Citat:
Ursprungligen postat av
Love-Diana-de-Nice
Sverige är en Pull factor. Så är det. Människor vill hit. Men varför i helvete ta med sig sitt KAOS?!
Inte den heller är en enkel fråga. Har man ett avslappnat rättssystem om det nu är rätt att uttrycka sig så och utöver det pengar, droger, tjejer, vapen mm så kommer det absolut finnas människor som kommer utnyttja det. Varför människor från vissa kulturer gör det lite extra har jag inte tillräckligt med kunskap att svara på.
Jag tror dock inte att det är just araberna som är de värsta kriminella men även om många råkar vara det så har islam inte på något sätt med det att göra. Även den med noll kunskap om islam vet att religionen förbjuder helt det som kriminella håller på med.
Slutsats: flashabck har fel när de tror att alla från MENA håller på med kriminalitet och dylikt, bilden är mycket komplicerad (precis som Jimmie sa till mig en gång), allt hänger ihop och religionen islam och dess regler och lagar är lite större än att det ska diskuteras här.
En sak är säker dock: om jag diskuterar med låt säga Annie eller Ebba under flera års tid så tvivlar jag inte en sekund på att vi kommer komma fram till att de hatar mig mer än vad jag hatar dem. Jag hatar inte ens dem.