2022-08-24, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
satt o kolla igenom minnessidan, så sorgligt.

För 2 månader sen hade någon skrivit: "jag önskar med hela mitt hjärta att du bara hade åkt". (ja han ville ju det men tyvärr ville Lydia något annat)

När HD avslog Lydias överklagan hade en skrivit :"Nu är det över, äntligen kan du få ro."

När Lydia fyllde år i fängelset fick vi höra här hur bra hon mår och hur de hade firat henne.
När Emil fyllde år fick familj och vänner sända honom en hälsning på minnessidan.

Flera som skriver om den lilla killen med det stora hjärtat, mamman skriver att han är en av de finaste och omtänksammaste som finns.

Och här sitter folk och ska nu söka runt efter allt smutsigt de kan tänkas hitta om honom.

Smuts är vad ni är
Det är vad som gör ont, att det inte finns någon hejd eller vett att som medmänniska ta ett steg tillbaka och begrunda vad som skett.
Fundera över om det funnits någonting som hade kunnat stoppa Lydia från sitt destruktiva leverne, någon som kunnat förhindra den tragiska utgången som kostade en 39-årig 4-barnspappa sitt liv.

Många såg och kände Lydia, visste hur hon var och reagerade samt agerade.
Såg ingen detta komma?
Lydias totala avsaknad av konsekvenstänk och vetskap om hennes vapenintresse och vapeninnehav.

Emils efterlevande har dömts till livstids sorg
2022-08-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lillalasse, du kommer inte kunna rentvå Lydia Barths namn.
Att Emil var välkänd hos polisen? Välkänd i Bålsta?
Polisen patrullerade i området?

Har du besökt Bålsta? Det är en håla som Emil är uppvuxen i, han har arbetat och även undervisat inom Bålsta/Upplands-bro.

Att polisen drog en lov i området kanske berodde på att grannarna klagat över en kvinnas eviga skrikande och partajande som spårade ur? Det var Emil som fick be henne lägga av, men Lydia var lite svår att stoppa.

Det allra mest patetiska du försöker slänga fram som "hot stuff", citat:
Men han skrev ju inte, han ringde henne och hotade, samt var full. Allt finns på sms då hon berättat allt, så det är lugnt.

Han, det är Emil?
Emil skrev inte?
Emil ringde henne (Jelena?) Och var full, han hotade Jelena genom ett telefonsamtal?

Hur kan ett telefonsamtal finnas på sms? Då "hon" (Jelena eller Lydia?) berättat "allt"? Vad är det som är lugnt? varför är Uffepuffe med på ett hörn?

Du påstår att män varit så elaka mot Lydia, är det verkligen rimligt att tro det?

Ja du kan fortfarande inte läsa märker vi alla.
Det med att Emil var känd av polisen eftersom han var missbrukare, och att det varit en patrull på gatan strax innan, det står i Fupen. Men din vana trogen så tror du man har fått den infon av Lydia. Det är lugnt, tro du det och känn dig blåst.
Vem har sagt att ett telefonsamtal finns på sms. Jag sa att vad Emil gjort finns på sms eftersom Jelena skrivit det på sms, till olika personer. Ej till Lydia bör ju nämnas då du envisas att tro allt kommer från henne.
2022-08-24, 21:15
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det är vad som gör ont, att det inte finns någon hejd eller vett att som medmänniska ta ett steg tillbaka och begrunda vad som skett.
Fundera över om det funnits någonting som hade kunnat stoppa Lydia från sitt destruktiva leverne, någon som kunnat förhindra den tragiska utgången som kostade en 39-årig 4-barnspappa sitt liv.

Många såg och kände Lydia, visste hur hon var och reagerade samt agerade.
Såg ingen detta komma?
Lydias totala avsaknad av konsekvenstänk och vetskap om hennes vapenintresse och vapeninnehav.

Emils efterlevande har dömts till livstids sorg
hade jag varit Lydia hade jag skämts å mina vänners skull som sitter och svartmålar mannen jag älskade, mannen jag mördade.
(tar ni illa vid er för att jag skrev älskade, eftersom hon absolut inte älskade Emil enligt er, så låtsas att det inte står med utan bara "mannen jag mördade")

Hade jag varit en sann vän till Lydia hade jag istället för att sitta här och svartmåla den hon mördat, istället för att sitta här och helgonförklara henne, funnits DÄR för henne, peppat henne att ta emot den hjälpen som erbjuds, peppat henne att ta ansvar för det hon gjort, peppat henne till att bli den mamma hennes barn behöver.

Nu är jag varken henne eller hennes vän, men jag tror hon skulle uppskatta en RIKTIG vän.
2022-08-24, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja du kan fortfarande inte läsa märker vi alla.
Det med att Emil var känd av polisen eftersom han var missbrukare, och att det varit en patrull på gatan strax innan, det står i Fupen. Men din vana trogen så tror du man har fått den infon av Lydia. Det är lugnt, tro du det och känn dig blåst.
Vem har sagt att ett telefonsamtal finns på sms. Jag sa att vad Emil gjort finns på sms eftersom Jelena skrivit det på sms, till olika personer. Ej till Lydia bör ju nämnas då du envisas att tro allt kommer från henne.
Du har inte svarat på mitt bemötande gällande fupen, där ett pm innehöll vilseledande information. En lokalpolis hade viss kännedom om Emil, då han som sagt bott i Bålsta med omnejd hela sitt liv. Så som det brukar vara i små hålor.

Du brukar hävda att din info kommer från Lydia och andra. Är det mer sanning i det då?

Förklara istället varför du sitter som spindeln i nätet och försvarar Lydia och samlar "bevis" som passar in i Din bild av vad som hänt?!

Ulf och Jelena, de skickar skärmdumpar till Dig?
Ledsen men jag tror inte du är riktigt rätt informerad, gubben.
Läs på om personlighetsstörningen som Lydia lider av. Sen funderar du på om det är värt att ge upp ditt liv för någon som utnyttjar dig som spyhink? Hur många dumma elaka män är Lydia uppe i nu? Hur många telefonsamtal har du fått bistå med, när det handlar om att sprida skit, som med Per?

Är det inte lite märkligt hur Per var tillsammans med Lydia, men blev brädad av Emil, sen vill Lydia jävlas med Per?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-24 kl. 21:33.
2022-08-24, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hade jag varit Lydia hade jag skämts å mina vänners skull som sitter och svartmålar mannen jag älskade, mannen jag mördade.
(tar ni illa vid er för att jag skrev älskade, eftersom hon absolut inte älskade Emil enligt er, så låtsas att det inte står med utan bara "mannen jag mördade")

Hade jag varit en sann vän till Lydia hade jag istället för att sitta här och svartmåla den hon mördat, istället för att sitta här och helgonförklara henne, funnits DÄR för henne, peppat henne att ta emot den hjälpen som erbjuds, peppat henne att ta ansvar för det hon gjort, peppat henne till att bli den mamma hennes barn behöver.

Nu är jag varken henne eller hennes vän, men jag tror hon skulle uppskatta en RIKTIG vän.
Absolut, riktiga vänner växer inte på träd. Det verkar som om Lydia inte haft några äkta vänner. Någon bra kontakt med sina föräldrar eller syskon, verkar inte funnits, de lyser med sin frånvaro.

Tänker ofta på mina samtal med polisen som deltagit i utredningen, när thedrickandet kom på tal, hans spontana "det förklarar kanske varför det gick som det gick"

Man släpper inte sina barn vind för våg. Som förälder har man ett ansvar. Det upphör inte när barnet gör uppror, då behöver man finnas där, inte bara yoga vidare och omfamna livet, magier och chakran. Carpe fakking diem..
Man överger inte sina barn. Inte ens om dem är 35, som Lydia var vid mordet, än mindre om dem drogar och berusar sig vid 9 års ålder?!
2022-08-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Exakt DrShrick hade fanskapet fortsatt filmat mej fast jag bett han sluta så har jag tryckt ner telefonen i halsen på honom.

Ja, jag kan nog säga precis samma sak, jag hade också tryckt ner telefonen i halsen på honom.
Såg att det blivit anmält för hot och uppvigling, vilket det absolut inte är.
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-08-24 kl. 21:57.
2022-08-24, 22:00
Medlem
Mercedes avatar
Detta är lite intressant med (Alla som absolut tror på att Emil pucklade på Lydia den kvällen)
fup 142
"Av polisens begäran om kroppsbesiktning av misstänkt framgår att Lydia Barth
ska ha bråkat med sin sambo. Han ska ha gjort illa hennes hand och gett henne
ett slag under högra ögat.
Hon ska då ha gått in i sovrummet och hämtat ett
gevär ur sitt vapenskåp och gått ut till altanen där hennes sambo befann sig och
avfyrat ett skott mot honom"

och därefter kan man läsa detta:

"1. Lydia Barth är en ordinärt byggd 34-årig kvinna med en uppskattad längd av
cirka 180-185 cm och en uppskattad vikt på cirka 80-85 kg.
Huvudet
2. Huvudet är beklätt med melerat blont och mörkare hår, uppskattningsvis cirka
70 cm långt. Kala fläckar ses inte. Inga skador ses eller känns i hårbottnen.
3. I ansiktet ses inga skador.
4. I ögonens bindehinnor ses inga punktformade blödningar eller andra skador.
5. På läpparna och synliga slemhinnor i munnen ses inga skador.
6. På och bakom ytteröronen ses inga skador"

Det här är alltså en otroligt bra genomförd undersökning av Lydias hela kropp, minsta lilla blåmärke finns med.

Kanske de som tror att han slog henne den kvällen kan förklara VARFÖR det inte finns ett enda litet litet blåmärke?

KAN det möjligen vara så att hon LJÖG? jag bara undrar..
2022-08-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ja, jag kan nog säga precis samma sak, jag hade också tryckt ner telefonen i halsen på honom.

Tack Lasseliten2. Jag är så jävla trött på att läsa om att Lydia skulle vara något monster medans Emil skulle ha varit någon helylleskille som inte gjorde en fluga förnär. Flera i den här tråden har visat att dom ser livet i svart eller vitt, men ingen av oss vet vad som hände fram till skottet avlossades, det vi vet är att Lydia bad Emil att sluta filma henne i underkläderna men kräket bara flinade och fortsatte att filma.

Nu är det ett par stycken här i tråden som känner Lydia och känner inte alls igen beskrivelsopen av Lydia.
Kan väl ha sin förklaring i att 90% av alla här i tråden inte har en susning om vem Lydia är.

Men så här blir det när den berömda svenska flockmentaliteten får sitt fäste, Exakt samma sak som med den svenska avundsjukan, jantelagen är känd i hela Europa.
2022-08-24, 22:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ja och nu är det ju en man som ringer och skriker, det är en man som är full och ringer m.m.
Ja, Lydia blev arg när denna kvinnas man hotade Lydia och barnen, vilket jag också hade blivit rasande över.

Citat:
Såg att det blivit anmält för hot och uppvigling, vilket det absolut inte är.

Ja det kan vi ju förstå när du svarade Vemdalen det jag fetade först, efter att vemdalen skrivit det här:
Vemdalen:""Nu förstår jag inte....
Detta bekräftar ju att Lydia betett sig hotfullt och som en idiot om jag förstår rätt..Hon skriver ju att hon är rädd för Lydia och att hon är under psykutredning
Det bekräftar ju ännu mer hur Lydia beter sig.. Hotar om barnen.
.
Och varför skriver den uthyrande damen till vår Ulf om det?""

Vilket också får mig att undra varför du där skrev "Ja , Lydia blev arg" som ursäkt först för att sen när du insett ditt misstag försöka få det till att det var Emil som hotade?
2022-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Tack Lasseliten2. Jag är så jävla trött på att läsa om att Lydia skulle vara något monster medans Emil skulle ha varit någon helylleskille som inte gjorde en fluga förnär. Flera i den här tråden har visat att dom ser livet i svart eller vitt, men ingen av oss vet vad som hände fram till skottet avlossades, det vi vet är att Lydia bad Emil att sluta filma henne i underkläderna men kräket bara flinade och fortsatte att filma.

Nu är det ett par stycken här i tråden som känner Lydia och känner inte alls igen beskrivelsopen av Lydia.
Kan väl ha sin förklaring i att 90% av alla här i tråden inte har en susning om vem Lydia är.

Men så här blir det när den berömda svenska flockmentaliteten får sitt fäste, Exakt samma sak som med den svenska avundsjukan, jantelagen är känd i hela Europa.

Ja så verkar det till att vara. Avundsjuka och påhittade saker som tusan. Knappt någon som känner henne och då är det tydligen fritt fram att hitta på en massa. Samtidigt som de säger att Lydia inte är trovärdig, så är hon helt plötsligt trovärdig när det passar dom.
Precis som du säger, ingen vet vad som hänt med än just de två innan filmerna.
2022-08-24, 22:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Absolut, riktiga vänner växer inte på träd. Det verkar som om Lydia inte haft några äkta vänner. Någon bra kontakt med sina föräldrar eller syskon, verkar inte funnits, de lyser med sin frånvaro.

Tänker ofta på mina samtal med polisen som deltagit i utredningen, när thedrickandet kom på tal, hans spontana "det förklarar kanske varför det gick som det gick"

Man släpper inte sina barn vind för våg. Som förälder har man ett ansvar. Det upphör inte när barnet gör uppror, då behöver man finnas där, inte bara yoga vidare och omfamna livet, magier och chakran. Carpe fakking diem..
Man överger inte sina barn. Inte ens om dem är 35, som Lydia var vid mordet, än mindre om dem drogar och berusar sig vid 9 års ålder?!
Efter mordet ansöker hon att få komma till psykiatrin. Där står det så här: s52
"Nej, patienten samtycker inte till att information om tillstånd och behandling får lämnas ut till närstående.
Lämnar sin advokat som närståendekontakt."

Ja lämnar man sin advokat som närståendekontakt då känner man sig nog ganska ensam i livet
2022-08-24, 23:10
Medlem
Citat:

Nu är det ju så.... Att vi har en mörderska som siktade och sköt ihjäl en annan människa... och ett offer. . Är det inte det som är viktigt?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-24 kl. 23:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in