2021-06-17, 13:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Det var något nytt, att bli nekad en arbetsintervju är FEL.
En majoritet ansökningar hamnar dessutom direkt i papperskorgen.

Man ska döma hunden efter håret, den människan skulle inte jag vilja ha att göra med och det är rätt så obegripligt att arbetsgivare ska hängas ut för att den talar om sanningen.

Fler skulle behöva höra sanningen för sitt eget bästa.
Citera
2021-06-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Detta roade mig verkligen! Och att hon säger att denna bild är ”en helt vanlig bild”?? Man ser ju att hon försöker se snygg (sexig?) ut! Det är absolut inte en bild man bör ha i sitt cv. Hon säger ”att hon använt samma bild i sitt jobbsökande i över ett års tid” utan att ngn reagerat. Ja, men ingen har uppenbarligen valt att anställa dig under den tiden heller, eller hur?
Jag har noll emot plastikoperationer, bodymods etc, men då får man ju stå sitt kast om folk väljer att inte anställa en…😀

Touche. Jag slår dock vad om att en restaurang med utländska ägare hade anställt Ronja på studs om hon sökte sådana jobb. Dom gillar utseendefixerade svenska kvinnor som tror livet är en Instagram-fotosession.
Citera
2021-06-17, 14:08
Medlem
Om hon nu inte får något jobb kan hon starta en egen städfirma. Skulle vara intressant att se hur många uppdrag hon får.
Själv skulle jag aldrig anställa henne eller få in henne i mitt hus. Filler och silikonbröst tyder på låg självkänsla. Jag rekommenderar en psykolog.
Citera
2021-06-17, 14:12
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Jävla skillnad på att vara född ful och att betala för att bli ful. Äckelsubban ska uteslutas ur samhällsgemenskapen punkt.

Mkt bra agerat av arbetsgivaren, mer sånt!

Kan bara hålla med. T.o.m din profilbild är ju en skönhet i jämförelse.
Varför i hela helvete vill kvinnor se ut på detta vis? Varifrån kommer detta sjuka ideal?
Och har aldrig hört om ett hankön som uppskattar detta utseende.

Ronja skall jobba i telefonsupport, helst hemifrån, så ingen behöver se henne.
Citera
2021-06-17, 14:16
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Fler skulle behöva höra sanningen för sitt eget bästa.
Ja, eller hur!

Person: Ursäkta, vet du var [den valfria onyttig matvaran] är?
Hursomhelsting: Ja, men det talar jag inte om för dig, för du är fet och ful. Och luktar illa.
Person: Va fan sa du?!
Hursomhelsting: Vadå? Fler borde behöva höra sanningen för sitt eget bästa.
Citera
2021-06-17, 14:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRJesus69
S

Dock så var svaret helt efterblivet. Det är som att be om att få en snygg historia skriven och sitt företag uthängt.

Håller med 100 %
Viken korkad kärring som skriver ut det så korkat.

"Tack för visat intresse " hade räckt så bra
Gjort det själv 100 ggr , folk fattar utan att man skriver det på näsan
Citera
2021-06-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/
Hur vet du det?
Står inte i Aftonbladets artikel vad jag kan se.
Citera
2021-06-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Borde räknas som diskriminering, skulle varit smartare av arbetsgivaren att säga att tjänsten redan gått till någon annan eller t.o.m att inte svara.
Som dom syltryggar och fegisar svenskar är. Aldrig våga säga som det är eller stå för sina åsikter.
Citera
2021-06-17, 14:21
Medlem
Q6s avatar
Det får kanske någon förälder att vakna upp som kan förklara för sina döttrar att med det utseendet så finns det bara jobb i porrbranshen.

Anställer inga med ankläppar eller synliga tatueringar eller personer som jag misstänker att de skall skaffa något dylikt.
Citera
2021-06-17, 14:24
Medlem
Ganonitos avatar
Hon har inget att anmäla för. Utseende omfattas inte av diskrimineringslagen.
Citera
2021-06-17, 14:32
Medlem
Vilken nyhetstorka det måste vara för Aftonbladet som tar in den artikeln.

Jag tror det är ytterst få städfirmor som skulle anställa den tjejen. Det är ingen som man tror skulle städa snabbt och noggrant.
De flesta tänker helt säkert att hon skulle vara rädd att förstöra sina nygjorda naglar och tänka för mycket på hur hon såg ut hela tiden.
Citera
2021-06-17, 14:33
Avslutad
Fyfan vad sjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här