2021-08-02, 17:24
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Han har bara varit med i truppen i senaste matchen mot MK Dons och spelade då 60 min. Imponerade inte men gjorde inga direkt misstag heller. Tottenham har spelat ett 4-3-3 i sina tre träningsmatcher hittills och i mitt tycke är Doherty för dålig defensivt för att fungera i en fyrbackslinje.

Okej, tack för infon
Fundera lite på Doherty i fantasy, men kanske får se. Kg om någon annan.
Citera
2021-08-04, 22:14
Medlem
stayluckys avatar
Danny Ings klar för Aston Villa, som en blixt från klar himmel. Nu känns plötsligt inte Watkins lika attraktiv längre. Tillbaka till ritbordet!
Citera
2021-08-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Danny Ings klar för Aston Villa, som en blixt från klar himmel. Nu känns plötsligt inte Watkins lika attraktiv längre. Tillbaka till ritbordet!

Verkligen intressant. Watkins var given i min elva med tanke på öppningsmotståndet. Finns det nån chans att de lirar med 2 strikers eller sätts Watkins åt sidan nu tro?
Citera
2021-08-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky

Villa ser ruggigt intressanta ut framåt men blir lite City 2.0, nån måste ju bänkas.

Jag har Buendia och Ings just nu, men om Bailey kommer igång så ska han in någonstans.
Citera
2021-08-04, 23:37
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddekadens
Verkligen intressant. Watkins var given i min elva med tanke på öppningsmotståndet. Finns det nån chans att de lirar med 2 strikers eller sätts Watkins åt sidan nu tro?

Jag tror inte Watkins bänkas precis men kanske hamnar på kanten eller möjligtvis längre ner i banan, bakom Ings. Oklart. Men känns spontant som att han blir ett mindre bra val i FPL.
Citera
2021-08-05, 03:58
Medlem
MrSokratess avatar
Nu när Grealish är klar för City så blir det ännu mer hopplöst att vinna på Peps roulette.
Borde iofs vara någon som säljs, Bernado eller Mahrez kanske.
Citera
2021-08-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Nu när Grealish är klar för City så blir det ännu mer hopplöst att vinna på Peps roulette.
Borde iofs vara någon som säljs, Bernado eller Mahrez kanske.

B.Silva ryktas väl vara på väg till Spanien, Mahrez tror jag blir kvar.

Jag funderar på att undvika City helt i år, även om dem gör mycket mål framåt så känns det som att man alltid blir bränd på Pep roulette. Undantaget skulle givetvis vara Kane.

Jag vågar inte ens ta med KDB till GW1.
Citera
2021-08-05, 10:13
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Jag funderar på att undvika City helt i år, även om dem gör mycket mål framåt så känns det som att man alltid blir bränd på Pep roulette.

Jepp. Jag skiter i city initialt. För utspridd poängskörd och för mycket rotation. Komiskt nog gjorde Harrison mest FPL-poäng (160) av alla City-spelare förra säsongen, fast utlånad till Leeds
Citera
2021-08-05, 10:46
Medlem
Skadan på Fofana ställer till det en del. Samt Ings övergång till Villa.
Jag trodde att jag i princip hade mitt lag klart. Men nu måste jag hitta en vettig ersättare till Fofana, samt ta en ordentlig funderare på om Watkins ska vara kvar i laget. 🤔
Citera
2021-08-05, 10:56
Medlem
Har gjort så mycket transfers till höger och vänster att jag knappt kom ihåg hur mitt lag såg ut, tur man skrev ut tidigare här i tråden så man kunde gå tillbaka

Jag bytte Fofana mot White, har honom på plan mot Brentford och sen bänk nästkommande två.

Laget i skrivande stund är:

Sanchez - Foster
TAA - Shaw - Digne - White - 4.0
Salah - Sancho - Havertz - Greenwood - Buendia
Ings - Antonio - Obafemi

Står i valet och kvalet mellan Greenwood och Jota. Med tanke på att Rashford ser ut att missa första 2-3 månaderna av säsongen efter operation KÄNNS det som att Greenwood borde ha en startplats medan Jota känns mer osäker (kan såklart göra bra poäng vid inhopp också).

Sancho är en chansning, men i år är det inga pengar inblandade i kompisligan (zzzZZZzzz) och enda vettiga alternativet är Mahrez i samma prisklass. Tänker att jag innan omgång 3 annars kan nedgradera Sancho till Bailey eller Raphinha och uppgradera Antonio till en bättre forward.

8 dagar kvar!
Citera
2021-08-05, 11:03
Medlem
När kommer Varane att dyka upp?
Citera
2021-08-05, 11:08
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBangs
Skadan på Fofana ställer till det en del. Samt Ings övergång till Villa.
Jag trodde att jag i princip hade mitt lag klart. Men nu måste jag hitta en vettig ersättare till Fofana, samt ta en ordentlig funderare på om Watkins ska vara kvar i laget. 🤔

Ja, samma situation som jag. Finns en del alternativ i 4.5-kategorin av försvarare. White, Ayling och Veltman är väl dom jag främst tänker på.

Gällande Watkins ersättare väljer jag främst mellan Wilson, Watkins och Ings.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in