• 1
  • 2
2021-06-19, 19:35
Medlem
Jag har i princip bott hemma tills nu, jag är 29.
Levt på mamma men försökt göra pengar online.

Orkar inte med livet längre.
Jag bor så till att man inte bara kan gå och fixa ett jobb, och jag vill heller inte jobba. Orkar inte med det.
Fick bidrag på 6k för några år sedan och då reste jag mycket. Levde livet och gjorde som jag ville.

Kan jag inte få nåt bidrag nu? Förra bidraget tof slut när jag fyllde 25. Aktiitetsersättning fast jag var aldrig å nån aktivitet för jag orkade inte.

Är så jävla deprimerad för jag inte har pengar och sitter fast som i ett fängelse.
fan, hade jag haft pengar och bil hade jag åkt härifrån imorgon.
Citera
2021-06-19, 19:37
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Passa på att vässa kunskaperna nu under sommaren och så söker du via sen antagning till högskolan. Gör din mor stolt!

Ta studiebidrag och en studentlägga, välj en mindre ort så ökar chansen för boende.
Citera
2021-06-19, 19:38
Medlem
Timmervargens avatar
Har du suttit 4 år hemma hos mamma helt utan inkomst utan att kolla upp om du kan få nån form av bidrag?
Citera
2021-06-19, 19:42
Medlem
Amazon-mannens avatar
1* Så, du har inget jobb? För att du inte har nån bil?
2* Och du har ingen bil för att du inte har pengar?
3* Följdaktigen har du inga pengar för att du *se punkt 1*

Ta dig samman och sluta vara en parasit. Klart du ska jobba för ditt eget uppehålle. Vi har tillräckligt med bidragsfolk i Sverige redan..
Citera
2021-06-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Passa på att vässa kunskaperna nu under sommaren och så söker du via sen antagning till högskolan. Gör din mor stolt!

Ta studiebidrag och en studentlägga, välj en mindre ort så ökar chansen för boende.

Är du dum i huvet eller? Han hade antagligen sökt studiebidrag och utbildat sig om han orkat.
Jobb och utbildning är inte för alla men många inser inte det.

Du kan möjligtvis söka socialbidrag men då lär dom komma med nåtkrav ändå.
Jag förstår dig, jag var i samma sits. Låg i princip bara hemma och inte orkade nåt. Hade väl förstående föräldrar som inte tvingade mig till nåt och jag levde på dom tills jag var 24.
Alla kan inte jobba heller. Att tvinga dig att stå i kassan på ica eller nåt skitjobb kommer inte göra att du mår bättre. Mår man pissfittdåligt av att ha med folk eller jobb att göra så är det så. Inget fel att hata att umgås, än mindre att inte vilja jobba. För många vill inte jobba oavsett vad dom säger.
Citera
2021-06-19, 19:50
Medlem
quts avatar
Väx upp och skaffa dig ett jobb är bästa tipset jag kan komma på,,,,,,,,, att leva som en parasit på mamma och bidrag är skamligt.
Citera
2021-06-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Är du dum i huvet eller? Han hade antagligen sökt studiebidrag och utbildat sig om han orkat.

Jag förstår dig, jag var i samma sits. Låg i princip bara hemma och inte orkade nåt. Hade väl förstående föräldrar som inte tvingade mig till nåt och jag levde på dom tills jag var 24.
Alla kan inte jobba heller. Att tvinga dig att stå i kassan på ica eller nåt skitjobb kommer inte göra att du mår bättre. Mår man pissfittdåligt av att ha med folk eller jobb att göra så är det så. Inget fel att hata att umgås, än mindre att inte vilja jobba. För många vill inte jobba oavsett vad dom säger.

tack. ja det hade jag såklart gjort. Jag hade älskat att ha motivationen och orken att studera eller jobba. Vara min egen boss. Men det orkar jag inte.

Ja soc mejlade jag en gång men de sabara jag skulle va tvungen söka jobb isf.
Citera
2021-06-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Väx upp och skaffa dig ett jobb är bästa tipset jag kan komma på,,,,,,,,, att leva som en parasit på mamma och bidrag är skamligt.

Förstår du inte vad " orkar inte" betyder?
Det är precis sånna som BORDE ha bidrag.
Finns många som jobbat sig till utbrändhet och aldrig någonsin kommer tillbaka i arbetslivet.
Förr i tiden var det den mentaliteten som gällde.
På senare tid har folk börjat ifrgasätta systemet och ha en egen vilja. Egen fritid. Ett liv.

För jobbar du 7-16 med nåt du inte gillar och bara jobbar för pengarnas skulle som många gör så är du knappast lycklig. Min morfar blev alkholist pga han inte gjorde annat än att arbeta. Finns många andra exempel.

Men såklart detta är flashback så man ska inte frövänta sig så mycket kloka eller empatiska svar här.
Citera
2021-06-19, 20:02
Medlem
quts avatar
Citat:
Finns många som jobbat sig till utbrändhet och aldrig någonsin kommer tillbaka i arbetslivet.
På senare tid har folk börjat ifrgasätta systemet och ha en egen vilja. Egen fritid. Ett liv.

För jobbar du 7-16 med nåt du inte gillar och bara jobbar för pengarnas skulle som många gör så är du knappast lycklig. Min morfar blev alkholist pga han inte gjorde annat än att arbeta. Finns många andra exempel.

Men såklart detta är flashback så man ska inte frövänta sig så mycket kloka eller empatiska svar här.
Jag orkar inte heller men jag biter ihop varje jävla jobbardag. Det bara är så, du måste orka.
Citera
2021-06-19, 20:03
Medlem
Citat:

Vill du inte jobba så kan du flytta ut i skogen och bo där. Där är boendet gratis och du behöver inte betala för bären eller köttet från djuren du har ihjäl.
Citera
2021-06-19, 20:05
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Citat:

Snarare du som är enfaldig, jag vet många som varit i TS plats och i sena år (30+) skaffat utbildning och jobb. De samlade ihop sig och gjorde det som krävdes. Ditt råd är direkt skadligt och destruktivt. En "enabler".

Alla utbildningar är inte stöpta i samma mall, finns kortare, enklare utbildningar. Alla är inte tvingade att läsa till ingenjör.
Citera
2021-06-19, 20:06
Medlem
Carnills avatar
Citat:

Människan är 29 år och bor hemma. Orkar inte jobba men resa och leva livet, det går bra...

Är man så sjuk så man inte kan jobba så får väl TS gå till en läkare och bli utredd och sjukskriven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in