2021-06-16, 18:30
Avslutad
https://samnytt.se/polisen-storsatsar-ska-ta-fast-alla-som-kor-5-km-tim-for-fort/

Citat:
Trots underbemanning och skenande gängskjutningar, förnedringsrån och överfallsvåldtäkter – nu storsatsar polisen på att ta fast trafiksyndare. Och det är de låga hastighetsöverträdelserna som prioriteras. Alla som kör 5 km/tim för fort ska bötfällas.

Kommentarer på ämnet? Bra eller inte?
Citera
2021-06-16, 18:38
Medlem
11 km/t för mycket kostade mig ett par tusen idag. Polisen hade tagit några kort innan mig sa de.
Citera
2021-06-16, 18:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
Helt idiotiskt.
Citera
2021-06-16, 18:39
Medlem
Haha, klart att man prioriterar det som enkelt genererar pengar.
Citera
2021-06-16, 18:48
Medlem
Riddarhusets avatar
jo det är riktigt bra med en kampanj. Inte varje dag, men under en kort period en massiv insats som åtföljs av mer regelbundenhet. Polisen måste kunna göra fler saker än en. Trafiken dödar och skadar ju betydligt fler än gängskjutningarna (som ju dessutom innebär att idioterna för det mesta skjuter ihjäl varandra).
Dessutom tar man samtidigt massa kriminella, olovliga förare, knarkare, rattfyllerister och andra svin.
Själv är jag betydligt mer rädd för övermodiga/vårdslösa trafikmarodörer i svarta sänkta Audi:s än för att en knarkhandlare skall skjuta skallen av mig eller min familj.
Ta många vid 30-skyltar. Där kan man ta körkortet direkt vid 21 km/h+ också så svinen får gå hem och cykla några månader.
Citera
2021-06-16, 19:06
Medlem
Toarullstajarens avatar
Vad överambitiöst att böta tant Agda körandes 5 km/h för fort från jordgubben på körgårn enär svarta Audi, BNW och MB obekymrat vrålar förbi skolor, bussar, allt och alla långt över hastighetsbegränsningarna helt utan påföljd!

Jag tampas med dessa ”först fram bilar” i trafiken vareviga dag, det står mig långt upp i halsen.

Jaga livet ur dessa idioter istället!
Citera
2021-06-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril

Nä, det handlar om statistik.
Citera
2021-06-16, 19:23
Medlem
xrlpyts avatar
Äntligen blir det lite ordning och reda i Sverige.
Citera
2021-06-16, 19:24
Medlem
Det är alltså dags att inhandla en laserstörare. Tur att någon har gjort jobbet med att testa sådana.

https://www.vortexradar.com/best-laser-jammer-reviews/
Citera
2021-06-16, 19:26
Medlem
Kajahs avatar
Ett sätt att fylla ut statistiken, och inget annat. Odugliga myndighet.
Citera
2021-06-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
jo det är riktigt bra med en kampanj. Inte varje dag, men under en kort period en massiv insats som åtföljs av mer regelbundenhet. Polisen måste kunna göra fler saker än en. Trafiken dödar och skadar ju betydligt fler än gängskjutningarna (som ju dessutom innebär att idioterna för det mesta skjuter ihjäl varandra).
Dessutom tar man samtidigt massa kriminella, olovliga förare, knarkare, rattfyllerister och andra svin.
Själv är jag betydligt mer rädd för övermodiga/vårdslösa trafikmarodörer i svarta sänkta Audi:s än för att en knarkhandlare skall skjuta skallen av mig eller min familj.
Ta många vid 30-skyltar. Där kan man ta körkortet direkt vid 21 km/h+ också så svinen får gå hem och cykla några månader.

Bra skrivit håller helt med dej.
Citera
2021-06-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Ja absolut. Att ta fast knarkhandlare och allt som har med gängkriminella måste betalas, och hur? Skattepengarna räcker inte till allt. Det är bara nödvändigt att klämma fram mer slantar ur folks plånböcker. Vi betalar och det är ju nödvändigt som det ser ut nu i Sverige. Men man skulle dra ner på lönerna i riksdagen och andra tjänstemannainrättningar. Där finns också manna... Vi har många med dubbelt medborgarskap som tjänar kulor här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in