Citat:
Ursprungligen postat av
gefundenes
Har aldrig haft en relation men har haft måmga chanser. Rädslan att bli sviken är mycket större än potentialen att älska, då kan jag älska riktigt riktigt djupt.
Och så är det. Varje gång slår jag ifrån.
Den där har jag läst men vet inte om jag blev så mycket klokare. För tillfället är jag i en utredning och neurologisk funktionsnedsättning men de skrattade nästan på mig när jag var där. Så får se vad de säger slutgiltigt.
Den boken säger väl inte att man ska gå emot sina känslor? Inte vad jag minns i alla fall. Den pratar om anknytningsmodeller.
Ingen kommer ihåg en fegis, om du gillar henne, go for it! Rädslan att bli sårad och lämnad finns alltid. Ibland sker det och ibland tar det slut av andra anledningar. Du kan enbart styra dina handlingar, inte hennes. Däremot kan du alltid kommunicera med henne kring farhågor och känslor. Ofta minskar det oron och formar ett djupare band. Om ni skulle inleda något, har hon säkerligen liknande farhågor. De är högst naturliga i en relation. Det man håller kär är man väldigt rädd om, eller hur?
Alla människor bär på bagage, hur stora och hur öppen man är med det, varierar. Du har anknytningsproblem, det är bra att du är medveten om det. Nu kan du göra något åt det, hur lång tid det än tar. Att bearbeta olika delar av sig själv är ett livsprojekt, det görs inte på en dag. Dock kan metoder som terapi vara hjälpsamma.
Sedan vad gäller din NPF-utredning, varför skrattade de åt dig?