2021-06-21, 20:53
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag pratar om IQ. Utöver det så har jag varit öppet emot invandringen i snart tio år. Nu ser situationen ut som den gör och det är försent och man får arbeta efter det samhälle som skapats. Det finns såklart en mängd skäl till olika problem och du vet inte ett smack om mig eller det liv jag levt eller vad jag utsatts för från invandrare. Men jag har lärt mig en sak sedan jag började skriva på Flashback. Ni svenskar är definitivt en feg skam ni med. Vad gör nu som inte visar vår mänskliga historia. Gissa hur många fega, svenskar som subtilt tror att de kan dreva mot mig ig och mobba mig som vuxen medan jag är likgiltig tillbaka eftersom jag förstår väl genom egen intelligens att det är nedärvt beteende som inte kan moderniseras bort. De skulle slagit ihjäl klanmedlemar, bränt kvinnor de ogillat på bål, satt andra folkslag i koncentrationsläger osv. Faktum är att jag flera gånger i veckan går ut och ser den historien skriven över människor som sitter här på nätet och tror att de är något utöver det vanliga. Att just de har förmågan det är jag som istället har.

Och Jo, jag bestämmer definitivt vilka diskussioner eller vilken nivå som krävs min delaktighet.

Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Ditt bidrag i den här tråden har varit ganska otydligt, för att inte säga förvirrat.

Om du inte vill diskutera med mig så kan du avstå. Du behöver inte skriva i den här tråden. Det har inte bidragit med något direkt men så länge du svarar mig så finns risken att jag svarar dig. Och jag citerar dig som sagt hur mycket jag vill.

Vill du diskutera så får du dock försöka formulera någon slags argument/resonemang istället för att bara babbla osammanhängande om att svenskar är fega etc. Det vet jag redan men svenskar är inte ämnet för tråden (se rubriken).
Citera
2021-06-22, 10:33
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Ditt bidrag i den här tråden har varit ganska otydligt, för att inte säga förvirrat.

Om du inte vill diskutera med mig så kan du avstå. Du behöver inte skriva i den här tråden. Det har inte bidragit med något direkt men så länge du svarar mig så finns risken att jag svarar dig. Och jag citerar dig som sagt hur mycket jag vill.

Vill du diskutera så får du dock försöka formulera någon slags argument/resonemang istället för att bara babbla osammanhängande om att svenskar är fega etc. Det vet jag redan men svenskar är inte ämnet för tråden (se rubriken).
Variabler heter det. Jag är införstådd med att det är obegripligt och för svårt för majoriteten av er.

Min kunskap är något högre.

Diskutera inte orsaker, samband och absolut inte andras intelligens först dagen du själv begriper saker bättre.
Senast redigerad av AdMortem 2021-06-22 kl. 11:07.
Citera
2021-06-22, 23:19
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Variabler heter det. Jag är införstådd med att det är obegripligt och för svårt för majoriteten av er.

Min kunskap är något högre.

Diskutera inte orsaker, samband och absolut inte andras intelligens först dagen du själv begriper saker bättre.

Så din strategi är att, när jag ber dig om argument så säger du att jag inte skulle förstå dina argument för att du är smartare än mig (och de flesta vadå, svenskar?)?

Nädu. Den gubben går inte.
Citera
2021-06-22, 23:37
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Så din strategi är att, när jag ber dig om argument så säger du att jag inte skulle förstå dina argument för att du är smartare än mig (och de flesta vadå, svenskar?)?

Nädu. Den gubben går inte.
Jag gav dig. Du förstod inte. Läs på.
Citera
2021-06-23, 16:46
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
Vad fan snackar du om. Svarta personer är minst lika diversifierade i sitt beteendemönster som vita.
De har inte samma livssituation, de har andra socioekonomiska förutsättningar och en ghetto kultur som mindre uppmuntrar till att plugga och mer till att bli kriminell. Droppa rasbiologin den blev ute 1945.
Ja vad kommer det sig att den 'blev ute' just 1945..? 😜
Citera
2021-07-24, 13:33
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
Konflikterna i mellanöstern kan knappast jämföras med några stökiga ungdomar som gillar att vara gangsters. Att de växer upp i en stökig ghettokultur som idoliserar kriminalitet i kombination med dålig ekonomi och outbildade föräldrar är nog en rimligare förklaring.

MENA-folken umgås ju i klaner, så det går knappast att jämföra deras levnadsvanor med våra. Dom värdesätter koranen och föräldrarnas åsikter som om det vore lag. Deras kvinnosyn är heller inte den bästa.
Citera
2021-07-24, 13:42
Medlem
Citat:
Sverige har haft fred i 200 år och efter att ha tagit in stora mängder människor från Mellanöstern och Norra Afrika (MENA), som för övrigt mestadels är troende muslimer, så har skjutningar, bombningar, våldtäkter och rån ökat dramatiskt i vårt annars fridfulla land.

I en större kontext kan man se att det varit krig och elände i olika områden i Mellanöstern och Norra Afrika i tusentals år. Och när "ni" kommer hit så verkar det bli mer och mer krig här. Sverige ser mer och mer ut som era länder där ni krigar och skjuter. Är det en slump? Är det pga "socioekonomiska faktorer" som ni inte beter er som oss vita västerlänningar? Handlar det om kultur eller att ni är fundamentalt olika oss rent genetiskt, som gör att ni beter er som ni gör?

Jag undrar hur ni som är från MENA ser på detta samband mellan ert folk och det våld och elände som verkar följa er vart ni än befinner er. Skyller ni på oss och i så fall, beror det på att ni känner er lägre stående än oss? Varför i så fall?

När Stockholm var fattigt och alkoholiserad, utbildningsnivån låg och medelåldern låg på 1700-taler var mordfrekvensen långt högre än nu, och liknande revolter i fattigkvarteren skedde då som i dagens miljonprogramsområden, ofta efter att statsmakten varit brutala.

Du är enögd. Varför enbart förklara dagens problem med etnicitet och glömma socialgruppens betydelse? Motorcykelgäng, fotbollshuliganer och NMR ägnar sig också åt organiserad kriminalitet. Invandring leder nästan alltid till ökad kriminalitet, det är sen gammalt.
Senast redigerad av guru1966 2021-07-24 kl. 13:47.
Citera
2021-07-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
MENA-folken umgås ju i klaner, så det går knappast att jämföra deras levnadsvanor med våra. Dom värdesätter koranen och föräldrarnas åsikter som om det vore lag. Deras kvinnosyn är heller inte den bästa.

Exakt, ghettoungarna i orten har ju inte samma respekt för familjen/föräldrarna utan knarkar, super och skiter fullständigt i koranen.
Citera
2021-07-24, 18:12
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Att de flyr sina egna länder är väl ett indirekt betyg.

Men att fly från sitt skit och dra med sig sitt jävla kaos till Sverige är inte så smart.
Citera
2021-07-24, 20:18
Medlem
Jag tror inte att man kan se det från det perspektivet. Alltså jag tycker att sättet ni tänker på är fel om ni tänker att "MENA folk kommer hit till vårt land". Det är mycket mer komplicerat än så.

"Ert" land är en del av västvärlden. Som i sin tur är en del av en värld med en händelserik historia. Det går säkert för en person eller en grupp människor att påverka en del av världen - ibland en så stor del av världen som ett land eller en världsdel - men jag tror inte att det påverkar så mycket den stora bilden.

Om du nu insisterar att diskutera just invandrare från MENA i Sverige så kan jag säga såhär; det är inte på något sätt invandrarnas fel. Om ett land har en generös migrationspolitik så kommer människor som är i behov av skydd söka sig till det. I många fall även dom som inte har ett sådant behov.

Men låt oss säga att det har kommit en miljon människor de senaste 10 åren. Är det mycket tycker du när det finns ca 8 miljarder människor i världen? Ok om det är mycket, vad kan man då göra åt det? Skicka tillbaka så många som det bara går? Är det rimligt? Kommer det inte påverka det svenska samhället väldigt negativt? Och vad krävs det för att ett sådant mål ska gå att nå? Kan man* göra det med demokrati? Hittills har det iallafall inte varit möjligt, du har fortfarande minst 50% som inte vill skicka tillbaka invandrarna (jag räknar att KD och M kommer också snart vilja se detta hända). Sen om demokratin här tillåter dig att skicka tillbaka folk, hur blir det med ursprungsländerna? Tror du att de kommer bara säga "ja men välkomna tillbaka"? De kan visserligen inte säga nej till att människor kommer tillbaka till sitt land men i praktiken kommer det innebära stora problem. Det är redan MYCKET STORA problem i MENA när det gäller vatten, el, bostäder osv. Tiotusentals dör varje dag och ingen bryr sig. Absolut inte regeringarna iaf. Allt, inte minst klimatförändringar, tyder på att det kommer bli bara värre.

Men jag förstår Jimmie, han tänker säkert att "jag kan inte lösa 8 miljarder människors problem men jag kan se till att ingen ska komma till mitt land och att så många som möjligt som redan är här ska dra hem." Hans ex tänker säkert att "jag skiter väl i hur många som kommer till Sverige, jag vill bara att Sölvesborg ska ta emot färre eller inga alls."

Jo, kanske tänker både han och hon rätt, vem vet? men tittar man på historian och samtiden så krävs det inte att man är Einstein för att förstå att bilden är en miljon gånger mer komplicerad än så.

Jag skriver det här inlägget medan jag sitter på tåget så jag är inte nöjd med det helt men det får vara så.
Citera
2021-07-24, 21:09
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Jag tror inte att man kan se det från det perspektivet. Alltså jag tycker att sättet ni tänker på är fel om ni tänker att "MENA folk kommer hit till vårt land". Det är mycket mer komplicerat än så.

"Ert" land är en del av västvärlden. Som i sin tur är en del av en värld med en händelserik historia. Det går säkert för en person eller en grupp människor att påverka en del av världen - ibland en så stor del av världen som ett land eller en världsdel - men jag tror inte att det påverkar så mycket den stora bilden.

Om du nu insisterar att diskutera just invandrare från MENA i Sverige så kan jag säga såhär; det är inte på något sätt invandrarnas fel. Om ett land har en generös migrationspolitik så kommer människor som är i behov av skydd söka sig till det. I många fall även dom som inte har ett sådant behov.

Men låt oss säga att det har kommit en miljon människor de senaste 10 åren. Är det mycket tycker du när det finns ca 8 miljarder människor i världen? Ok om det är mycket, vad kan man då göra åt det? Skicka tillbaka så många som det bara går? Är det rimligt? Kommer det inte påverka det svenska samhället väldigt negativt? Och vad krävs det för att ett sådant mål ska gå att nå? Kan man* göra det med demokrati? Hittills har det iallafall inte varit möjligt, du har fortfarande minst 50% som inte vill skicka tillbaka invandrarna (jag räknar att KD och M kommer också snart vilja se detta hända). Sen om demokratin här tillåter dig att skicka tillbaka folk, hur blir det med ursprungsländerna? Tror du att de kommer bara säga "ja men välkomna tillbaka"? De kan visserligen inte säga nej till att människor kommer tillbaka till sitt land men i praktiken kommer det innebära stora problem. Det är redan MYCKET STORA problem i MENA när det gäller vatten, el, bostäder osv. Tiotusentals dör varje dag och ingen bryr sig. Absolut inte regeringarna iaf. Allt, inte minst klimatförändringar, tyder på att det kommer bli bara värre.

Men jag förstår Jimmie, han tänker säkert att "jag kan inte lösa 8 miljarder människors problem men jag kan se till att ingen ska komma till mitt land och att så många som möjligt som redan är här ska dra hem." Hans ex tänker säkert att "jag skiter väl i hur många som kommer till Sverige, jag vill bara att Sölvesborg ska ta emot färre eller inga alls."

Jo, kanske tänker både han och hon rätt, vem vet? men tittar man på historian och samtiden så krävs det inte att man är Einstein för att förstå att bilden är en miljon gånger mer komplicerad än så.

Jag skriver det här inlägget medan jag sitter på tåget så jag är inte nöjd med det helt men det får vara så.

Sverige är en Pull factor. Så är det. Människor vill hit. Men varför i helvete ta med sig sitt KAOS?!
Citera
2021-07-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Sverige är en Pull factor. Så är det. Människor vill hit. Men varför i helvete ta med sig sitt KAOS?!
Men hur många promille är det som "kaosar"??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in