2022-08-24, 17:56
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Menar du att Lydia levde hos Emil under tvång? Skärp dig, du har ingenting att komma med, bara återberättar skitsnackkäbbel från Lydia och Snälle-Ulf...
Det är mycket snack om vad du och capten har hört, väldigt lite sanning.
Visa vad ni har istället för att spamma tråden.
Du verkar väldigt insatt i Lydias förehavanden, varför har du inte vittnat, om du nu har sån stor vetskap? Kan det vara så att Lydia lindat dig runt sitt finger?
haha, det är ju såklart för att "rädda" Lydia genom att skylla på att Emil brukade skicka o låtsas vara henne, snart kommer de och säger aha det kanske var Emil som skrev till lägenhetskvinnan o låtsades vara Lydia" allt för att de insett de gjorde bort sig rejält när Lasse la upp filerna Så nu lägger de upp nya "trådsanningar" för att kunna skylla bort det, lite så de försökt göra med många saker här i tråden.
2022-08-24, 18:03
Medlem
Att säkringen gick pga psykisk ohälsa och alkohol tror jag de flesta är eniga om.
Tillika att båda hade sina problem på varsitt håll innan dom träffades (maka söker kaka).
Då de hade liknade intressen alkohol och festande inkluderat.

Hade Emil inte träffat Lydia tror jag att han hade levt idag, sen om han skulle dricka mer eller mindre,flyttat och/eller bytt jobb har jag ingen åsikt om.

Hade Lydia inte träffat Emil hur hade hennes liv sett ut?

Här börjar uppgifterna gå isär.

Lasseliten ser en stark, självständig, hårt studerande mamma som gör allt för barnen. Snart färdigutbildad landskapsarkitekt stora löner på gång så att skulderna kan betalas och ett framgångsrikt liv kan fortsätta. Samtidigt får han all möjlig och omöjlig information om hennes förehavande direkt från henne eller annan källa. Det gäller allt in i minsta detalj.

Mumsbulle ser inget av det Lasse ser.
Han ser en ungtjej på glid långt innan tonåren. Istället för stöd och hjälp så får hon klara sig själv vind för våg med inte så bra förutsättningar. Psykisk ohälsa och självdestruktivitet. Vilket leder till gränsöverskridande leverne. Barn här, barn där,vem är pappan? Bråk alkohol, mer bråk, nya partners innan förra relationen avslutats, mer ohälsa alkohol och droger karusellen går fortare och fortare, mer ohälsa. Katastrof med barn, boende, ekonomi, alkohol.
Första gången som det hon som blir ombedd att dra då han ledsnat.
Efter att det sjunker in under hennes psykiskt dåligt skick och grava alkoholpåverkan släcker hon hans liv med berott mod.
Slumpen har gjort att det inte hänt förr och att det legat latent en långtid.
Men nu var det Emil som sa att jag fått nog o h det fick han sona

Nu har jag lagt orden i munnen på kombattanterna. Klargör att detta är min tolkning av vad som tjafsats om en längre tid.
2022-08-24, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Att säkringen gick pga psykisk ohälsa och alkohol tror jag de flesta är eniga om.
Tillika att båda hade sina problem på varsitt håll innan dom träffades (maka söker kaka).
Då de hade liknade intressen alkohol och festande inkluderat.

Hade Emil inte träffat Lydia tror jag att han hade levt idag, sen om han skulle dricka mer eller mindre,flyttat och/eller bytt jobb har jag ingen åsikt om.

Hade Lydia inte träffat Emil hur hade hennes liv sett ut?

Här börjar uppgifterna gå isär.

Lasseliten ser en stark, självständig, hårt studerande mamma som gör allt för barnen. Snart färdigutbildad landskapsarkitekt stora löner på gång så att skulderna kan betalas och ett framgångsrikt liv kan fortsätta. Samtidigt får han all möjlig och omöjlig information om hennes förehavande direkt från henne eller annan källa. Det gäller allt in i minsta detalj.

Mumsbulle ser inget av det Lasse ser.
Han ser en ungtjej på glid långt innan tonåren. Istället för stöd och hjälp så får hon klara sig själv vind för våg med inte så bra förutsättningar. Psykisk ohälsa och självdestruktivitet. Vilket leder till gränsöverskridande leverne. Barn här, barn där,vem är pappan? Bråk alkohol, mer bråk, nya partners innan förra relationen avslutats, mer ohälsa alkohol och droger karusellen går fortare och fortare, mer ohälsa. Katastrof med barn, boende, ekonomi, alkohol.
Första gången som det hon som blir ombedd att dra då han ledsnat.
Efter att det sjunker in under hennes psykiskt dåligt skick och grava alkoholpåverkan släcker hon hans liv med berott mod.
Slumpen har gjort att det inte hänt förr och att det legat latent en långtid.
Men nu var det Emil som sa att jag fått nog o h det fick han sona

Nu har jag lagt orden i munnen på kombattanterna. Klargör att detta är min tolkning av vad som tjafsats om en längre tid.
Jag kan absolut skriva under på dina ord, Doktorn
Du har kunnat utläsa hur jag ser på det hela och att Emil skulle levt idag, det är jag övertygad om.
Att Lydia skulle sluta som mördare, iom att topplocket gått, ser jag inte som en omöjlighet.

Medberoende människor har kunnat möjliggöra Lydias levnadssätt.
2022-08-24, 18:25
Medlem
Citat:
Tråden handlar om mordet på Emil, dvs mördarens agerande fram till mordet. Emil var ingen gängkriminell snubbe, hemlös, drogandes, som Lydia

Det är just det jag ska börja gräva i nu, nu ska allt om Emil fram i ljuset, kanske glorian hamnar snett när sanningen om Emil kommer fram, lite har kommit fram i tråden idag.
Vi får se vad som dyker upp i dom närmaste dagarna.

Måste se till så du och Emilkramarna får något gott att suga på till helgen.
2022-08-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är just det jag ska börja gräva i nu, nu ska allt om Emil fram i ljuset, kanske glorian hamnar snett när sanningen om Emil kommer fram, lite har kommit fram i tråden idag.
Vi får se vad som dyker upp i dom närmaste dagarna.

Måste se till så du och Emilkramarna får något gott att suga på till helgen.

Tror ingen påstår att Emil hade någon gloria, men hans bekymmer blev inte minde av att Lydia och han träffades. De var inte bra för varandra trots att dom tyckte om varandra.

Att just du Hans66 skall gräva förvånar inte, då tidigt i tråden skulle kunna hjälpa till att ta honom av daga.
2022-08-24, 19:44
Medlem
Citat:
Menar du att Lydia levde hos Emil under tvång? Skärp dig, du har ingenting att komma med, bara återberättar skitsnackkäbbel från Lydia och Snälle-Ulf...
Det är mycket snack om vad du och capten har hört, väldigt lite sanning.
Visa vad ni har istället för att spamma tråden.
Du verkar väldigt insatt i Lydias förehavanden, varför har du inte vittnat, om du nu har sån stor vetskap? Kan det vara så att Lydia lindat dig runt sitt finger?

Vem har sagt det mer än du Mumsebuff. Men nu när du säger det så, ja det kan man ju säga att hon delvis gjorde sista tiden från mitten av april och framåt

Sanning, det vet du inte vad det är ju.
Sanningen är ju den att Emil var missbrukare, han var välkänd av polisen. Det hade t.o.m patrullerats på gatan 20-30 minuter innan. Varför det? Eller vill du peka på någon oskyldig granne nu eller?
2022-08-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har du nåt gott och säga om NÅN av Lydias pojkvänner?
Lögnare är vad du är!!

Klart att jag har. Men inget jag berättar för troll.
2022-08-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
haha, det är ju såklart för att "rädda" Lydia genom att skylla på att Emil brukade skicka o låtsas vara henne, snart kommer de och säger aha det kanske var Emil som skrev till lägenhetskvinnan o låtsades vara Lydia" allt för att de insett de gjorde bort sig rejält när Lasse la upp filerna Så nu lägger de upp nya "trådsanningar" för att kunna skylla bort det, lite så de försökt göra med många saker här i tråden.

Men han skrev ju inte, han ringde henne och hotade, samt var full. Allt finns på sms då hon berättat allt, så det är lugnt.
2022-08-24, 19:55
Medlem
Citat:
Tror ingen påstår att Emil hade någon gloria, men hans bekymmer blev inte minde av att Lydia och han träffades. De var inte bra för varandra trots att dom tyckte om varandra.

Att just du Hans66 skall gräva förvånar inte, då tidigt i tråden skulle kunna hjälpa till att ta honom av daga.

Finns ju en orsak till att polisen kände väl till honom och till varför de patrullerade den gatan.
2022-08-24, 20:22
Medlem
Mercedes avatar
satt o kolla igenom minnessidan, så sorgligt.

För 2 månader sen hade någon skrivit: "jag önskar med hela mitt hjärta att du bara hade åkt". (ja han ville ju det men tyvärr ville Lydia något annat)

När HD avslog Lydias överklagan hade en skrivit :"Nu är det över, äntligen kan du få ro."

När Lydia fyllde år i fängelset fick vi höra här hur bra hon mår och hur de hade firat henne.
När Emil fyllde år fick familj och vänner sända honom en hälsning på minnessidan.

Flera som skriver om den lilla killen med det stora hjärtat, mamman skriver att han är en av de finaste och omtänksammaste som finns.

Och här sitter folk och ska nu söka runt efter allt smutsigt de kan tänkas hitta om honom.

Smuts är vad ni är
2022-08-24, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Vem har sagt det mer än du Mumsebuff. Men nu när du säger det så, ja det kan man ju säga att hon delvis gjorde sista tiden från mitten av april och framåt

Sanning, det vet du inte vad det är ju.
Sanningen är ju den att Emil var missbrukare, han var välkänd av polisen. Det hade t.o.m patrullerats på gatan 20-30 minuter innan. Varför det? Eller vill du peka på någon oskyldig granne nu eller?

Citat:
Klart att jag har. Men inget jag berättar för troll.

Citat:
Men han skrev ju inte, han ringde henne och hotade, samt var full. Allt finns på sms då hon berättat allt, så det är lugnt.

Citat:
Finns ju en orsak till att polisen kände väl till honom och till varför de patrullerade den gatan.
Lillalasse, du kommer inte kunna rentvå Lydia Barths namn.
Att Emil var välkänd hos polisen? Välkänd i Bålsta?
Polisen patrullerade i området?

Har du besökt Bålsta? Det är en håla som Emil är uppvuxen i, han har arbetat och även undervisat inom Bålsta/Upplands-bro.

Att polisen drog en lov i området kanske berodde på att grannarna klagat över en kvinnas eviga skrikande och partajande som spårade ur? Det var Emil som fick be henne lägga av, men Lydia var lite svår att stoppa.

Det allra mest patetiska du försöker slänga fram som "hot stuff", citat:

Han, det är Emil?
Emil skrev inte?
Emil ringde henne (Jelena?) Och var full, han hotade Jelena genom ett telefonsamtal?

Hur kan ett telefonsamtal finnas på sms? Då "hon" (Jelena eller Lydia?) berättat "allt"? Vad är det som är lugnt? varför är Uffepuffe med på ett hörn?

Du påstår att män varit så elaka mot Lydia, är det verkligen rimligt att tro det?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-24 kl. 20:51. Anledning: Tillägg
2022-08-24, 20:31
Medlem
Citat:

Exakt DrShrick hade fanskapet fortsatt filmat mej fast jag bett han sluta så har jag tryckt ner telefonen i halsen på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in