2021-09-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baver2
Hur kan du vara så säker på detta? Du menar alltså att nån varit där, mördaren då, och gett vovven mat och vatten efter det att husse dött? Dagligen? Varit ute och rastat den också? Mördaren tar risken att bli sedd vid huset ett flertal(?) gånger efter mordet för att ta hand om hunden? Låter det som ett sannolikt beteende? Men ok, skulle det vara så blir skissade av en gärningsmannaprofil intressant. Har mördaren en personlig relation till hunden och också husse förstås eller är den bara en stark djurvän men som inte kände hund och husse? Bor denne i trakten/inom pendelavstånd eller kanske tom bodde kvar i huset för att ta hand om hunden?
Det är väl inte helt otroligt, konstigare saker har hänt.
Citera
2021-09-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om Bengt trillade i trappen, slog sig illa och blodet skvätte, därtill blev kanske hunden orolig, sprang runt och skällde och slickade blod. Bengt fick då kanske nog i sitt omtöcknade tillstånd, stängde in hunden i ett rum, stapplade in i köket, satte sig på en stol, föll ihop över köksbordet (därtill allt blod under bordet) och dog av cirkulationssvikt!?

Hammaren hade han tidigare under dagen tappat utanför huset?

Vad tror ni om den teorin?
Tror du att Bengt hann svabba golvet innan han avled?
Citera
2021-09-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Bengts hund var instängd i ett rum när Bengt hittades. Och det fanns inga blodspår alls på hunden. Så nej - den har inte kunnat slicka i sig blodet.
Var Bengt renslickad från blod? Det borde vara det första hunden gjort, om den nu fått vara i husses närvaro, men det fick den inte, den var instängd.
Vet du vilket rum hunden var instängd i, vart det låg i förhållande till möjliga ytterdörrar? Att osedd kunna ta sig till huset för daglig skötsel? Det är så märkligt att polisen inte lyfte ett finger, lite
Kalle An*a tidningsmysterielösning, vem kände vem och framförallt var släkt med Bengt? Poliser?
Citera
2021-09-05, 18:56
Medlem
Varifrån har ni fått det ifrån, att hunden var instängd i ett rum? Det Robert Aschberg säger i inslaget 200 sek, var att hunden var instängd i huset med avlidne husse.
Citera
2021-09-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Låter konstigt att hunden var instängd i ett rum, brukade Bengt göra så?

Samma sak gällde tydligen när AE Hagen "kidnappades" ifrån sitt hem i Norge och aldrig återfanns. Den lilla hunden var instängd i ett rum.

Har inte hund själv, men känns onormalt att hundägare generellt gör så. Min tanke är att en hund som springer runt och stör stänger man in i ett rum/hundbur, men annars tassar den väl runt fritt i huset?

Javisst är de lösa inomhus.
Citera
2021-09-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baver2
Hur kan du vara så säker på detta? Du menar alltså att nån varit där, mördaren då, och gett vovven mat och vatten efter det att husse dött? Dagligen? Varit ute och rastat den också? Mördaren tar risken att bli sedd vid huset ett flertal(?) gånger efter mordet för att ta hand om hunden? Låter det som ett sannolikt beteende? Men ok, skulle det vara så blir skissade av en gärningsmannaprofil intressant. Har mördaren en personlig relation till hunden och också husse förstås eller är den bara en stark djurvän men som inte kände hund och husse? Bor denne i trakten/inom pendelavstånd eller kanske tom bodde kvar i huset för att ta hand om hunden?

Hur länge låg Bengt där och vem fann honom?

EDIT. Fyra dygn såg jag.Om hunden var nyrastad men sedan inte fått mat hade den väl inte mycket i magen.
Senast redigerad av Remark 2021-09-05 kl. 21:50.
Citera
2021-09-05, 21:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Bengts hund var instängd i ett rum när Bengt hittades. Och det fanns inga blodspår alls på hunden. Så nej - den har inte kunnat slicka i sig blodet.

hur lång tid mellan död och upptäckt?

hunden kan ju ha druckit vatten efter att den lapat blod.
Citera
2021-09-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur lång tid mellan död och upptäckt?

hunden kan ju ha druckit vatten efter att den lapat blod.

Det var ju en stor blodpöl under köksbordet när man hittade Bengt liggande på golvet vid nämnda bord. Hunden kan ha varit och puttat på Bengt för att väcka honom samt då åstadkommit det som uppfattats som någon försökt torka upp blodet. Jag tror inte hunden slickat upp blod.
Citera
2021-09-06, 17:32
Medlem
Vad jag har hört så hade Bengt hunden inne på natten bara och under dagtid så var den ute i en inhägnad på gården.
Grannarna borde väl lagt märke till om inte hunden eller Bengt synts till på flera dagar.
Citera
2021-09-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mummydearest
Vad jag har hört så hade Bengt hunden inne på natten bara och under dagtid så var den ute i en inhägnad på gården.
Grannarna borde väl lagt märke till om inte hunden eller Bengt synts till på flera dagar.

Ja, troligen var den ute dagtid i hundgård. Vanligt på landsbygden, såg ut som en gråhund typ. Oftast finns vinterisolerat litet hus.
Citera
2021-09-08, 16:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
"Bengt Jägers anhöriga är glada och lättade över att polisen ska utreda hans död.

– Jag är överväldigad. Jag grät väldigt mycket när jag fick beskedet. Det är som om en stor sten lyfts bort från mitt hjärta, säger Bengts bonusdotter Vanja Abrahamsson, 33."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kz6XeE/en-stor-sten-lyfts-fran-mitt-hjarta?fbclid=IwAR08bGPpyUPvWJLOl42nxggg2vaconto2x navHIGDyPCFMVOYKK0sjx FbMU
Citera
2021-09-08, 17:50
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Maken till uruselt polisarbete får man leta efte! I klass med Marinafallet, där man missade både flera liter blod och ett kulhål trots 3 brottsplatsundersökningar i just detta rum.

Den intervjuade polisen i 200 sekundervideon, Dan Olof Jones, verkar vara ett riktigt stolpskott. Måtte han få skämmas för detta.

Hela denna historia känns som ett karikatyravsnitt av Jägarna. Där ovan nämnde polis har rollen som seriens lata alternativt småkorkade snut.

Alla känner väl alla i såna där norrländska byhålor. Jones kanske inte är ett stolpskott ändå. Kan det vara möjligt att han vill skydda någon? Snut-Olle är väl polare med Jones i sin tur och håller honom om ryggen. Här har minnsan inte hänt något konstigt, typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in