2021-06-19, 11:51
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Att vara emot något enbart för att det är ”PK” känns föga konstruktivt.
Sa jag att jag var emot det bara för att det är PK?
Citera
2021-06-19, 12:01
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Sa jag att jag var emot det bara för att det är PK?
Nej, inte ordagrant men så gott som hela ditt inlägg vände sig mot ”PK” vilket inte fyller något egentligt syfte.

Jag kan tycka att det är kontraproduktivt att avfärda frågor för att man inte gillar budbäraren, t.ex. att totalt avfärda klimatdiskussionerna för att man (med all rätt) avskyr Greta men hon är inte klimatfrågan, hon är bara en opportunist skapad i pr-syfte av andra krafter. Man måste kunna bortse från detta och inte låta idioter kidnappa dagordningen. Ett annat exempel: det sämsta som kunde hända miljön att Miljöpartiet grundades, väldigt många skiter i miljöfrågorna för att de inte vill hamna i samma led som ekomupparna som mest diskuterar invandring istället för kloka lösningar på miljöfrågorna.
Citera
2021-06-19, 12:21
Medlem
Ja det är ett märkligt fenomen. Jag har träffat flera personer på senare tid som inleder samtalet med att fråga om man är vaccinerad. Det är verkligen grupptryck. Det verkar som det är någon stausgrej för vissa. Har man vaccinerat sig så är an med i klubben. Detta trots att smittan har minskat dramatiskt och att vaccination inte verkar funka på den nya deltavarianten som sprider sig.
Citera
2021-06-19, 12:23
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är ett märkligt fenomen. Jag har träffat flera personer på senare tid som inleder samtalet med att fråga om man är vaccinerad. Det är verkligen grupptryck. Det verkar som det är någon stausgrej för vissa. Har man vaccinerat sig så är an med i klubben. Detta trots att smittan har minskat dramatiskt och att vaccination inte verkar funka på den nya deltavarianten som sprider sig.
Folk är skrämmande hjärntvättade av hela corona/vaccin-hysterin. Man har aldrig tidigare skådat något liknande.
Citera
2021-06-19, 12:32
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Tycker du går ganska OT nu.

Menar du att en tyst ateist är bättre för sina medmänniskor än en tyst troende? Låter snarare som den största martyren i mina öron. Något kristet över det hela.. Vet inte var jag får det ifrån
Ptja, jag tyckte du gick hyffsat OT med din post om kristet moraliserande.

Jag vet inte vad du får martyrskap ifrån. Vissa får glädje i att hjälpa medmänniskor, utan att få något tillbaka. Jag vet inte om du som kristen kanske tycker det är konstigt. Som när du hjälper ditt lilla barn. Fast att hjälpa sitt folk eller sin granne är ur ett bredare perspektiv, längre ifrån såklart. Men du förstår säkert min poäng.
Citera
2021-06-19, 12:41
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Ja det stämmer. Att vara en foliehatt som dig är ungefär samma sak som att vara obildad.

Så du litar "blint" på denna propaganda?
😂😂😂
Citera
2021-06-19, 12:41
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Om du inte följer medias narrativ är du både obildad och troligtvis nazist

Då är jag fan en stolt outbildad nazist.
Citera
2021-06-19, 12:59
Medlem
AbuKalleAlWahhabs avatar
Eftersom de har tagit the mark of the beast. Självklart måste sammansvärjningen komma eftersom demoner gillar att sammansluta sig. Och facebook är ett utmärkt näste för dessa Zuckerberg creatures.
Citera
2021-06-19, 13:49
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Fast det är inte helt givmilt. Den kristne förväntar sig något tillbaka i form av bekräftelse från "gud", att i slutändan få komma till himmelriket.

Det riktiga altruisten bör då vara ateisten, som ger i det fördolda utan att förvänta sig något tillbaka alls.
Ja det handlar i slutänden om vem som ska blidkas, vem som ska få fördelar, hur man än vrider och vänder på det. Jag antar att altruister hoppas på karma då? Eller ger de bara utan att få någonting tillbaka? Det verkar ju i så fall bara dumt.
Citera
2021-06-19, 14:10
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuKalleAlWahhab
Eftersom de har tagit the mark of the beast. Självklart måste sammansvärjningen komma eftersom demoner gillar att sammansluta sig. Och facebook är ett utmärkt näste för dessa Zuckerberg creatures.
Lustigt, jag har fått för mig att satanister i första hand bejakar det egna egot d.v.s. varje demon ska se över sitt egna hus utan att behöva oroa sig över gruppens önskemål. Vilddjurets märke skulle således fungera som en bortstötare av den som delar den kristna husbondens påtvingade falska gruppvillkor, inte som ett bevis för att man följer kyrkans påhittade ”bad guy”. Satan har aldrig funnits, alla människor är onda/goda på egna meriter. Svinet Zuckerberg gör inget som inte någon annan skulle göra med tillgång till hans makt och resurser.
Citera
2021-06-19, 14:30
Medlem
DeDeThes avatar
På utskicket från Region Skåne är propagandan ganska tydlig:

" Berätta gärna för andra att även du kommer att vaccinera dig! #kavlauppärmen "
Citera
2021-06-19, 15:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Finns det ingen banner "jag kommer inte vaccinera mig"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in