2021-06-18, 22:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Har du missat att buset använder bilar?
Kommer du ihåg 12-åringen som sköts i Botkyrka förra året? De har precis gripit den skytten i en trefikkontroll.

Så du tror det är därför polisen prioriterar hastighetsförseelser.... tror inte jag. Stoppar man ens buset? Stoppar man hjälmlösa HA? (nu slipper de sina fejkade läkarintyg eftersom vår rakryggade poliskår inte går i clinch med dem, förstahandskälla, MC-bekant). Fega kräk.
Citera
2021-06-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Så du tror det är därför polisen prioriterar hastighetsförseelser.... tror inte jag. Stoppar man ens buset? Stoppar man hjälmlösa HA? (nu slipper de sina fejkade läkarintyg eftersom vår rakryggade poliskår inte går i clinch med dem, förstahandskälla, MC-bekant). Fega kräk.
Skrev jag att jag tror det?
Citera
2021-06-18, 22:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Skrev jag att jag tror det?

Nej - men det är klart att det fastnar en del fula fiskar i rena rutinkontroller - vore ju jäkligt konstigt annars.
Citera
2021-06-18, 22:32
Medlem
Visst kommer man åt buset OM o NÄR de kör för fort.

Men vanliga stoppa-kontrollera-alla-bilar är betydligt mer effektivt

Om buset inte kör för fort då - lååångnäääsaa på polisen
Citera
2021-06-18, 22:33
Medlem
Citat:
Nej - men det är klart att det fastnar en del fula fiskar i rena rutinkontroller - vore ju jäkligt konstigt annars.
Dåså. Med andra ord är även hastighetsövervakning en del av att jobba mot den grova brottsligheten.
Torskade själv för ett inbrott 1988 pga att föraren körde vingligt och vi blev stoppade.
Oavsett så är du fel ute. Polisens jobb är att beivra alla brott och just trafikpoliser är inte ens utbildade att leda en mordutredning.
Citera
2021-06-18, 22:46
Medlem
Sen brukar man ha trafikveckor ett par gånger om året.

Och nu är det strax midsommar. Då jävligt många kör bil. Och en hel del som inte borde köra bil.

Att sen Samnytt inte kan se det sambandet får stå för dom
Citera
2021-06-18, 22:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Dåså. Med andra ord är även hastighetsövervakning en del av att jobba mot den grova brottsligheten.
Torskade själv för ett inbrott 1988 pga att föraren körde vingligt och vi blev stoppade.
Oavsett så är du fel ute. Polisens jobb är att beivra alla brott och just trafikpoliser är inte ens utbildade att leda en mordutredning.

Amatörer! (allvarligt: var han på kanelen?).

Självfallet kan man inte strunta i t ex trafiken, men tror ringa på den här.. ...kalla det "New York-metoden" - "alla brott ska bekämpas med samma frenesi". Dels passar det inte vårt kynne, dels har vi inte de polisiära resurserna, slutligen var vi snutar som först och främst måste tänka på att få ut sina kursbevis från värdegrundsutbildningen!
Personligen har jag jäkligt dåliga erfarenhet av vår kära ordningsmakt, två felaktiga domar mot mig, den ena baserad på fabricerade "bevis", den andra ren lögn - men det är OT.
Citera
2021-06-18, 23:18
Medlem
Citat:
Amatörer! (allvarligt: var han på kanelen?).

Självfallet kan man inte strunta i t ex trafiken, men tror ringa på den här.. ...kalla det "New York-metoden" - "alla brott ska bekämpas med samma frenesi". Dels passar det inte vårt kynne, dels har vi inte de polisiära resurserna, slutligen var vi snutar som först och främst måste tänka på att få ut sina kursbevis från värdegrundsutbildningen!
Personligen har jag jäkligt dåliga erfarenhet av vår kära ordningsmakt, två felaktiga domar mot mig, den ena baserad på fabricerade "bevis", den andra ren lögn - men det är OT.
Näe. Han hade inget körkort men vi fick skjuts hem.
De där felaktiga domarna är vi två om. När jag var ung förtjänade jag en ofrivillig bostadsvistelse men fick den för tio år sedan trots alibi som gömdes.
Skit samma.
Jag är för att de har hastighetsveckor även att jag hade tur i måndags. Hade jag inte haft en svängande bil framför mig så hade de fått mig för 70 på en 60-sträcka jag normalt sett håller 60 på men var lite försenad.
Citera
2021-06-18, 23:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Näe. Han hade inget körkort men vi fick skjuts hem.
De där felaktiga domarna är vi två om. När jag var ung förtjänade jag en ofrivillig bostadsvistelse men fick den för tio år sedan trots alibi som gömdes.
Skit samma.
Jag är för att de har hastighetsveckor även att jag hade tur i måndags. Hade jag inte haft en svängande bil framför mig så hade de fått mig för 70 på en 60-sträcka jag normalt sett håller 60 på men var lite försenad.

Om man nu ville göra någon nytta, har aldrig sett en trafikkoll utanför ett dagis eller skola, där det är (och bör vara) 30... varför jävlas med folk på 70-väg, och ännu mer absurt, på motorvägar.

Är inte så att jag vill avskaffa trafikpolisiära insatser, kan bara tycka prioriteringarna är jävligt skeva. Man kan civilspana på thaisalonger där Svenssons ruskas tupp... ...på vilket sätt är det kriminalitet som "drabbar" samhället??? (iofs OT... sorry!).
Citera
2021-06-19, 11:10
Medlem
Citat:
Om man nu ville göra någon nytta, har aldrig sett en trafikkoll utanför ett dagis eller skola, där det är (och bör vara) 30... varför jävlas med folk på 70-väg, och ännu mer absurt, på motorvägar.

Är inte så att jag vill avskaffa trafikpolisiära insatser, kan bara tycka prioriteringarna är jävligt skeva. Man kan civilspana på thaisalonger där Svenssons ruskas tupp... ...på vilket sätt är det kriminalitet som "drabbar" samhället??? (iofs OT... sorry!).
Faktum är att den situationen jag beskrev där jag klarade mig var just på en utsatt vägsträcka. En liten by där de sänkt till 60 men där de boende får rusa gatlopp för att ta sig över vägen när de ska hämta sina överkörda husdjur.

Oavsett.
Det ena utesluter inte det andra. Trafikövervakning är en sak jag vill se mer av även om det kommer belasta min ekonomi. Sedan håller jag med om att polisen som jobbar med kriminalitet prioriterar fel.
Bara ta dagens artikel i Aftonbladet som exempel.
Boende på Strandvägen i Stockholm har börjat känna av den utökade kulturberikningen och nu behövs resurser.
Ok, buskörningen har inget med kriminalitet att göra men att knarkförsäljare och rånare har hittat dit är en självklarhet. Det är ju där deras bästa kunder bor. Vill man ha bort knarkförsäljningen så är lösningen enkel. SLUTA KNARKA.
Tyvärr så börjar jag gå lite för mkt offtopic här så jag kommer runda av. Vi kan fortsätta i ett lämpligare forum för samh’llsproblem.
Citera
2021-06-19, 11:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Faktum är att den situationen jag beskrev där jag klarade mig var just på en utsatt vägsträcka. En liten by där de sänkt till 60 men där de boende får rusa gatlopp för att ta sig över vägen när de ska hämta sina överkörda husdjur.

Oavsett.
Det ena utesluter inte det andra. Trafikövervakning är en sak jag vill se mer av även om det kommer belasta min ekonomi. Sedan håller jag med om att polisen som jobbar med kriminalitet prioriterar fel.
Bara ta dagens artikel i Aftonbladet som exempel.
Boende på Strandvägen i Stockholm har börjat känna av den utökade kulturberikningen och nu behövs resurser.
Ok, buskörningen har inget med kriminalitet att göra men att knarkförsäljare och rånare har hittat dit är en självklarhet. Det är ju där deras bästa kunder bor. Vill man ha bort knarkförsäljningen så är lösningen enkel. SLUTA KNARKA.
Tyvärr så börjar jag gå lite för mkt offtopic här så jag kommer runda av. Vi kan fortsätta i ett lämpligare forum för samh’llsproblem.

Sant... Ang OT alltså - vi får runda av här... (Ang Strandvägen (hur många röstar Sd där? 2-3 % kanske) så är det alltid lika skadeglatt när multikulti kommer på besök till "öppna era hjärtan"-borgerligheten..).
Citera
2021-06-19, 12:29
Medlem
mjukmjukares avatar

Jag tycker att när Sveriges förenade poliser går ut i en storskalig ”hastighetsvecka” med stort fokus även på låga överträdelser så fattas förståelse för tänket runt Orsak & Verkan.

Vad vållar, en bilist som håller 6 km/h högre fart, än vad 70 skylten visar? Förlegat polisarbete.
Om du stoppar in detta i rätt kontext.
Jag anser självklart att en bestämd hastighet skall följas. Men inte slaviskt övervakas till priset av att så otroligt många vårdslöshet kommer undan.

Sveriges förenade poliskår som ägnar sig åt denna typen av hastighetsbrott, se till att skifta regelbundet trafikfokus. Nu.

Gör samma sak, i samma omfattning, men med fullt fokus på trafik-kultur.
Rikta blicken mot alla de tusentals om dagen, om natten, som inte alltid kör väldigt fort, men som kör på ett sätt som om att alla regler i trafiken gäller inte dom.

Med ljuddämpare som brölar som ett hot om krig. Med en basutrustning inne i bilen som skakar slukhål och som överröstar ljuddämparen.
Och som, sedan kör, som kulturen påbjuder, som GTA. Ger fan i övergångsställen, heldraget, rödljus, lämnar svarta däckspår i rondeller, omkörningar som medtrafikanter får säkra upp, sick-sack vid tvåfiligt. Riktiga idioter och potentiella mordvapenpiloter.

Rejsar vid rödljus. Bränner gummi. Totaltonat runt hela bilen. Bilen som är BMW eller Merca. Såklart.
Som knullar trafikpoliser i munnen då dom tillåts härja som dom vill.

Om dom inte fastnar i en hastighetskontroll.
Bland honom och henne, och mig som i sin Skoda, VW Polo o Volvo fastnat för hastighetsöverträdelse på 5-8 km/h.

Jag föraktar dessa trafikinsatser av Polis så länge man inte också regelbundet går ut och bedriver Trafik-Kulturskontroller.
Och att han, hon och jag i Skodor och Polos märker av att polisen verkligen jobbar mot denna livsfarliga avart i trafiken.
Tätt, intensivt, överallt i hela landet !!

En självklar kampanj likt den jag beskriver har jag aldrig hört talas om. Aldrig!
Skämmes.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in