2021-07-02, 17:14
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
* hur kan du som socialdemokrat resonera så

** det är inte meningen heller det handlar om att zuuuugaaaaa pengar.

Låt oss säga att det kostar 100,000 kr att köra in i city - då minskar inkörandet

skulle centralen brinna är 100,000 skitpengar för brännkyrka brandkår

MEN VAD DET INTE TALAS OM ÄR

Hur i helvete kan det kosta pengar ATT KÖRA UUUT FRÅN CITY

o Hur i helvete kan det kosta Tjyvskatt att passera Ankeborg om man åker
Sundsvall-Malmö
Du har säkert rätt. Men varför inte vänta med fredagsgroggen till efter kl 18, jag fattar inte mycket av vad du skriver.
Citera
2021-07-02, 17:54
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så om man inte själv varit med och aktivt samtyckt till nån lag, så är det ok att bryta den….?
Då är det alltså för många helt ok att råna banker, mörda våldta, och du tycker de gör rätt…?
Att mörda, råna, våldta är ett brott mot någon. Men om jag kör en bil som inte är avgasrenad, eller en bil som går lite fortare än vad man får köra, eller om jag parkerar där man inte får parkera - vem är brottsoffret? Vem lider skada av mitt handlande?
Citera
2021-07-02, 18:00
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
I stort sett, ja. Men framförallt kan man konstatera att miljön inte blir bättre av att vi bilister tvingas betala mer för att parkera våra bilar eller tvingas köra långsammare.

I ett större perspektiv kan man fråga sig vad det har för effekt att svenska bilister, som ändå kör ganska rene fordon, tvingas betala mer för sitt åkande när samtidigt Kina redan idag tillverkar dubbelt så många bilar som USA, 25 miljoner fler om året på bara 10 år. Vad vi gör i Sverige har så liten effekt på världens miljö att det inte ens är mätbart.
Vi får inse att Miljöpartiet består ar teknikfientliga bakåtsträvare, som hatar bilar och bilister och inte missar en chans att trakassera dessa. Daniel Helldéns trängselavgifter i Stockholm har väl inte direkt lett till att gatorna är tomma eller? Det enda som blir tomt är bilisternas plånböcker, och det är väl vad det egentligen handlar om.
Bilismen är en säker mjölk ko. Det kommer det tyvärr alltid att vara även när folk blivit lurade att skaffa elbil. Hur dom tänkte med alla fartgupp där folk bromsar för att sedan gasa så det blir mer avgaser och partiklar från bromsar är en gåta men det ser bra ut på ett papper. Själv har jag knappt sett polisen i trafiken förutom när jag blev stoppad för någon vecka sedan men det var inte för att jag körde för fort utan för att bilen saknade en hel del kaross detaljer.
Citera
2021-07-02, 22:09
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Bilismen är en säker mjölk ko. Det kommer det tyvärr alltid att vara även när folk blivit lurade att skaffa elbil. Hur dom tänkte med alla fartgupp där folk bromsar för att sedan gasa så det blir mer avgaser och partiklar från bromsar är en gåta men det ser bra ut på ett papper.
Det är samma som den s k "Zebralagen", som skulle skydda gående vid övergångsställen. Lagen fick i själva verket som effekt att fler blev skadade men det bryr man sig inte om. Lagen har nämlgen kommit till för att trakassera bilister, inte för att skydda fotgängare!
Citera
2021-07-03, 14:19
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Jag gav ett fiktivt exempel för att bildligt visa tankesättet det handlar om.

Varför du eller andra inte köper mina argument visar bara att du/ni är egoistiska med brister i riskanalys och konsekvensmedvetenhet, och ändrar inte det faktum att mina argument är korrekta, och man inte ska köra fortare än skyltat då all ökning av hastigheten medför ökade risker för olyckor och svårare påföljder, även så små ökningar som t ex 5 kmh.
Varför svarar du med ett fiktivt scenario när jag talade om flera högst reella scenarion där lagen i praktiken inte följs och detta av högst rationella skäl?

Återigen svamlar du om dina 5 km/h hit och dit. Jag har redan svarat på det, vad är det du inte förstår?

Citat:
Jag förespråkar….? Läs Trafikförordningen för tusan…..
Med vilken rätt bryter du trafiklagarna…? Din egen egoism? Har du kollat vad de du har runt dig i trafiken tycker om att du tar dig friheten att bryta hastighetsregler och därmed kan utsätta dem för högre risker för att olycka sker och att konsekvenserna kan vara att de skadas eller dör…?
Tror du att det bara handlar om dig själv i trafiken…?
Jag bryter hastighetsgränserna utan moraliska betänkligheter eftersom ingen annan drabbas av det. Ja, jag har förstått att detta kan vara lite svårt att ta in för någon med en liten fyrkantig hjärna.

Övriga verkar inte ha några större problem. Av personbilarna ligger nog 95% på fartgränsen +15 km/h eller mer där vägen är rak då jag åker in till jobbet så här års. Min mätare visar bara någon enstaka km/h fel jämfört med GPS i farter runt hundra och 3-4 km/h i 265 GPS, då visar mätaren 268-269 km/h så du behöver inte dra upp felvisning på min mätare.

Citat:
Och du tror alltså att polisen inte kan fokusera på mer dessa 5kmh….?
De kan fokusera på flera olika saker, ha kampanjer etc. Så en kampanj på dessa 5kmh betyder inte nödvändigtvis att de skiter i allt annat.
Skulle inte du beskriva några av dessa situationer som du dagligen ser där andra förare håller hög hastighet som mer eller mindre påverkar dig?
Jag har aldrig sagt att polisen inte kan fokusera på fler saker samtidigt.
Det jag har sagt är att polisen ska sluta sätta dit folk som inte är orsaken till olyckor.
Citera
2021-07-04, 18:34
Bannlyst
Citat:
Jag förespråkar….? Läs Trafikförordningen för tusan…..
Med vilken rätt bryter du trafiklagarna…? Din egen egoism? Har du kollat vad de du har runt dig i trafiken tycker om att du tar dig friheten att bryta hastighetsregler och därmed kan utsätta dem för högre risker för att olycka sker och att konsekvenserna kan vara att de skadas eller dör…?
Tror du att det bara handlar om dig själv i trafiken…?

Med vilken rätt existerar staten, stiftar lagar och tvingar folk att följa dem? Den har ju inte skapats med de styrdas frivilliga samtycke utan genom att någon har förvandlat ett egalitärt samhälle till ett slags diktatur genom att upprätta ett våldsmomopol och tvinga 99% att lyda. Det är inte folket som styr för att man får välja förtryckare vart fjärde år.

I det samhälle som fanns innan staten skapades existerade givetvis inte lagar mot offerlösa brott.

Kör man på motorväg så är det ju väldigt många bilister som kör fortare än tillåtet i princip varenda gång man är ute och åker. Det är som MurderOne säger.

Observera som sagt att när han får dessa saker påpekade för sig så kommer han med den fega metoden att anmäla för off topic, eftersom det är ett faktum att staten är skapad och upprätthållen mot de styrdas vilja (det skulle inte behövas ett våldsmonopol om den absoluta majoriteten av människor frivilligt samtyckte till att staten finns) och det inte går att bemöta.

Han ställer först en fråga som går att svara på men kräver att man går något utanför ämnet, varvid autisten inte bemöter svaret utan anmäler det för 0.03 och liknande. Fegt, men vad är att vänta av en som säger att han gillar snutar och frågar folk varför de begår offerlösa "brott".
Senast redigerad av Redoxreaktion 2021-07-04 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in