Citat:
Ursprungligen postat av
Mummydearest
Jag vet inte om det framkommit i tråden tidigare men systern har suttit fängslad tidigare.
Hon flydde utomlands när hon förlorade vårdnaden om dottern och fängslades sedan efter polisjakt när hon kom hem.
Försökte manipulera polisen att hon var en annan person när dom till slut tog henne.
Det jag hört tidigare om henne så verkar hon ganska gränslös.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mummydearest
Ja, det finns mycket likheter med polisens agerande med Rönnäsfallet som hände i samma kommun ett år senare.
Ingen rättsläkare på plats, polisen och ambulans som klampar in överallt i huset och avsätter skospår i hela huset.
Ingen blodbildstekniker på plats i huset.
Vet inte om det rör sej om misstag i såna fall. Det verkar som om det är så det går till tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mummydearest
Jo, det stämmer att det är av samma rättsläkare.
Samma rättsläkare var även inblandad i Rönnäsfallet där hon intygade att en kvinna inte kunde gå trots att flera personer hade sett att kvinnan kunde gå, konstigt nog.
Ja, i samband med att polisen sökte systern och innan dom tog henne så gömde hon sej hos Bengt .När dom kom upp på gården så hoppade hon ut genom köksfönstret och sprang till skogs.
Hon bråkade mycket med Bengt angående pengar som hon tycktes ha rätt till efter att föräldrarna dog, han var mycket frustrerad över det.
Sen hade hon kört på en av brödernas bil med flit när han kom körandes, detta hände efter Bengts död om jag inte kom ihåg fel.
Vad jag förstår så var det många i Latikberg som var rädda för henne för att hon är så labil, kan tro att det är därför många inte vill ställa upp och bli intervjuad av journalisterna i podden.
Citat:
Ursprungligen postat av
karmatratten
Systern beter sig otroligt märkligt och otrevligt jäntemot folk i bygden.. ryktas om att hon är schizofren.
Ni som har kännedom om "systern" vad vet ni mer om henne?
Hon är uppenbart mycket sjuk och frågan är när hon anser sig vara nöjd, att hon återtagit det som hon anser vara sitt...
Har hon kontakt med sin dotter idag?
Vem är exet?
Folket på byn måste vara rädda, varför har inte "byalaget" gått samman och ställt henne mot väggen?