2021-06-17, 11:42
Medlem
Rätt att inte kalla till intervju men efterblivet att tala om varför.
Citera
2021-06-17, 11:43
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Vad heter firman jag ska ringa o drivmedel dom varje dag tills dom konkursar äckliga horungar jag svär ska rlda ned deras kontor deras bilar horungar dom är

Eliten har talat!

Kan du utveckla? Hur ringer man och "drivmedel dom varje dag tills dom konkursar"?

Mycket bra av arbetsgivaren att säga sanningen, har aldrig förstått mig på detta fenomen med att pumpa upp läpparna till det att man går runt och konstant putar med dom, ser hjärndött ut!
Citera
2021-06-17, 11:43
Medlem
RandyWalkers avatar
Huvudfrågan är väl ändå om en arbetsgivare ska få välja bort en person baserat på hur tidigare erfarenheter varit med flera personer tillhörande en viss grupp.

Sen kan det va rökare, plastikopererade, män, kvinnor, eritreaner, kineser eller norrmän

Tycker svenskarna att man ska få används sin erfarenhet o magkänsla?

Om 10 eritreaner varit dåliga med kundkontakter och 10 norrmän varit bra och så söker en norrman o en eritrean jobbet o norrmannen får det. Enligt pk har han diskriminerats pga hudfärg/etnicitet

Enligt mig har han valts bort pga erfarenheter av gruppen o inte pga hudfärg
Citera
2021-06-17, 11:44
Medlem
StigHails avatar
Självklart får man anställa vem man vill, men haha vilket jävla svar. Är nog hela alfabetet i den personens diagnos.
Citera
2021-06-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).

Istället för att elda upp stämningen borde rubriken i tidningen vara
"Ronja nekades jobb av fördomsfull arbetsgivare".
Citera
2021-06-17, 11:47
Medlem
Städfirman svarade:

”Gör det! Det är inte ditt riktiga utseende och det vet du. Jag måste lyssna på mina kunder och deras önskemål, det har jag gjort i alla år och kommer fortsätta att göra.”

Kan detta företag anställa folk som 1) rakar sig 2) kvinnor som tar bort mustasch 3) kvinnor
som färgar håret (vilket väldigt många gör vid +40)
Citera
2021-06-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/

Är det Yv*nne F*ger som svarat henne? Avundsjuk städfirma-kvinna som passar på att stämpla en yngre tjej med dobbarna före när hon fick chansen, men hur tänker man som företagare? Nu har hon kvällspressen och hela Sveriges unga tjejer efter sig Ankläppar+superfilter är den här generationens "stringtrosor och kinestecken i svanken", bara lite mer permanent och ännu mer idiotiskt. Vilka män är det som gillar den där look:en?!
Citera
2021-06-17, 11:55
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Städfirman svarade:

”Gör det! Det är inte ditt riktiga utseende och det vet du. Jag måste lyssna på mina kunder och deras önskemål, det har jag gjort i alla år och kommer fortsätta att göra.”

Kan detta företag anställa folk som 1) rakar sig 2) kvinnor som tar bort mustasch 3) kvinnor
som färgar håret (vilket väldigt många gör vid +40)

Du får fråga städföretaget om de har erfarenhet av dålig arbetsmoral från folk med bortrakad mustasch. För det var ändå det frågan gällde. Men den biten valde du bort.
Citera
2021-06-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Självklart får man anställa vem man vill, men haha vilket jävla svar. Är nog hela alfabetet i den personens diagnos.

Skulle gissat på bokstavskombinationen S+D.
Citera
2021-06-17, 11:59
Medlem
Fantastiskt svar. Betvivlar starkt att hon någonsin haft planer att jobba där i vilket fall, ser ut som valfri white trash wannabee-influencer.

Hade jag anlitat städhjälp hade jag gått på det företaget, gillar entrepenörer med lite stake i sig.
Citera
2021-06-17, 12:03
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Självförvållat.
Min tanke, om hon ser ut så och tycker det är fint.
Hur ser det då ut när hon städat? Hahahaha........
Vad är det för fel på folk
Citera
2021-06-17, 12:03
Medlem
Haddock93s avatar
Det är väl upp till arbetsgivaren vem dessa vill anställa.

Jag håller med om att uppblåsta läppar inte direkt signalerar gott men det var dumt av arbetsgivaren att ange detta som anledning med tanke på hur media kommer säga ”RASIST”. Nej då men media älskar sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in