2021-08-05, 12:07
Medlem
Hur tänker ni kring vart ni ska spendera mest pengar? Förra året var det mycket fokus på ett tungt mittfält. Men med tanke på hur bla DCL, Iheanacho, Bamford mfl presterade känns det som man vill ha 3 fina forwards där fram iår.

I skrivande stund har jag just nu de två förstnämnda samt Ings. Mao 23.5M spenderat på den positionen. Medför att jag bara får plats med Salah och Son på mittfältet (har Robbo och Shaw på backen). Tycker dock laget ser jäkligt bra ut även med 3 st 6.5m mittfältare.
Vad kör ni övriga för strategi?
Citera
2021-08-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Ja, samma situation som jag. Finns en del alternativ i 4.5-kategorin av försvarare. White, Ayling och Veltman är väl dom jag främst tänker på.

Gällande Watkins ersättare väljer jag främst mellan Wilson, Watkins och Ings.

Det är nog många som blev bekymrade över Fofanas skada. Han var ju en fint kap för 4.5. Det lutar åt att plocka in Ayling. Men jag är lite sugen på Bertrand också. Det kan bli bra med poäng på honom i år tror jag. Men då behöver jag få loss 0.5M någonstans...

Jag tror egentligen att Watkins kan göra en del poäng även med Ings på plan, så det lutar åt att behålla honom och se de första tre matcherna när de har bra schema. Sen får det kanske bli till att byta ut honom, om han inte varit glödhet.
Citera
2021-08-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddekadens
Hur tänker ni kring vart ni ska spendera mest pengar? Förra året var det mycket fokus på ett tungt mittfält. Men med tanke på hur bla DCL, Iheanacho, Bamford mfl presterade känns det som man vill ha 3 fina forwards där fram iår.

I skrivande stund har jag just nu de två förstnämnda samt Ings. Mao 23.5M spenderat på den positionen. Medför att jag bara får plats med Salah och Son på mittfältet (har Robbo och Shaw på backen). Tycker dock laget ser jäkligt bra ut även med 3 st 6.5m mittfältare.
Vad kör ni övriga för strategi?

Som jag har satt upp laget nu har jag lagt i snitt 5.4M per back, 8.5M per mittfältare och 7.3M per forward. Så mest pengar på mittfält och forwards alltså. Men det är samtidigt där de dyraste spelarna finns och därmed ökar snittet. Så jag skulle nog ändå vilja påstå att jag har ett ganska balanserat lag. Någon eller några premiumspelare på varje position. Någon spelare i prissegmentet ”mellan” och någon billig. Det var mest en tillfällighet detta året att det föll ut så efter att jag hade plockat ihop min stomme som nu består av Salah, Bruno, DCL, Robbo, Shaw, Digne, H.Barnes, Sanchez. Därefter gick det smidigt att fylla på med vettiga spelare på de platserna som var över.
Citera
2021-08-05, 15:59
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddekadens

Personligen brukar jag alltid fokusera på ett tungt mittfält. Ingen av anfallarna du nämner är ju dock premium-prisklass, så det är gott om prisvärda forwards även denna säsong.

Just nu kör jag dock bara med två anfallare och en 4.5. Nackdelen är att ingen av anfallarna i den prisklassen förväntas få många minuter. Har man istället sin femte mittfältare för 4.5 så finns det flera alternativ som kommer få spela (typ Bissouma, Gilmour exempelvis). Men jag har (just nu) hellre pengar på mittfältet och offrar en forward. Billigaste mittfältaren i mitt lag går för 6.5.

När det gäller målvakter spenderar jag helst inte mer än 8.5 där. Max 9.0 (men att rotera målvakter är ett huvudbry). Sen får man hoppas att man hittar motsvarigheten till förra säsongens Martinéz, eller Pope för två säsonger sedan.

I backlinjen är det bra att satsa på TAA/Robbo + ett par 5.5-backar och sista två platserna för 4.5 (dock lyx om man hittar nån 4.0 som får spela).
Citera
2021-08-07, 17:58
Medlem
stayluckys avatar
Jaha, Lukaku till Chelsea. Rätt irriterande för jag vill egentligen inte ändra min struktur men nu kanske jag måste offra någon på mittfältet för att ha råd med en premiumanfallare. Återstår att se vad han kommer kosta. 11.5/12.0 kanske?
Citera
2021-08-07, 20:39
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Jaha, Lukaku till Chelsea. Rätt irriterande för jag vill egentligen inte ändra min struktur men nu kanske jag måste offra någon på mittfältet för att ha råd med en premiumanfallare. Återstår att se vad han kommer kosta. 11.5/12.0 kanske?

Tycker priserna på alla spelarna har höjts, jämfört med förra säsongen? Alla känns så dyra hehe.

Hur många premium-spelare har ni i laget?
Spelare som kostar 9.0 och uppåt.
Citera
2021-08-07, 22:44
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Tycker priserna på alla spelarna har höjts, jämfört med förra säsongen? Alla känns så dyra hehe.

Hur många premium-spelare har ni i laget?
Spelare som kostar 9.0 och uppåt.

Ja, så känner man varje säsong Men spelare som överpresterat relativt sitt värde kommer alltid bli dyrare säsongen efter, så inte så konstigt. Det gäller att hitta några nya potentiella kap.

Gällande antal premiumspelare har jag för närvarande 2 st (Salah & Bruno). Har skissat upp en trupp där jag har 3 st också, men får se vad det landar.
Citera
2021-08-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
När kommer Varane att dyka upp?

Han har inte ens blivit presenterad (på bild med tränaren med matchtröja etc). Han är i Manchester men måste sitta i karantän i fem dagar. Han börjar träna i mitten av nästa vecka, dvs är kanske med på bänken mot Leeds men knappast från start.

Har ni i övrigt frågor om United kan jag besvara dem. Spelar själv inte.
Citera
2021-08-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Han har inte ens blivit presenterad (på bild med tränaren med matchtröja etc). Han är i Manchester men måste sitta i karantän i fem dagar. Han börjar träna i mitten av nästa vecka, dvs är kanske med på bänken mot Leeds men knappast från start.

Har ni i övrigt frågor om United kan jag besvara dem. Spelar själv inte.
Tack för info. Såg att med tanke på Brexit så måste han ansöka om visum mm och det har tagit tid.
Citera
2021-08-08, 16:16
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Tack för info. Såg att med tanke på Brexit så måste han ansöka om visum mm och det har tagit tid.

Tänker att Varane inte är så intressant ur ett FPL-perspektiv, åtminstone inte i sig, men indirekt är det bra för andra Man United assets som Shaw.
Citera
2021-08-08, 17:19
Medlem
Citat:
Tänker att Varane inte är så intressant ur ett FPL-perspektiv, åtminstone inte i sig, men indirekt är det bra för andra Man United assets som Shaw.
Håller med dig! Shaw kommer göra mer poäng än Varane.
Citera
2021-08-08, 20:30
Medlem
MrSokratess avatar
Tsimikas 4.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in