2021-06-17, 20:46
Medlem
Rätt åt henne!!! Hahaha
Citera
2021-06-17, 20:49
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vette fan. Churchill ska ju ha sagt till en kärring som tyckte att han druckit lite för mycket att "imorgon är jag nykter men du är fortfarande ful".

Churchill lär ha varit en ordsmed av rang. Jag tror dock att det vore mer rättvist att betrakta hans gärning genom vad han faktiskt uträttat, där hans position som First Lord of Admiralty och hans briljanta plan för Gallipoli borde stå överst på hans CV.
Citera
2021-06-17, 20:50
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).

Med det utseendet så skulle nog kunderna undra vilken den andra "taxan" är på.
Ja, hon ser ut som ett luder faktiskt.
Citera
2021-06-17, 20:56
Medlem
Merwinnas avatar
Nej, frivilligt gjorda förändringar av utseendet (till skillnad från t.ex. födelsemärken, vårtor eller ärr efter brännskador) är ingen diskrimineringsgrund. Så det kommer hon ingenstans med. Jag har samma erfarenhet av människor som gör sådana förändringar av sitt utseende, så jag skulle inte anställa henne heller. Snälla, rara och duktiga unga flickor ser inte ut så.
Citera
2021-06-17, 21:07
Medlem
https://ronjjajakobsson.blogg.se/category/allmant.html

hennes blogg när hon var 18 år..
Citera
2021-06-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, frivilligt gjorda förändringar av utseendet (till skillnad från t.ex. födelsemärken, vårtor eller ärr efter brännskador) är ingen diskrimineringsgrund. Så det kommer hon ingenstans med. Jag har samma erfarenhet av människor som gör sådana förändringar av sitt utseende, så jag skulle inte anställa henne heller. Snälla, rara och duktiga unga flickor ser inte ut så.
Oavsett halstatuering och förstorade läppar hade hon kunnat skicka en bild där hon ler och ser trevlig ut. Där ser hon ut som hon ska söka till paradise hotel. Det är sådan hon uppfattas. Sedan behöver inte arbetsgivaren trycka det i ansiktet på henne när hon blir nekad intervju.
Citera
2021-06-17, 21:10
Medlem
Citat:
VILKA VI ÄR

Fagers Hemservice är ett serviceföretag med över 10 år i branschen. Tack vare att vi noga väljer ut våra medarbetare och gör allt vi kan för att tillgodose våra kunders önskemål, så kan vi garantera att du blir mer än nöjd efter att ha anlitat oss!
Förutom att vi utför hemservice i världsklass så gör vi även det där lilla extra som ger guldkant på tillvaron. Vi på Fagers är nämligen JA-sägare, därför kan du be oss om i stort sett vad som helst. Du kommer att bli överraskad över hur mycket vi kan fixa åt dig.

När du vill vara trygg med den som kommer hem till dig ska du anlita oss på Fagers Hemservice. Alla våra medarbetare talar flytande svenska och är lyhörda för dina önskemål. Har du återkommande service varje eller varannan vecka, så strävar vi efter att du får samma återkommande person som utför arbetet.

Då vi värnar om våra kunders privatliv så använder vi ej bilar eller kläder med reklam på.

Saxade från Fagers hemsida.

Fagers väljer noga sina medarbetare, de är noga med att påtala att alla talar flytande svenska bland annat. Inga invandrare eller glidarbrudar med ankläppar som inte säger JA till allt
Senast redigerad av ensamkrigaren 2021-06-17 kl. 21:13.
Citera
2021-06-17, 21:12
Avstängd
Knivur-273s avatar
Om det varit möjligt, skulle hon blivit långt attraktivare om en läkare fyllt på med några deciliter hjärnsubstans i hennes dumhufvud.
Citera
2021-06-17, 21:18
Medlem
Vad tror folk som grinar ut i tidningen om dessa saker? Att vi inte kommer såga dem totalt?
Citera
2021-06-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
Jag sökte en gång en sekreterare till mitt företag. Bland sökande fanns en närmast kopia av ankläppen. Hon hade tatuerade ögonbryn , kuksugarläppar och en D byst.
Tänkte Ok .. jag ger henne en chans. Hon skrev trots allt att hon behärskade officeprogram och hade datorvana.
Hon fick provanställning 2v.
Dagen efter visade det sig att hon var en praktbimbo... Kunde inget om datorer alls. Inte ens göra enkel tabell i Excel.
Därmed besannades mina fördommar om läppluder. De kan Inget!! Att sitta i telefon på tinder o göra plutande selfies var hon bäst på.

NEVER AGAIN!

Hoppas du åtminstone satte på henne, och såklart skrev på avskedningsbeskedet efter sprutet .

Riktigt efterblivet att skriva ett sådant mejl som företaget i fråga gjorde.

Men lika efterblivet att inte "våga" söka jobb för att man fick ett sånt svar. Jag tror inte hon har svårt att få jobb på de flesta ställen.
Citera
2021-06-17, 21:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Negativa omdömen på Google.
Det var 8 omdömen tidigare idag, nu är det sammanlagt 15 recensioner på Google.
Ja gå in och stötta företaget nu!
Det verkar vara ett gäng bimbosar som försöker sänka firman.
Citera
2021-06-17, 21:25
Medlem
Egentligen tycker jag om svaret, för de är ärliga. De gav henne ett ärligt svar där de svarade med exakt anledning om varför de valt att inte gå vidare med henne. Vill hon inte höra sanningen om varför hon inte blev kallad på intervju?
Senast redigerad av carlydeveloper 2021-06-17 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in