Citat:
Ursprungligen postat av
Melolontha
Du kan inte bygga ens ett hus tillsammans med henne, utan att löpa stor risk att bli utnyttjad / knullad.
Ändra lagstiftningen först, eller var bara glad att du har denna självbevarelsedrift.
Vet inte om jag ser det som något att vara glad över. Jag kan älska djupt och vill göra det men är rädd förnatt bli sårad av den jag gillar. Tror det bottnar i dysfunktionella föräldrar som inte kunde ge närhet under tidigare åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
kossemu
Sverige (Världen?) kryllar av män som du, de intimitetsrädda männen som inte vill ge några löften, men inte heller har omtanke, eller mod, eller anständighet, nog att dra sig undan och faktiskt säga ett tydligt ”nej”.
Du babblar bara. Jag är inte intimitetsrädd, jag kan ge löften och jag ger mycket omtanke till de jag gillar. Mod har jag också eftersom jag vågar att älska djupt. Intimitet och rädslan att bli sviken av den jag gillar är två skilda saker.
Citat:
Rädslan för att bli alltför fäst eller sårbara kan göra att en person drar sig undan tanken på verkligt engagemang, vilket leder dem till att hitta utvägar när de börjar komma för nära en annan person, en annan sak som kan leda till samma utfall är beslutsångest över beslutet att välja någon, vilket accentueras av dagens dejtingappar. Känner du igen dig i någon av dessa orsaker?
Hänger inte alls med på vad du pratar om och vad det ens har med commitment att göra.
Jag har ingen ångest över att välja vem jag ska vara med. Vaffan är det du skriver. Vad då ångest över att välja? Kanske för att ni kärringar har femtio miljoner kukar att välja på och då tror du att killar har samma valmöjligheter eller vad?
Nää, kom ner på jorden i stället och läs vad jag skriver.