alltså ej av efter den första incidenten?
Jag misstänker att det snarare handlar om frivilligt dokumenterade utav sexakt, som sedan spridits utan kvinnans medgivande.

Jag har svårt att begripa hur kvinnor ej tar till sig av åskilliga publicerade fall av hämndporr.
Tror också detta. Verkar väldigt osannolikt att det skulle röra sig om flera filmer om det inte var frivilligt.

Troligtvis så frågade hennes familj henne varför hon spelade in filmerna, och då drog hon till med den här lögnen.
Citera
2021-06-27, 02:45
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
"Jag älskar kvinnor men hatar luder"?
Trist att se sådant uttryck som bara
visar att du har ett kvinnohat inom dig.

Korkat resonemang för då likställer du luder med alla kvinnor när du påstår att jag har ett generellt kvinnohat eftersom jag hatar luder. Du hör ju sjölv hur korkat det låter.

Citat:
Ursprungligen postat av Numbawan
Jag vet inte riktigt hur du fungerar, men att bli dömd för grovt förtal och försök till utpressning är inte vad jag skulle se som en vinst för "ditt" lag.

En dom försvinner efter 5 år från BR medans filmerna av ludret kommer att finnas kvar för evigt. Dessutom har I stort sett hela hennes umgängeskrets fått ta del av hennes amatörporrfilmskarrär vilket bara det är en återupprättelse i sig. Målet var nog helt enkelt att alla som känner henne samt framtida bekantskaper ska ha en negativ bild av kvinnan.
Citera
2021-06-27, 02:52
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttifruttiapan
Som den här horungen, han måste hata sin mamma… hemskt alltså, synd att soc inte gick in tidigt och stoppade hans mammas horerier så vi slapp ännu en kvinnohatande loser

Du tar ju simpandet till en helt ny nivå. Varför känner du att han måste hata sin mamma för att vilja hämnas på någon som gjort honom illa? När du pratar om hans mammas "horerier" så bevisar du att det är du som har ett kvinnohat och med största sannolikhet så hatar du din egna mamma. Sjukt hur du likställer luder med kvinnor I allmänhet. Att hämnas på ett luder betyder inte att man hatar sin mamma eller kvinnor i allmänhet utan att man hatar ludret ifråga.
Citera
2021-06-27, 02:53
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Så hon är ett luder men han som är i samma film och dessutom den som genom tvång ville spela in är ett offer som fått hedern tillbaks.

Jo men visst, när förståndet inte finns kvar så är det säkert helt logiskt.

Nu blir inte en man lika negativt påverkad av en porrfilm som en kvinna. Även om samhället försöker göra kvinnor till halvdåliga män som är stigmat runt en sådan porrfilm fortfarande mycket större hos kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in