• 1
  • 2
2021-06-19, 05:26
Verkar vara någon trend på Facebook att lägga till texten "Jag har vaccinerat mig" eller "Jag tar ansvar och kommer vaccinera mig" på sin profilbild. På Instagram lägger t.o.m. folk upp videos efter de tagit sprutan där de berättar om sin heroiska insats för samhället. Vad är grejen med detta? Varför måste man skylta med detta för omvärlden? Försöker man plocka godhetspoäng eller fiskar man efter likes? Med tanke på att miljontals människor har vaccinerat sig redan så är det ju knappast något att skryta om.
Senast redigerad av Martensite 2021-06-19 kl. 05:29.
Citera
2021-06-19, 05:31
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Det är så pass många som varken vill eller tänker vaccinera sig så det blir då per automatik en bedrift att vaccinera sig.
Citera
2021-06-19, 05:39
Fåren visar sin tillgivenhet år herden.
Citera
2021-06-19, 05:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag gissar att det är så enkelt som att folk är trötta på att leva med restriktionerna, vilket vi gjort i över ett års tid och att man ser vaccineringen som en vändpunkt. I september kan vi leva i stort sett helt normalt igen om folk väljer att vaccinera sig.
Citera
2021-06-19, 05:51
Medlem
electiondays avatar
De flesta är lydiga får som vill få beröm av andra lydiga får.
Citera
2021-06-19, 06:19
Medlem
Folk vill vara folk och börja leva normalt igen. Mänskligt att skryta om såna här saker.

Sitter man vid en datorn och träffar inga människor så spelar det ju ingen roll så klart.
Citera
2021-06-19, 06:29
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag gissar att det är så enkelt som att folk är trötta på att leva med restriktionerna, vilket vi gjort i över ett års tid och att man ser vaccineringen som en vändpunkt. I september kan vi leva i stort sett helt normalt igen om folk väljer att vaccinera sig.

Det tror du ja ?

Om du med "I stort sett" helt normalt, menar att folk numera åter igen sitter på uteserveringarna och ger fullständigt fan i social distansering, eller att folk börjat dejta igen, så har du helt rätt.
Men det där är så basala grejor.

Om du däremot menar alla ekonomiska krumbukter som man kommer att få hålla på med när följderna av den senaste tidens massiva QE trillar in, eller när det blir nya varianter som *kräver* löpande nya vaccinationer enbart för att läkemedelsbolagen skall fortsätta tjäna pengar så har du fel.

*Vi kommer tutas i att vi inte alls har en inflation, för vi kan ju gudbevars köpa elektronik, och annat enligt KPI som är sällanköpsvaror, Medans basprodukterna blir dyrare och dyrare, statistiken kommer bli fantastiskt kreativ framöver.

*men hej,jag får ju likes på Insta. YOLO!*
Citera
2021-06-19, 06:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det tror du ja ?

Om du med "I stort sett" helt normalt, menar att folk numera åter igen sitter på uteserveringarna och ger fullständigt fan i social distansering, eller att folk börjat dejta igen, så har du helt rätt.
Men det där är så basala grejor.

Om du däremot menar alla ekonomiska krumbukter som man kommer att få hålla på med när följderna av den senaste tidens massiva QE trillar in, eller när det blir nya varianter som *kräver* löpande nya vaccinationer enbart för att läkemedelsbolagen skall fortsätta tjäna pengar så har du fel.

*Vi kommer tutas i att vi inte alls har en inflation, för vi kan ju gudbevars köpa elektronik, och annat enligt KPI som är sällanköpsvaror, Medans basprodukterna blir dyrare och dyrare, statistiken kommer bli fantastiskt kreativ framöver.

*men hej,jag får ju likes på Insta. YOLO!*
Du tror på någon slags konspiration?
Citera
2021-06-19, 06:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du tror på någon slags konspiration?
Jag anser att man utnyttjar situationen.
Citera
2021-06-19, 06:47
Medlem
Man.bear-pigs avatar
En anledning att skylta med det är väl att visa alla antivax-fårskallar (här bl.a) att dom är den efterblivna minoriteten som beter sig som vuxna bebisar. Jag vet flera som tagit sitt förnuft till fånga efter att personer dom litar på vaccinerat sig.
Citera
2021-06-19, 06:53
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.bear-pig
En anledning att skylta med det är väl att visa alla antivax-fårskallar (här bl.a) att dom är den efterblivna minoriteten som beter sig som vuxna bebisar. Jag vet flera som tagit sitt förnuft till fånga efter att personer dom litar på vaccinerat sig.

Du inser att det är en uteslutande Psykologisk funktion?

"Jag vill inte ta vaccinet, men jag vet egentligen inte varför, så nu, när den är Pålitliga/Kändisen/Framgångsrika personen vaccinerat sig, känner jag mig trygg att göra det också!"

Enligt dig är man alltså en fårskalle om man inte vill vaccinera sig, men om någon annan gör det, då är man ingen fårskalle längre, då är man förnuftig.
Det är inte konstigt att folk sitter och tittar på Wahlgrens värld, när dom tänker som du.

Grupptryck de luxe.
Citera
2021-06-19, 06:59
Medlem
Man.bear-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Enligt dig är man alltså en fårskalle om man inte vill vaccinera sig, men om någon annan gör det, då är man ingen fårskalle längre, då är man förnuftig.

Exakt. Eftersom det är det rätta att göra. Du själv sitter ju och influeras av tossiga jävla foliehatts-YouTubers med kass mic som tror ödlefolket från den ihåliga månen är ute efter oss. Väx upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in