Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Till ovanståede är han också avstängd EN match från West ham. To little to late som du säger. Men man behöver inte ens ha med to late utan bara to little för två veckors avdrag av lön och en match avstängd duger inte. Sen är det såklart to late också då man reagerar på PR disastern som blivit.
Var hittar du info om avstängning från att spela? Ser inget om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Man agerar inte av moralisk plikt eller avsky mot hur en spelare beter sig.
Exakt så.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Tror dock tyvärr det landar i att allt är bortglömt om två veckor och sen är det inget mer med det. För mycket pengar inblandat.
Jag hoppas du har fel. Jag hoppas varenda motståndarklack gör kattljud varje gång Zouma får bollen resten av hans tid i England. Jag hoppas motståndarlag passar på att markera mot animal cruelty när West Ham står för motståndet.
Mest av allt hade jag hoppats att Zouma själv äger sitt beteende. Att han inser hur inhumant han agerade, att han tar professionell hjälp, att han blir genuint övertygad om hur djurplågeri är fel och att han lägger en del av sitt liv på att agera mot det. Uppriktig botgöring och ånger.
Men det mer troliga är att den enda ånger Zouma har i detta fall är att historien blev publik.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Var ju den cynismen som ens gav Zouma en startplats igår att döma av Moyes kommentarer, kluben var säkert inne på samma linje. För tror inte Moyes och klubben stödjer beteendet i sig eller inte ser problemet med det. Så dåligt tror jag inte om honom och klubben iallafall även om dom sjunkit rejält i mina ögon efter gårdagen.
Men det viktigaste är att katterna tagits i förvar iallafall så att dom inte råkar illa ut igen för detta var absolut ingen isolerad händelse. Som jag skrev i en annan tråd, att man ens väljer att lägga upp filmen på internet för alla att se visar ju på att familjen Zouma ser detta som något helt okontroversiellt och normalt.
Nej, West Hams agerande är horribelt i detta. De borde stängt av honom från spel tills vidare och övervägt sina options. Att han startar mot Watford säger allt vi behöver veta: "nej, vi stödjer inte djurplågeri, men det spelar ingen roll när vi vill vinna för det handlar om pengar."
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
He..he.. The allmighty spurs visade igår för 876424679932693236735794267843 gången vilken mäktig storklubb de är
Arsenal ligger nu i pole position till att säkra 4:e platsen, och då är vi ett steg närmare våran ambition, att vinna UCL inom de kommande två åren.
Ser fram emot kvällens match

Jag kommenterar normalt inte dina inlägg men ska göra ett undantag:
När ens lag vinner och spelar bra är det många som passar på att vara lite kaxiga mot konkurrenter. Du däremot, ditt lag kan ligga på nedflyttningsplats, och du beter dig ändå som en kaxig rövhatt mot supportrar vars lag är bättre än ditt.
Du har liksom inte fattat det mest grundläggande - ska man bete sig kaxigt mot motståndare gäller det att inte ens eget lag suger. Sten i glashus. Arsenal är en horrible mess och har varit det flera år, det stoppar inte dig från att pissa på United och Spurs mfl.
Sen när någon ifrågasätter Arsenals status är du Monty Pythons Black Knight - "it's just a flesh wound!"
https://www.youtube.com/watch?v=UijhbHvxWrA
Det mest uppseendeväckande hyckleriet är dock att du anklagar andra för att ha hybris (som du inte vet vad det betyder) och bete sig illa, när du själv är värst i klassen.
Men go on, lev i din bubbla där Arsenal är tillbaka på toppen inom 1-2 år, att alla andra är de som beter sig illa, medan du är förnuftets röst i en galen värld.