2021-06-19, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Det är så pass många som varken vill eller tänker vaccinera sig så det blir då per automatik en bedrift att vaccinera sig.
Ligger något i det, nu har jag av förklarliga skäl inte facebook.
Citera
2021-06-19, 07:01
Medlem
Ute i samhället struntar folk i restriktioner och avstånd alltmedan Delta sprider sig enormt ! är det lugnet före stormen vi nu ser ? känns som vansinne det som nu pågår !
Citera
2021-06-19, 07:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.bear-pig
Exakt. Eftersom det är det rätta att göra. Du själv sitter ju och influeras av tossiga jävla foliehatts-YouTubers med kass mic som tror ödlefolket från den ihåliga månen är ute efter oss. Väx upp.

Nej det gör jag verkligen inte.

Jag influeras av dig.
Och tackar min lyckliga stjärna.
Citera
2021-06-19, 07:02
Medlem
Ett oprövat vaccin och folk skryter det säger det mesta tyvärr !ingen vet långtidseffekter av det här vaccinet tro inget annat...
Citera
2021-06-19, 07:12
Medlem
Man.bear-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nej det gör jag verkligen inte.

Jag influeras av dig.
Och tackar min lyckliga stjärna.

Det samma! Hoppas du blir tvångsdeporterad till Gotland med dina gelikar så kan ni spela hangdrums, berätta spökhistorier och smitta varandra med mässlingen, Covid och polio eller någon annan vaccinerbar sjukdom.
Citera
2021-06-19, 07:13
Medlem
Det är en grej man gör för att ha nåt att lägga ut på sina sociala medier. Som vinglas, badstränder, barn, promenader, träningspass etc.
Citera
2021-06-19, 07:17
Medlem
Knotknets avatar
Två skäl. Lyckan över att vi är
på väg bort från restriktionerna.
Det är viktigt att visa att man vaccinerat sig på grund av många obildade som inte vill vaccinera sig.
Citera
2021-06-19, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Verkar vara någon trend på Facebook att lägga till texten "Jag har vaccinerat mig" eller "Jag tar ansvar och kommer vaccinera mig" på sin profilbild. På Instagram lägger t.o.m. folk upp videos efter de tagit sprutan där de berättar om sin heroiska insats för samhället. Vad är grejen med detta? Varför måste man skylta med detta för omvärlden? Försöker man plocka godhetspoäng eller fiskar man efter likes? Med tanke på att miljontals människor har vaccinerat sig redan så är det ju knappast något att skryta om.
Helt klart handlar det om godhetspoäng och därtill kommande gillanden. Som ett slags tjack.
Citera
2021-06-19, 07:41
Medlem
Likes och godhetspoeng så klart och lite ryggdunk från andra likasinnade.
Citera
2021-06-19, 08:06
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Den som lägger ut på sociala medier att den vaccinerat sig vill visa hur god den är och att den nu får röra sig fritt.
Den vill alltså visa andra att denne nu får vara med på den goda sidan medan den ovaccinerade nu tillhör det andra laget.

Den andra funktionen är att grupptrycket ska pressa ovaccinerade till en vaccination.
Citera
2021-06-19, 08:16
Medlem
LKKINGENs avatar
Att folk fläker ut sig på nätet i stort och smått är inte särskilt förvånande, har blivit nästan lika vanligt som att bajsa.
Vad som är lite mer märkligt är att det sitter folk och läser det andra skriver på nätet om sig själv och sina liv.
Hade det inte varit bättre om ni skaffade ett eget?
Citera
2021-06-19, 08:19
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Verkar vara någon trend på Facebook att lägga till texten "Jag har vaccinerat mig" eller "Jag tar ansvar och kommer vaccinera mig" på sin profilbild. På Instagram lägger t.o.m. folk upp videos efter de tagit sprutan där de berättar om sin heroiska insats för samhället. Vad är grejen med detta? Varför måste man skylta med detta för omvärlden? Försöker man plocka godhetspoäng eller fiskar man efter likes? Med tanke på att miljontals människor har vaccinerat sig redan så är det ju knappast något att skryta om.

Fårskallar får likes av andra får när de gör så. Sen försöker de förminska alla andra
genom falska godhetspoäng - dessa människor har fascistiska tendenser. Spyr lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in