Citat:
Ursprungligen postat av
Ddekadens
Hur tänker ni kring vart ni ska spendera mest pengar? Förra året var det mycket fokus på ett tungt mittfält. Men med tanke på hur bla DCL, Iheanacho, Bamford mfl presterade känns det som man vill ha 3 fina forwards där fram iår.
Personligen brukar jag alltid fokusera på ett tungt mittfält. Ingen av anfallarna du nämner är ju dock premium-prisklass, så det är gott om prisvärda forwards även denna säsong.
Just nu kör jag dock bara med två anfallare och en 4.5. Nackdelen är att ingen av anfallarna i den prisklassen förväntas få många minuter. Har man istället sin femte mittfältare för 4.5 så finns det flera alternativ som kommer få spela (typ Bissouma, Gilmour exempelvis). Men jag har (just nu) hellre pengar på mittfältet och offrar en forward. Billigaste mittfältaren i mitt lag går för 6.5.
När det gäller målvakter spenderar jag helst inte mer än 8.5 där. Max 9.0 (men att rotera målvakter är ett huvudbry). Sen får man hoppas att man hittar motsvarigheten till förra säsongens Martinéz, eller Pope för två säsonger sedan.
I backlinjen är det bra att satsa på TAA/Robbo + ett par 5.5-backar och sista två platserna för 4.5 (dock lyx om man hittar nån 4.0 som får spela).