2021-06-19, 23:40
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Gå med i SD och satsa på att bli kommunalråd. De behöver folk med din kreativitet.
Citera
2021-06-20, 08:33
Medlem
Hela ditt resonemang är fel. Din tråd borde heta "hjälp mig att förstå hur jag hittar ett jobb". Du kanske kan få tips på hur du skriver ihop din CV, vilka typ av arbeten som skulle passa dig etc.
Citera
2021-06-20, 08:40
Medlem
Nemoisafish999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Jag har i princip bott hemma tills nu, jag är 29.
Levt på mamma men försökt göra pengar online.

Orkar inte med livet längre.
Jag bor så till att man inte bara kan gå och fixa ett jobb, och jag vill heller inte jobba. Orkar inte med det.
Fick bidrag på 6k för några år sedan och då reste jag mycket. Levde livet och gjorde som jag ville.

Kan jag inte få nåt bidrag nu? Förra bidraget tof slut när jag fyllde 25. Aktiitetsersättning fast jag var aldrig å nån aktivitet för jag orkade inte.

Är så jävla deprimerad för jag inte har pengar och sitter fast som i ett fängelse.
fan, hade jag haft pengar och bil hade jag åkt härifrån imorgon.
Döda livet, här är de sakerna du måste göra för att börja må bra.

Börja på ett gym och följ något program, se till att vila. Ät rätt, sov rätt, sluta med dina mediciner. Fixa saker som gör så att du mår bättre, såsom probiotika, omega 3, hur du ser ut osv.
Citera
2021-06-20, 08:50
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Ja, något fel är det på dig som sitter med alt-konton och ger dig själv medhåll (av misstag från ditt eget TS-konto) i din egen diskussionstråd på internet.
Hahaha....

Tror Ts inte kommer skriva så mycket mer i denna tråd(?).
Citera
2021-06-20, 09:12
Medlem
TS varför inte fortsätta bo hos morsan men du borde prata med soc eller läkare så du får in lite pengar
sen kan du parallellt satsa på en kriminell karriär sno lite cyklar sälj lite knark mm
sen när morsan lämnar in fixar du en stor frysbox stoppar in henne där ock hennes pension tickar in varje månad glöm bara inte att lära dig hennes kod till kortet
Citera
2021-06-20, 11:54
Medlem
Skaffa ett jobb för helvete jävla sosse..

Du fick bidrag på 6k och reste mycket och levde livet? Hur då?
Citera
2021-06-20, 12:06
Medlem
Citat:

Jag bor så till att man inte bara kan gå och fixa ett jobb, och jag vill heller inte jobba. Orkar inte med det.
Fick bidrag på 6k för några år sedan och då reste jag mycket. Levde livet och gjorde som jag ville.

Kan jag inte få nåt bidrag nu? Förra bidraget tof slut när jag fyllde 25. Aktiitetsersättning fast jag var aldrig å nån aktivitet för jag orkade inte.

Är så jävla deprimerad för jag inte har pengar och sitter fast som i ett fängelse.
fan, hade jag haft pengar och bil hade jag åkt härifrån imorgon.

Du kan inte få socialbidrag när du bor hemma. Du kan få aktivitetsersättning om du är ansluten till AMS. Om du skaffar bostad kan du få bostadsbidrag.
Citera
2021-06-20, 12:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Skaffa ett jobb för helvete jävla sosse..

Du fick bidrag på 6k och reste mycket och levde livet? Hur då?

Han betalade väl inget hemma, och la undan 6000/ månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Förstår du inte vad " orkar inte" betyder?
Det är precis sånna som BORDE ha bidrag.
Finns många som jobbat sig till utbrändhet och aldrig någonsin kommer tillbaka i arbetslivet.
Förr i tiden var det den mentaliteten som gällde.
På senare tid har folk börjat ifrgasätta systemet och ha en egen vilja. Egen fritid. Ett liv.

För jobbar du 7-16 med nåt du inte gillar och bara jobbar för pengarnas skulle som många gör så är du knappast lycklig. Min morfar blev alkholist pga han inte gjorde annat än att arbeta. Finns många andra exempel.

Men såklart detta är flashback så man ska inte frövänta sig så mycket kloka eller empatiska svar här.

Ifrågasätta systemet?
Alltså -tror du att någon egentligen tycker att det är så kul att jobba? Det är en väldigt liten del av alla arbetstagare. Drivkraften är att man måste jobba för att kunna få en inkomst och försörja sig själv/familj och kunna ha pengar till sin fritid. Om alla som jobbar bara för pengarnas skull skulle resonera som du, skulle det inte finnas några pengar över till bidrag.
Om man har råd och möjlighet att inte jobba för man tycker det är tråkigt eller jobbigt så varsågod, men för att ta del av samhällets resurser bör ganska mycket mer krävas än man vill ha ”egen fritid” och att man ”ifrågasätter systemet”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Är du dum i huvet eller? Han hade antagligen sökt studiebidrag och utbildat sig om han orkat.
Jobb och utbildning är inte för alla men många inser inte det.

Du kan möjligtvis söka socialbidrag men då lär dom komma med nåtkrav ändå.
Jag förstår dig, jag var i samma sits. Låg i princip bara hemma och inte orkade nåt. Hade väl förstående föräldrar som inte tvingade mig till nåt och jag levde på dom tills jag var 24.
Alla kan inte jobba heller. Att tvinga dig att stå i kassan på ica eller nåt skitjobb kommer inte göra att du mår bättre. Mår man pissfittdåligt av att ha med folk eller jobb att göra så är det så. Inget fel att hata att umgås, än mindre att inte vilja jobba. För många vill inte jobba oavsett vad dom säger.

De kommer aldrig gå med på socialbidrag. Det är om han kan bevisa att hans familj vägrar ge han mat och kräver honom på hyra för uppehället. Då kan han få socialbidrag men inte fullt sådant och då ska det gå till hans mamma. Han kommer dock få lite över till mat + kläder. Vi snackar om hundralappar till kläder, maten kanske någon tusenlapp, de har någon form av tabell.

Riksnormen innehåller kostnader för

livsmedel - Här kan TS plocka in lite
kläder och skor - Här kan TS ev få några hundralappar
fritid och lek - Nej
hygien - Ja, några hundralappar
barn- och ungdomsförsäkring - Nej
förbrukningsvaror - Eventuellt, några hundralappar
dagstidning - Tveksam
telefon - Om mamman har fast telefon kommer de nog ine ge ersättning, eventuellt någon hundralapp

Om TS inte orkar jobba så måste han gå till en läkare, läkaren kommer bedöma eventuellt TS som psyksjuk, utbränd eller något annat. Många år senare kanske, då menar jag KANSKE ts kan få sjukersättning/sjukpension. Då kan TS få pengar för existensminimum.

VIlken fruktansvärt liv.
Senast redigerad av carlydeveloper 2021-06-20 kl. 12:14.
Citera
2021-06-20, 12:21
Medlem
Citat:
Onlinekompisiar. Men aldrig haft nån kompis knappt. Har inget behov av sällskap på så sätt men är heller ingen autistisk cp pojke som sitter och spelar spel hela dagarna.

När jag rest utomlands har jag träffat folk, surfat med okända i spanien, varit på disko med 2 tjejer jag aldrig hade träffat förut, och sånt som många gör när dom reser.
Det är vad jag skulle göra stora delar av mitt liv om jag hade pengar. Resa, se nya ställen, träffa nytt folk, lära sig nytt språk kanske och så.

Snälla, pengar, du behöver knappt pengar. Packa din vska nu, fixa n cykel och börja cykla söderut, sov i skogen. Sök alla jobb du kan på vägen. Du verkar ju tillräckligt driven för att sno cyklar, då tror jag inte du är speciellt sjuk, utan du är sjukligt lat. Kolla med en läkare om de kan skriva ut något som kickar igång din hjärna mer.
Citera
2021-06-28, 10:32
Medlem
swedsters avatar
Citat:

fan, hade jag haft pengar och bil h
ade jag åkt härifrån imorgon.

Skaffa ett jobb och sluta snylta på oss andra som betalar skatt till välfärden inte för att snyltare som du ska leva glatt för att du inte orkar jobba!! Skärp dig för fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in