2021-06-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Vilken behållning skulle det folket ha av dig då menar du? En trettioårig liten pojke som bor hemma i pojkrummet hos mamma och som lever på bidrag?

Har träffat alla möjliga människor när jag rest och när man reser så är man ofta i samma sits. Spelar ingen roll om de jag träffar har en harvardutbildning och tjänar stora pengar eller är arbetslösa och går på bidrag. På semester är alla lyckliga känns det som.

Minns en gång i italien när jag satt ensam på en brygga, några killar spelade fotboll en bit bort och frågade om jag ville va med. Var både rena italienare och invadrare(neger och arab). Det slutade med jag följde med dom hem på "fest" och såg fotboll och dafen efter visade dom mig runt i genua.

Kan också känna att sverige inte är rätta stället för mig men utan pengar, så vad gör man?
Citera
2021-06-19, 22:25
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Precis så ja.
Jag har arbetat på 3 olika platser i mitt liv men arbete är inget för mig.
Ica, möbelaffär, och inom industri där jag bara tryckte på en knapp och stampade plåt.

Det är jobb som är värdelöst för majoriteten.
Alla älskar inte sitt jobb, men man måste kämpa sig till ett jobb som är dugligt.
Citera
2021-06-19, 22:32
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Har träffat alla möjliga människor när jag rest och när man reser så är man ofta i samma sits. Spelar ingen roll om de jag träffar har en harvardutbildning och tjänar stora pengar eller är arbetslösa och går på bidrag. På semester är alla lyckliga känns det som.

Minns en gång i italien när jag satt ensam på en brygga, några killar spelade fotboll en bit bort och frågade om jag ville va med. Var både rena italienare och invadrare(neger och arab). Det slutade med jag följde med dom hem på "fest" och såg fotboll och dafen efter visade dom mig runt i genua.

Kan också känna att sverige inte är rätta stället för mig men utan pengar, så vad gör man?

Lev kvar hemma hos mammis (så länge hon/dom lever), sedan flyttar du ensam ut i skogen
Citera
2021-06-19, 22:34
Medlem
Citat:

Sverige är ju ganska osocialt jämfört med många länder. Räcker med att åka över till danmark så märker du skillnad.
Allra värst är det nog i norr sverige och kanske där du sitter fast? Eller nån håla i dalarna.

Har för mig du kan söka massa värdelösa bidrag för nån värdelös kurs utomlands. Typ ansäka om att läsa tyska i berlin och studera på plats. Är inte helt 100 men det borde inte va annorlunda att få bidrag till det som att få bidrag till att studera i sverige.

Läser du språk så lär du ändå inte bli nåt, så se det som semester.
Citera
2021-06-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Lev kvar hemma hos mammis (så länge hon/dom lever), sedan flyttar du ensam ut i skogen

Är han så illa däran borde han dock räknas som psykpsyk.
Finns ju hemlösa som endast går på bidrag för dom inte orkar med ett vanligt liv.
Menar, hur kan man ens klaga på att skatt går till sånna här personer? Orkar du jobba så orkar du.

Det är som att jag skulle tycka det vore konstigt att ett otränat 200kg fetto inte orkade springa 1 km.

ingen kan förneka att det finns folk som helt enkelt inte klarar eller orka med jobblivet. Inget fel i det och man bör inte göra sånna tillåtlöje heller eller förminska problemet som vissa här gör. 25 000 personer fick utbrändhet som diagnos år 2019. Det blir typ 800 per per dag.
Citera
2021-06-19, 22:58
Medlem
Citat:

Man fixar pengar. Genom att jobba sig till dem.
Citera
2021-06-19, 23:01
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Finns ju hemlösa som endast går på bidrag för dom inte orkar med ett vanligt liv.
Menar, hur kan man ens klaga på att skatt går till sånna här personer? Orkar du jobba så orkar du.

Det är som att jag skulle tycka det vore konstigt att ett otränat 200kg fetto inte orkade springa 1 km.

ingen kan förneka att det finns folk som helt enkelt inte klarar eller orka med jobblivet. Inget fel i det och man bör inte göra sånna tillåtlöje heller eller förminska problemet som vissa här gör. 25 000 personer fick utbrändhet som diagnos år 2019. Det blir typ 800 per per dag.

Ja, något fel är det på dig som sitter med alt-konton och ger dig själv medhåll (av misstag från ditt eget TS-konto) i din egen diskussionstråd på internet.

Jag säger ju att du ska flytta ut i skogen och bli hemlös. Det är vad som väntar dig.

Ingen tycker det är konstigt att ett otränat fetto inte orkar springa 1 km. Men om fettot verkligen vill eller måste springa 1 km så får väl fettot minska i vikt. Du vill ju fortsätta att vara ett fetto.

Att inte klara arbetslivet är en sak - då lär du väl ha en skada eller ett handikapp att peka på. Att inte orka är ingen skada eller handikapp.
Citera
2021-06-19, 23:04
Medlem
Citat:

Det är bara det att det är stor skillnad på att bli utbränd och att inte “palla” att jobba. De flesta människor trivs inte på sina jobb. Men ska man tex ha en familj behövs inkomster. Men vill man leva ensam med föräldrarna så går det förstås också om de går med på det. Men bidrag ska man fan inte ha pga att man inte anser sig gjord för att jobba.
Citera
2021-06-19, 23:08
Medlem
Citat:
Jag har i princip bott hemma tills nu, jag är 29.
Levt på mamma men försökt göra pengar online.

Orkar inte med livet längre.
Jag bor så till att man inte bara kan gå och fixa ett jobb, och jag vill heller inte jobba. Orkar inte med det.
Fick bidrag på 6k för några år sedan och då reste jag mycket. Levde livet och gjorde som jag ville.

Kan jag inte få nåt bidrag nu? Förra bidraget tof slut när jag fyllde 25. Aktiitetsersättning fast jag var aldrig å nån aktivitet för jag orkade inte.

Är så jävla deprimerad för jag inte har pengar och sitter fast som i ett fängelse.
fan, hade jag haft pengar och bil hade jag åkt härifrån imorgon.

Börja jobba. Att jobba är en den kanske viktigaste grundpelaren för ett VÄRDIGT och FRITT liv. Sluta intala dig att du ”inte vill jobba”. Människan är gjord för att jobba, uppfyll din biologiska plikt.
Citera
2021-06-19, 23:11
Medlem
godboys avatar
Gode värld!

Du är 29 år sitter i mammas källare och har inga pengar och inget jobb. Du har jobbat kortare perioder på enklare ställen, men det var inget för dig? Du har stulit cyklar, DET orkar du tydligen!

Som jag ser det har du två alternativ att välja på:

1. Det är att du finner dig i din situation som bidragsberoende och beroende av andra människors allmosor. I så fall bör du ställa in dig på en rätt torftig framtida tillvaro. Bidragen kommer inte direkt bli fetare och du har ju troligen många år kvar att leva. Om du väljer detta alternativ så sök sjukpension (eller vad det nu för tiden heter) hos Försäkringskassan. Du kommer då bli tvingad till omfattande utredning via din vårdcentral och sannolikt även behöva skrivas in på arbetsförmedlingen för att du ska utvärderas. Detta är inte en lätt process. Du ska vara fullständigt oduglig för att bli fullständigt sjukpensionerad, vilket du kanske du är. Om så är fallet så får du leva i fattigdom framöver.

2. Du tar tag i ditt liv och slutar lipa! Du läser upp dina betyg på Komvux, därefter kan du gå en så kallad yrkesinriktad utbildning av kortare slag mot något du åtminstone kan tänka dig att jobba med. Får du blodad tand för studier kan du söka till universitet och läsa något som leder till jobb.

Jag hatade själv skolan, fick till och med höra från en idiotlärare att det aldrig skulle bli något av mig. Under några år så jobbade jag med enkla jobb. Tyckte det var okej då när jag var ca 18 år, men jag ledsnade och började faktiskt plugga upp mina betyg för att sen läsa på universitetet. Idag har jag ett intressant jobb som ger god inkomst. Jobbar i en väldigt nischad verksamhet.

Jobb är inte allt och jag lever inte för att jobba, men jag som alla andra måste jobba för att ha ett bra liv i övrigt. Om jag inte jobbat hade jag sannolikt inte haft en fru, inte kunnat resa eller bo där jag bor idag. I och med att man behöver en vettig inkomst så kan man ju faktiskt se till att välja ett jobb man tycker är kul och som ger god lön. Den lärare som sa att det inte skulle bli något av mig skulle bli förvånad, jag har frihet och en lön som en lärare bara kan drömma om.
Citera
2021-06-19, 23:11
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Jag har i princip bott hemma tills nu, jag är 29.
Levt på mamma men försökt göra pengar online.

Orkar inte med livet längre.
Jag bor så till att man inte bara kan gå och fixa ett jobb, och jag vill heller inte jobba. Orkar inte med det.
Fick bidrag på 6k för några år sedan och då reste jag mycket. Levde livet och gjorde som jag ville.

Kan jag inte få nåt bidrag nu? Förra bidraget tof slut när jag fyllde 25. Aktiitetsersättning fast jag var aldrig å nån aktivitet för jag orkade inte.

Är så jävla deprimerad för jag inte har pengar och sitter fast som i ett fängelse.
fan, hade jag haft pengar och bil hade jag åkt härifrån imorgon.
Hur orkar du leva med dig själv? Vad gör du på dagarna? Säger aldrig din morsa något att det är jävligt konstigt att du är hemma hela dagarna och inte bfår något gjort?

Du får väl hänga i källaren tills mor din dör och du kan ärva huset. Sen får du sälja det och flytta till en avfolkningsort och leva på under 4k i månaden tills pensionen på 13k kickar in.
Citera
2021-06-19, 23:21
Bannlyst
Det är enkelt, här kommer några råd.

1. Jobba 1år minst 15-20k i månaden innan skatt o sedan gå på a-kassa,du får i så fall minst 10-12tusen efter skatt per månad i princip livet ut.

2. Jobba 6mån och res 6mån. Jobba 6mån 15kx6= 90k. Allt går rakt in i fickan i och med att du bor hos mamma.

3. Gör youtube filmer om dina resor och tjäna pengar på det.

4. om du inte orkar med något av dom, sälj din röv och bli prostituerad. Finns gott om homos som betalar bra och du behöver inte göra något. Lägg dig bara o bli påsatt.

Det krävs att du jobbar lite för att kunna göra det du vill. Tycker att det är bra deal med alt 1 och 2. jag tror förövrigt att du har tråkigt hemma o trollar på nätet, att det e inte sant vad du berättar.
Senast redigerad av bodyfass 2021-06-19 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in