Citat:
Ursprungligen postat av
JokkMokk
"Ronja säger att hon använt samma bild i sitt jobbsökande i över ett års tid och att ingen arbetsgivare tidigare varken reagerat på den eller på hennes utseende."
Jaha, det är därför du fortfarande söker jobb då?
Det är nog en av orsakerna.
Ser jag bilden får jag intryck av en drogad sexarbetare snarare en en normal arbetstagare.
Det kanske är normen idag i vissa kretsar, men den biten borde man nog hålla i den privata svären.
Nu är jag helt off som vit medelålders man som jobbar innom den privata globala industrin, Så där faller vissa attribut bortav sig själv.
Dessutom så kan jag idag kanppast klassas som vacker omen det är inget jag tar hänsyn till vid en intrevju. Däremot folk som medvetet spökat ut sig mot en visst ideal faller bort under en intervju, Piersing tydliga skönhetsopperationer och synliga tatueringar.
Har själv alldrig skickat in en bild i samband med en arbetsansökan, men skulle jag dyka upp med en spektakulär frisyr, synlig makeup/Målade naglar och piersing tatueringar skulle jag bli direkt afförd.
Nu ser jag inte utså utan dyker upp hel och ren utan några kulturella/politiska statments i min klädsel och utseende.
Som förväntas av en proficonellt arbetande person.