2021-06-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Mor och dotter:
https://www.fagershemservice.se/om-oss

Vid närmare eftertanke så inser man att mor och dotter med Hermes-sjal runt halsen och kavaj förmodligen är två slavdrivare av rang som utnyttjar unga tjejer för att plocka ren vinst likt hallickar. De fixar jobben och tjejerna gör grovjobbet till låg förtjänst. Förstår att det är många killar som gärna ger "läpp-jobbet" ett hugg på grund av situationen på kärleksmarknaden rent allmänt, men lite sympati får hon och alla andra som egentligen borde driva städfirma i egen regi.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2021-06-18 kl. 07:03.
Citera
2021-06-18, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Det här gör mig glad, man vill ju bara skaka om sånna människor som går runt med ankläppar och tycker de är sexiga.

I lagen finns det sju diskrimineringsgrunder. Det är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Arbetsgivaren har sin fulla rätt att bestämma vem hen vill anställa och välja bort folk med tatueringar, peirsings eller ankläppar. Om hon har en funktionsnedsättning som gjort att hon använt för mycket botox så skulle hon kunna gå till rätten
Lite konstigt att man inte får välja bort folk med funktionsnedsättning. Man ställer hela tiden krav på utbildning och kompetens.

Får man inte diskriminera mot funktionsnedsättningar i förhållande till jobbet; vad är då poängen med en intervju?
Citera
2021-06-18, 07:10
Medlem
Ser ut som hon fått en afalytisk reaktion efter typ ett huggormsbett..läpparna svullnar upp.
Citera
2021-06-18, 07:13
Medlem
Hon är helt nerklottrad med tatuetingar på hennes FB..
Skulle inte förvåna om hon också har centimeter långa naglar också.
Citera
2021-06-18, 07:35
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Vid närmare eftertanke så inser man att mor och dotter med Hermes-sjal runt halsen och kavaj förmodligen är två slavdrivare av rang som utnyttjar unga tjejer för att plocka ren vinst likt hallickar. De fixar jobben och tjejerna gör grovjobbet till låg förtjänst. Förstår att det är många killar som gärna ger "läpp-jobbet" ett hugg på grund av situationen på kärleksmarknaden rent allmänt, men lite sympati får hon och alla andra som egentligen borde driva städfirma i egen regi.

Lite löjligt att vuxna barnen, 25 och 27 år gamla bor hemma. Söndercurlade? Med tanke på moderns kriminalitet och vanföreställningar kan man ju anta att det är en lite speciell familj.
Citera
2021-06-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
"Ronja säger att hon använt samma bild i sitt jobbsökande i över ett års tid och att ingen arbetsgivare tidigare varken reagerat på den eller på hennes utseende."

Jaha, det är därför du fortfarande söker jobb då?

Det är nog en av orsakerna.
Ser jag bilden får jag intryck av en drogad sexarbetare snarare en en normal arbetstagare.

Det kanske är normen idag i vissa kretsar, men den biten borde man nog hålla i den privata svären.

Nu är jag helt off som vit medelålders man som jobbar innom den privata globala industrin, Så där faller vissa attribut bortav sig själv.
Dessutom så kan jag idag kanppast klassas som vacker omen det är inget jag tar hänsyn till vid en intrevju. Däremot folk som medvetet spökat ut sig mot en visst ideal faller bort under en intervju, Piersing tydliga skönhetsopperationer och synliga tatueringar.
Har själv alldrig skickat in en bild i samband med en arbetsansökan, men skulle jag dyka upp med en spektakulär frisyr, synlig makeup/Målade naglar och piersing tatueringar skulle jag bli direkt afförd.
Nu ser jag inte utså utan dyker upp hel och ren utan några kulturella/politiska statments i min klädsel och utseende.
Som förväntas av en proficonellt arbetande person.
Citera
2021-06-18, 07:48
Medlem
Tro mig när jag säger att det snart dyker upp en artikel på Aftonbladet där hon blivit överöst med jobberbjudanden pga artikeln.
Citera
2021-06-18, 07:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
De får såklart neka henne men sättet de gör det på och koppla samman läpparna med personlighet är lågbegåvat och torde vara grund för diskriminering. Man kan ju anta att någon med ank-läppar är si eller så men att. Ara professionell är att agera professionellt vilket stöd-Jocke inte gjorde.
Hade det låtit likadant i tråden om det varit en man med tatueringar och som varit hårdrockare? ”nä, du är från landet och hårdrockare och vill städa. Du jobbar antagligen sämre”.
Citera
2021-06-18, 08:03
Medlem
Som väntat är hon ensamstående mamma också..
Citera
2021-06-18, 08:27
Medlem
drmaximusens avatar
[quote=UndeadNinja|76248383]Ja det var lite taskigt faktiskt. Varför inte bara ha ett standardsvar som så många andra företag har där det står något om att man har valt att gå vidare med andra sökande?

Det svaret som hon fick kändes lite väl personligt, som att det var meningen att såra henne.
/QUOTE]

Jag tror detta är företagets standardsvar.
Citera
2021-06-18, 08:28
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Det kan ju vara så att chefen tyckte att svaret som gavs var enda sättet för Ronja att inse hur dumt det faktiskt är. Alltså, hela historien handlar om chefens vilja att förbättra Ronjas liv.

Hör du hur dumt det låter? På vilket sätt skulle den där chefen förbättra Ronjas liv genom att sänka henne på grund av utseendet.
Citera
2021-06-18, 08:53
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Chefen var brutalt ärlig med skälet till att hennes ansökan refuserades. Egentligen är det en hjälp till tjejen, hon har större chans att landa ett jobb om hon anpassar sig till vad en arbetsgivare söker. Själv skiter jag fullständigt i Ronja om jag vill anlita hemstädare. Jag bryr mig om städningens kvalitet, priset och service/attityd mot kund. Att Ronja får sig en sanning till livs skulle inte avskräcka mig från att anlita företaget.

Det känns mer som att chefen fick lust att klanka ner på någon bara sådär.
Min egen erfarenhet säger att det är rätt dålig idé och döma någon efter utseende.
För att ta ett exempel, en av mina vänner är rejält sminkad och tatuerad hårdrocksbrud. Den tjejen jobbar järnet i en frisörsalong och är ett av de bästa kap ägaren gjort.
Samma frisörsalong har tagit in söta och trevliga tjejer som ser kalasbra ut på pappret men slarvar utav helvete, gör inte rent efter sig samt sjukskriver sig stup i kvart.

Om man nu skall klanka ner på någon utseende så kan man ju nämna att ägaren till städfirman Yv*nne F*ger (*=0 och a) inte är någon asläcker historia själv. Hon ser ut som en alkiskärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in