2021-06-19, 15:54
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.bear-pig
En anledning att skylta med det är väl att visa alla antivax-fårskallar (här bl.a) att dom är den efterblivna minoriteten som beter sig som vuxna bebisar. Jag vet flera som tagit sitt förnuft till fånga efter att personer dom litar på vaccinerat sig.

Vilken dum argumentation. Tycker inte du det?
Det ser inte särskilt bra ut att kalla folk efterblivna vuxna bebisar och fårskallar för att de inte håller med Dig.
Kanske är det du som är fåret? Är du rädd för viruset? Hade du vart lika rädd om du inte haft TV och jagat upp dig själv?
Var glad för att du nu påstås vara immun. Det är väl ändå viktigare än att försöka pracka på andra din sanning?
Citera
2021-06-19, 17:00
Medlem
Flockbeteende. Det är den reptila delen av deras hjärnor (den enda fungerande hos dem) som "tänker". Just precis som de riktiga, fyrbenta fåren vill de visa att de är en del av flocken.
Citera
2021-06-19, 17:19
Medlem
sneervs avatar
Nu använder jag mig inte av sociala medier själv längre för vill inte vara en del av det.

Men likt vilken drog som helst så får folk en dopamin kick av att få likes och att vara i centrum. Så är inte så överraskande att folk vill få covid-19 att handla dom själva i deras dagliga jakt på likes!

Denna youtuber förklarar det som pågår: https://youtu.be/iik6btbRXsw
Senast redigerad av sneerv 2021-06-19 kl. 17:29.
Citera
2021-06-19, 17:28
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Den smacken förtjänar jag.
Blev helt fel i citat, skulle va en annan....
Hahaha
Ursäkta mig, vi är på samma sida.

👍
Senast redigerad av Deagle66 2021-06-19 kl. 17:43.
Citera
2021-06-20, 12:30
Medlem
Otroligs avatar
Detta är ingen medicinsk diskussion. Flyttas därmed till mer lämpligt forum.

OBS! Inga diskussioner om själva vaccinen om hur bra/dåliga de är - här diskuteras bara fenomenet om att "skryta" efter genomförd vaccination.

Coronaviruset och covid-19 -> Psykologi: allmänt
Citera
2021-06-20, 14:41
Medlem
.
Citera
2021-06-21, 14:14
Medlem
DennisOlofs avatar
@Martensite, för att sociala medier eller de grupper, umgängen man hänger med kan likställas med en sekt. Eller åtminstone sekt mentalitet.

Dom söker bekräftelse av andra som också vaccinerat sig, typ grupp psykologi. Det här är inget nytt för såhär har det alltid varit. Det som hänt är att tekniken har fört oss närmare varandra, lättare att kommunicera och hela den bite. Då syns dessa fenomen tydligare.
Citera
2021-06-23, 05:54
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Fåren visar sin tillgivenhet år herden.

Verkligen, människor som gör detta ska man passa sig för väldigt noga,samma slags folk som helt självklart hade följt Hitler.
Citera
2021-06-23, 06:08
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Verkligen, människor som gör detta ska man passa sig för väldigt noga,samma slags folk som helt självklart hade följt Hitler.
Genom att skydda andra grupper? Väldigt, väldigt avlägsen tolkning.
Citera
2021-06-23, 08:42
Medlem
Är väl av exakt samma anledning som någon annan tjatar om att de INTE tänker vaccinera sig? Du visar vilken grupp du tillhör och i vaccinfallet så är det också en längtan om att snart förhoppningsvis få slippa sitta max 4 vid ett bord på krogen och få gå på konserter m.m. som normala människor brukar gilla.
Citera
2021-06-23, 19:06
Medlem
YlvaVes avatar
Det är väl det sociala medier är till för – att rapportera om allt man har för sig i vardagen. Jag tror inte att det har med vaccinet i sig att göra, utan bara att varje möjlighet till uppmärksamhet tas tillvara.
Citera
2021-08-17, 23:23
Medlem
TrazanSatanssons avatar
För att de får en käck liten gruppavatar på Facebook som visar att de är självständigt tänkande individer som bara råkar ha exakt samma åsikt som alla andra med samma avatar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in