2021-10-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Eh va ... han är väl pappa till dom två yngsta jo 😳

Nä det stämmer. Läser man ordentligt så är det 3 pappor till Lydias barn, och det är samma pappa till de 2 yngsta och det är han som har hand om de 2 äldre nu också.
2021-10-29, 19:19
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, tack för ditt medlidande angående min dotter. Hon var missbrukare, troligen därför polisen inte var så jätteintresserad av att ens skrapa på ytan.

Japp, farfar drack sig nykter, med hjälp av slipsen, knuten runt handleden dragen runt halsen för att stilla den skakiga handen. Min dotter kunde knappt gå från bilen till utlämningsstället för metadon, efter ca en veckas ofrivillig avgiftning.

Ja, men det är ju bra att man kan ha olika uppfattningar och bolla, det gillar jag, oftast behövs det lite en jävulens advokat, så man inte tappar det mänskliga, allas lika värde, likhet inför lagen, förståelse för vad som driver människor till dåliga handlingar, etc.
Att jag möjligen har varit lite envis i denna tråd beror på att några så enormt hårt gått in på att totalt glorifiera BO, och att jag direkt blivit attackerad med barnsliga glåpord, elaka nicknames, häcklad för att jag tar upp/delat med mig av (för mig mentalt dyrköpta) livserfarenheter, bara för att man undrar vad som eventuellt drev L till detta.

Min dotter var en riktig idiotmagnet (jag har distans till hennes död nu), vi pratade faktiskt t o m om det när hon levde, och L verkar ju ha varit likadan, en idiotmagnet när det gäller män.

Vad jag förstår har L 4 barn med 3 pappor, de 2 yngsta bor med sin pappa och Ls 2 äldre barn från andra pappor. Mycket fint av honom att hålla ihop syskonskaran.

Ja, verkligen tragiskt att L inte fått mer och tidigare hjälp av psykvård och socialtjänst! Men jag vet hur ex socialtjänsten behandlar utsatta kvinnor. Speciellt vackra utsatta kvinnor.....Vi har ju även moderatledaren Kristersson som tillskansade sig en bostad som testamenterades med ändamål att användas som skydd för misshandlade utsatta kvinnor. Både min dotter och hennes missbrukande väninna har av socialtjänsten fått höra "du är ju så söt, det finns säääkert någon kille du kan flytta in hos, vi kan i alla fall inte hjälpa dig"! Och ibland betalar soc hyran i några månader, sedan kommer ny handläggare som beslutar att inte fortsätta betala hyran.......exempel på hur osäkert socialtjänstens "hjälp" kan vara.

Men jag har mycket svårt att tro att L är rakt igenom ond, planerande, kalylerande etc, och det måste ha hänt något som fått henne att helt tappa det.

E har ju inte heller ex kunnat stanna i ett förhållande, det bör ju finnas anledningar till det.
Vi tänker så lika här 🙏 Att ge sig på henne pga utseende m.m som EmmeLee gör triggar en bara mer.
2021-10-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Håller så jävla mycket med dig! Jag hoppas på att hon överklagar och får livstid.
Om någon rättvisa i Sverige finns, men det börjar bli tunt med det.
Fick höra idag att mitt land Sverige är Europas farligaste land, minst 2 skjutningar per dag och minst 1 död per dag.

Ja jag håller med dig, hoppas det går vidare till Hovrätten och att allt plockas fram då. Och då menar jag allt som har kommit fram här m.m. Att Emil också har psykiskt misshandlat och mobbat henne, slagit henne m.m. Tror säkert att antalet år kan minskas till slut.
2021-10-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ok, jag tyckte det var något rörigt, dock.

Det är kvinnan- L, som är rörig.
Adhd och kaos liv. Fel hon fick vapen licens.
Synd om alla dessa barn som får leva med arvet att deras förälder mördat
Finns ingen förmildrande omständighet i detta fallet heller.
2021-10-29, 19:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är du avigt inställd till män eftersom du frenetiskt försöker hitta nån annans fel till att Lydia mördade Emil?

Hahahaha, du har ju ingen ledningsförmåga alls.

Nej, snarare avigt inställd till andra kvinnor, specifikt borgarklassmähän, den larviga Meetoo-rörelsen och diverse feminister, de gör en massa skada i samhället! Höjer sig själva och sparkar på just de allra mest utsatta kvinnor som finns i samhället!

Vilket L verkar ha varit. Utsatt!

Jag har 3 vuxna söner, en vuxen fosterson, alla födda mellan 1987-1997, och barnbarnet, en pojke född år 2015.

Varit gift 2 ggr, "senaste" mannen i nästan 30 år. Den första slog mig EN gång, då stack jag! Det räckte!

Män gillar mig, jag blir ofta kompisar med dom, till en del kvinnors förtret!

Så, nej. Försök med något annat, du!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-29 kl. 19:33.
2021-10-29, 19:26
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Håller så jävla mycket med dig! Jag hoppas på att hon överklagar och får livstid.
Fick höra idag att mitt land Sverige är Europas farligaste land, minst 2 skjutningar per dag och minst 1 död per dag.
Det är många som varnat i flera decennier att landet varit på väg åt helvete.
Jag undrar hur feminister hade sett på detta fallet om könsrollerna varit ombytta och killen står och pratar med tjejen och hon filmar och han sedan kallblodigt skjuter henbe. Hade varit på löpsedlarna i flera veckor.
2021-10-29, 19:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
12 år för kallblodigt mord och avrättning. Ja det är verkligen rea och total utförsäljning av rättvisa i Sverige där ett liv inte är mycket värt.
Vårt land är ett skämt.

Hoppas denna borderline psykopat ruttnar i fängelset.

Citat:

Hon fick väl 18 år.

Det går inte att placera L bland alla gängskjutningar.
2021-10-29, 19:28
Medlem
[quote=svennesanning|77748037]Nä det stämmer. Läser man ordentligt så är det 3 pappor till Lydias barn, och det är samma pappa till de 2 yngsta och det är han som har hand om de 2 äldre nu också.[/QUOT

En turkisk far och den andre sydamerikansk pappa, fäderna till båda äldsta barnen.
Tredje pappan som nu har hand om alla barnen verkar ta ansvar i allafall.
Senast redigerad av moshes 2021-10-29 kl. 19:40.
2021-10-29, 19:29
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Hon fick väl 18 år.

Det går inte att placera L bland alla gängskjutningar.
Vilket är på tok för lågt. Det diskuterades om det kunde bli ev. strafflindring i hovrätten till 12 år om du inte läste vad jag åsyftade.
2021-10-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
L har varit utsatt och misshandlad under många år. Till slut brast det väl för henne.
Du skriver att du känner LB.
Med tanke på det jag fetat undrar jag vad hon angav för skäl till att bli kvar hos en/två/eller ännu fler misshandlade män?
Eller är det specifikt E du syftar på?

Jag är väl medveten om de mekanismer som kan vara till hinder för när man som kvinna vill men ändå inte förmår lämna en man som inte är bra för en, så den diskussionen kan vi hoppa över här och nu.

(1) LB har fyra barn hon verkar inte ha ägnat särskilt mycket uppmärksamhet åt. Ur själva moderskapet tycks hon inte ha kunnat hämta kraft i syfte att åstadkomma en positiv förändring. Vet du varför?
(2) Eftersom hon avlagt jägarexamen så har det ändå funnits lite ruter i henne. Hon har, vad jag förstår, haft licens för både hagel- och kulvapen. (Köpte hon dem för egna pengar, vet du det?)
(3) Hon studerar/studerade på SLU. Signalerar ju ändå ett visst mått av att vilja göra nånting med sitt liv.

Med tanke på ovanstående tre omständigheter, har du nån förklaring till varför hon sköt E istället för att hellre lämna honom?
Eller det kanske du inte har?
Fast om du brevväxlar med LB kanske du kan vidarebefordra min fråga till henne och då också fråga henne om hennes svar till dig får läggas upp här.

Detta tragiska fall exemplifierar att våld inte är nån problemlösare, utan tvärtom. Som här: en dödad, massor av skadade, bl a åtta barn..
2021-10-29, 19:34
Medlem
[quote=moshes|77748143]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nä det stämmer. Läser man ordentligt så är det 3 pappor till Lydias barn, och det är samma pappa till de 2 yngsta och det är han som har hand om de 2 äldre nu också.[/QUOT
En turkisk far och den andre sydamerikansk pappa, är fäderna till båda äldsta barnen.
Tredje pappan som nu har hand om alla barnen verkar ta ansvar i allafall.

Och vad spelar det för roll vart dom kommer ifrån?
2021-10-29, 19:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det dör betydligt fler än en per dag i Sverige, nästan alla av orsaker som inte är relaterade till brott.

Om du däremot tror att Sverige har mer än ett mord per dag får du nog syna dina källor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in