2021-06-22, 16:36
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Ja, hans anhöriga. Men hans fastighet måste ha varit en skogs- eller jordbruksfastighet och då får man inte behålla det som ett dödsbo i all evighet utan det måste skiftas. Det kan vara därför hans anhöriga numera är gemensamma ägare till hans egendom. Alltså behöver inte vara misstänkt.

https://lawline.se/answers/hur-lange-ett-dodsbo-kan-besta

Jag har inte framfört att någon skulle vara misstänkt på något sätt heller. Jag lade in det bara för att visa vad som hänt med gården. En intressant detalj är att huvudägaren inte står registrerad i Sverige längre som jag förstår det.
Citera
2021-06-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Jag har inte framfört att någon skulle vara misstänkt på något sätt heller. Jag lade in det bara för att visa vad som hänt med gården. En intressant detalj är att huvudägaren inte står registrerad i Sverige längre som jag förstår det.

Nej, absolut. Men tänkte att många kan dra paralleller mellan värdefull fastighet och arv, och att detta förfarande kanske inte är så konstigt med tanke på lagen.

Flyttade hon före/efter mordet?
Citera
2021-06-22, 16:54
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Nej, absolut. Men tänkte att många kan dra paralleller mellan värdefull fastighet och arv, och att detta förfarande kanske inte är så konstigt med tanke på lagen.

Flyttade hon före/efter mordet?

Jag har ingen aning men hon står inte skriven i Sverige längre. De två som äger 1/12 var av gården är Bengts bröder som framgår av reportaget också. Kvinnan som äger 5/6 har ju samma efternamn som Bengt så det kan ju vara en före detta fru eller en syster.
Citera
2021-06-22, 17:40
Medlem
En snabb googling visar att karln var en av Västerbottens största markägare. Han var god för flera miljoner.
Citera
2021-06-22, 17:48
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning men hon står inte skriven i Sverige längre. De två som äger 1/12 var av gården är Bengts bröder som framgår av reportaget också. Kvinnan som äger 5/6 har ju samma efternamn som Bengt så det kan ju vara en före detta fru eller en syster.

Ja, kanske är hon fd fru och är mamman till bonusdottern i inslaget? Bonusdottern verkar ju inte heller ”finnas” i Sverige.
Citera
2021-06-22, 18:01
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ja, kanske är hon fd fru och är mamman till bonusdottern i inslaget? Bonusdottern verkar ju inte heller ”finnas” i Sverige.

Jodå, bonusdottern bor i Stockholmsområdet och är 33 år.
Citera
2021-06-22, 18:03
Medlem
Raven666s avatar
Citat:

Hon bor i Norge. Knappast något mysko kring den saken.
Citera
2021-06-22, 18:24
Medlem
Citat:
Hon bor i Norge. Knappast något mysko kring den saken.

Nej, precis. Det som är mysko är polisens agerande och att de sekretessbelagt så mycket när det började bli jobbigt för dem!
Citera
2021-06-22, 19:06
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Nej, precis. Det som är mysko är polisens agerande och att de sekretessbelagt så mycket när det började bli jobbigt för dem!

Håller med helt.
Citera
2021-06-22, 19:18
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Är det nån som vet var han bodde när det eventuella mordet skedde?
Dödsboet står på Lyckselevägen 7 men ska man tro Google Earth så är inte det samma hus som man ser i Aftonbladets film. Utan det verkar vara exfruns hus.
Citera
2021-06-22, 19:44
Medlem
Hur skulle blodet ha kunnat stänka ända upp i taket vid ett fall? Det stämmer ju inte alls, någon måste ju ha slagit BJ med något tillhygge då det stänkt så där, troligtvis den försvunna hammaren?
Så obefintlig utredning så man skäms.
Det här måste ju utredas på nytt med kompetenta utredare
Citera
2021-06-22, 20:33
Medlem
goosehunters avatar
Blodstänk i taket kan endast uppstå av sådant våld som när någon slår någon i huvudet, tex med hammare, järnrör etc. Det är ju direkt uppenbart att detta rör sig om ett mord eller dråp.

Orsaken då? Antingen har någon planerat att mörda honom eller så sker det i stundens ingivelse, tex inbrott hos en person som man på hörsägen hört har pengar. Kanske användes hammaren för att bryta sig in, kanske blev GM överaskad att BO befann sig i bostaden och slog honom då med hammare när han dök upp.

Utsikten att finna GM hänger ju helt på tillgänglighet av DNA. Finns där ingen DNA så har man ingenting att gå på så lång tid efter. Hur man kunnat avskriva detta som en olycka är ju fullständigt obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in