• 6
  • 7
2021-07-16, 14:37
Medlem
Okej, så nu köper min mor knappt mat längre. Har varit beroende av specialmat i över 1 år nu pga jag är sjuk.

Jag skulle få ett läkarutlåande på detta men läkaren vägrae skriva under för hon ansåg jag inte va sjuk även fast jag har varit på 5 läkarbesök och man konstaterat vid det sista att allt inte är som det ska, men det är fördigutrett och man hänvisar mig till rehab.

så har levt på fil och pantat burkar senaste veckorna.
Igår snattade jag potatis också för det finns absolut noll att äta för mig.

Vad ska jag göra. Kommer ju dö till slut och känner mig redan ganska dålig.
Citera
2021-07-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Okej, så nu köper min mor knappt mat längre. Har varit beroende av specialmat i över 1 år nu pga jag är sjuk.

Jag skulle få ett läkarutlåande på detta men läkaren vägrae skriva under för hon ansåg jag inte va sjuk även fast jag har varit på 5 läkarbesök och man konstaterat vid det sista att allt inte är som det ska, men det är fördigutrett och man hänvisar mig till rehab.

så har levt på fil och pantat burkar senaste veckorna.
Igår snattade jag potatis också för det finns absolut noll att äta för mig.

Vad ska jag göra. Kommer ju dö till slut och känner mig redan ganska dålig.

Orkar du leta burkar så orkar du jobba. Läs in till folkhögskolan på någon obskyr kurs och få CSN. Finns på distans.
Citera
2021-07-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Orkar du leta burkar så orkar du jobba. Läs in till folkhögskolan på någon obskyr kurs och få CSN. Finns på distans.

stämmer då verkligen inte alls.
Finns många hemlösa som orkar va på gatan hela dagarna men inte kan fixa ett vanligt jobb.
Alla orkar inte umgås med människor eller va fast i ett 8 timmars slavarbete.
Citera
2021-07-29, 17:24
Medlem
Martensites avatar
Skaffa ett jobb för helvete! Jag vill inte att mina skattepengar skall gå till att försörja odugliga blattar och andra parasiter som inte "orkar" jobba!
Senast redigerad av Martensite 2021-07-29 kl. 17:32.
Citera
2021-07-30, 12:41
Medlem
godboys avatar
Jag har skrev för en månad sedan i tråden att TS får bestämma sig hur han vill ha sitt liv. Men helt sonika så är det ju så att orkar TS att resa och stjäla cyklar så orkar han jobba.

Det går att finna jobb man tycker är okej eller roliga, men då får man ändå ofta fixa sig en utbildning. TS, tillsammans med många andra, verkar tycka/tro att det skall falla kakor från himlen utan att de själva ska behöva göra något själva. Allt är inte kul i livet jag tror de flesta har haft riktiga pissjobb någon gång emellanåt. Antingen finner man sig i den situationen med ett tråk-jobb eller så gör man något åt det.

För mig så är det så att är man en man så ska man kunna ta hand om sig och sin familj, det är MANNENS ansvar. Å andra sidan lär ju ingen kvinna vara intresserad av ett liv med TS som bor i mammas källare, suger mammas tutte, stjäl cyklar och lipar för att det är för jobbigt att jobba. Så TS lär få ruttna i mamsens källare.
Citera
2023-02-21, 20:31
Medlem
Att inte vilja eller orka jobba är helt naturligt.
Tror knappt någon skulle gå till jobbet om dom inte behövde och fick pengar ändå.

Man ska komma ihåg att det finns folk som går in i väggen pga jobb, men det finns också dom som har jobbat 2 gånger i sitt liv och inser dom aldrig skulle ha ett sådan liv.

Vet en som slutade jobba ocwvh sen flyttade till skogs och levde på sjukbidrag.han hade ju jobb innan, men var olycklig hela tiden och var mentalt nerbruten i många år innan han fick nog.
Att alla ska va en del av samhället är fel.
Finns många som inte vill det, och tycker nog man ska kunna ge sånna personer bidrag

Jag hade nog sökt nån form av läkarintyg på att du är deprimerad eller nåt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in