2022-02-10, 05:34
Medlem
Generalanderssons avatar
He..he.. The allmighty spurs visade igår för 876424679932693236735794267843 gången vilken mäktig storklubb de är

Arsenal ligger nu i pole position till att säkra 4:e platsen, och då är vi ett steg närmare våran ambition, att vinna UCL inom de kommande två åren.

Ser fram emot kvällens match
Citera
2022-02-10, 07:30
Medlem
DidierDrogba02s avatar
På tiden att det börjar svida i Zoumas plånbok, samtidigt som man delar frustrationen med Hammerssupportrar efter man känt kniven ända in i ryggmärgen.

Moyes har redan visat upp sin ruttna sida, då i detta läget ska man skita i sportsliga och ekonomiska vinster.
Citera
2022-02-10, 09:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Till ovanståede är han också avstängd EN match från West ham. To little to late som du säger. Men man behöver inte ens ha med to late utan bara to little för två veckors avdrag av lön och en match avstängd duger inte. Sen är det såklart to late också då man reagerar på PR disastern som blivit.

Var hittar du info om avstängning från att spela? Ser inget om det.

Citat:
Man agerar inte av moralisk plikt eller avsky mot hur en spelare beter sig.

Exakt så.

Citat:
Tror dock tyvärr det landar i att allt är bortglömt om två veckor och sen är det inget mer med det. För mycket pengar inblandat.

Jag hoppas du har fel. Jag hoppas varenda motståndarklack gör kattljud varje gång Zouma får bollen resten av hans tid i England. Jag hoppas motståndarlag passar på att markera mot animal cruelty när West Ham står för motståndet.

Mest av allt hade jag hoppats att Zouma själv äger sitt beteende. Att han inser hur inhumant han agerade, att han tar professionell hjälp, att han blir genuint övertygad om hur djurplågeri är fel och att han lägger en del av sitt liv på att agera mot det. Uppriktig botgöring och ånger.

Men det mer troliga är att den enda ånger Zouma har i detta fall är att historien blev publik.

Citat:
Var ju den cynismen som ens gav Zouma en startplats igår att döma av Moyes kommentarer, kluben var säkert inne på samma linje. För tror inte Moyes och klubben stödjer beteendet i sig eller inte ser problemet med det. Så dåligt tror jag inte om honom och klubben iallafall även om dom sjunkit rejält i mina ögon efter gårdagen.

Men det viktigaste är att katterna tagits i förvar iallafall så att dom inte råkar illa ut igen för detta var absolut ingen isolerad händelse. Som jag skrev i en annan tråd, att man ens väljer att lägga upp filmen på internet för alla att se visar ju på att familjen Zouma ser detta som något helt okontroversiellt och normalt.

Nej, West Hams agerande är horribelt i detta. De borde stängt av honom från spel tills vidare och övervägt sina options. Att han startar mot Watford säger allt vi behöver veta: "nej, vi stödjer inte djurplågeri, men det spelar ingen roll när vi vill vinna för det handlar om pengar."

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
He..he.. The allmighty spurs visade igår för 876424679932693236735794267843 gången vilken mäktig storklubb de är

Arsenal ligger nu i pole position till att säkra 4:e platsen, och då är vi ett steg närmare våran ambition, att vinna UCL inom de kommande två åren.

Ser fram emot kvällens match

Jag kommenterar normalt inte dina inlägg men ska göra ett undantag:

När ens lag vinner och spelar bra är det många som passar på att vara lite kaxiga mot konkurrenter. Du däremot, ditt lag kan ligga på nedflyttningsplats, och du beter dig ändå som en kaxig rövhatt mot supportrar vars lag är bättre än ditt.

Du har liksom inte fattat det mest grundläggande - ska man bete sig kaxigt mot motståndare gäller det att inte ens eget lag suger. Sten i glashus. Arsenal är en horrible mess och har varit det flera år, det stoppar inte dig från att pissa på United och Spurs mfl.

Sen när någon ifrågasätter Arsenals status är du Monty Pythons Black Knight - "it's just a flesh wound!"

https://www.youtube.com/watch?v=UijhbHvxWrA

Det mest uppseendeväckande hyckleriet är dock att du anklagar andra för att ha hybris (som du inte vet vad det betyder) och bete sig illa, när du själv är värst i klassen.

Men go on, lev i din bubbla där Arsenal är tillbaka på toppen inom 1-2 år, att alla andra är de som beter sig illa, medan du är förnuftets röst i en galen värld.
Citera
2022-02-10, 09:51
Medlem
Times Sport skriver att Manchester United har upptäckt att många platser på Old Trafford står tomma under matcher! Man kan undra varför???
Citera
2022-02-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
https://www.youtube.com/watch?v=UijhbHvxWrA
Haha det bästa är att de lever kvar i sin "Im INVINCIBLE...!!!"

Till er andra vettiga här som det faktiskt går att diskutera med, har ni sett någonstans att Arsenal / Arteta faktiskt gått ut någonstans med "då är vi ett steg närmare våran ambition, att vinna UCL inom de kommande två åren." Att det på riktigt verkligen är något som man har som måltanke? Jag hade förstått med två raka positioner på 8 plats att man sagt, ambitionen med ombyggnaden och investeringarna i nya spelare är att NÅ CL inom 2 år. Det är mer rimligt.
Citera
2022-02-10, 11:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Haha det bästa är att de lever kvar i sin "Im INVINCIBLE...!!!"

Till er andra vettiga här som det faktiskt går att diskutera med, har ni sett någonstans att Arsenal / Arteta faktiskt gått ut någonstans med "då är vi ett steg närmare våran ambition, att vinna UCL inom de kommande två åren." Att det på riktigt verkligen är något som man har som måltanke? Jag hade förstått med två raka positioner på 8 plats att man sagt, ambitionen med ombyggnaden och investeringarna i nya spelare är att NÅ CL inom 2 år. Det är mer rimligt.

Finns inget sådant uttalat mål vad jag vet. Som du säger är målet att komma tillbaks till CL och det skulle va ett bra kliv att gå från 8:e plats ifjol till topp 4 i år. Det är ett stort kliv framåt från en säsong till en annan isf. Vilket inte skulle va Artetas förtjänst först och främst.

Men med tanke på att majoriteten av truppen innehåller spelare som är 20-25 år typ så får man nog räkna med 3-5 år innan dom når sin prime. Sen får vi se hur långt det laget kan gå. Behöver ju kryddas till med ett par spelare under åren också.
Citera
2022-02-10, 11:55
Medlem
Citat:
Mest av allt hade jag hoppats att Zouma själv äger sitt beteende. Att han inser hur inhumant han agerade, att han tar professionell hjälp, att han blir genuint övertygad om hur djurplågeri är fel och att han lägger en del av sitt liv på att agera mot det. Uppriktig botgöring och ånger.

Men det mer troliga är att den enda ånger Zouma har i detta fall är att historien blev publik.

Det mesta tyder väl på att det är så de brukar göra. Jag menar, varför skulle annars hans barn inte ha reagerat när han vill att barnet ska hålla katten så att han kan slå till den? Varför skulle de inte inse vilken backlash det skulle få av att posta en dylik video på sociala medier?
Jag gissar att han tycker att det är fullkomligt rimligt att göra sådär med katten, eftersom det är han som äger den.

Edit: Hade det varit i Sverige skulle det definitivt ha blivit en socanmälan.
Citera
2022-02-10, 11:59
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Manchester United spelarna vill ha Poch (telegraph)

Citat:
His man-management skills, hands-on expertise on the training ground, track record of developing players, style of play and Premier League experience are understood to be currying him real favour among notable parts of the squad.

Just ''premier league experience'' tycker jag är löjligt. Både Moyes och Mou hade det och det gick ändå åt helvete.
Citera
2022-02-10, 12:19
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Manchester United spelarna vill ha Poch (telegraph)

Just ''premier league experience'' tycker jag är löjligt. Både Moyes och Mou hade det och det gick ändå åt helvete.

Klart spelarna vill välja sin nya boss, men förhoppningsvis blir det inte så. Väljer United Pochettino så väntar ytterligare tre år utan nånting och Poch får tillslut sparken när han inte får laget att lyfta.

Nej United måste gå all in för att få Ten Hag från Ajax. Sen att Ten Hag troligen inte vill till United ja det är väl en annan sak...
Citera
2022-02-10, 12:44
Medlem
Citat:
Du har liksom inte fattat det mest grundläggande - ska man bete sig kaxigt mot motståndare gäller det att inte ens eget lag suger. Sten i glashus. Arsenal är en horrible mess och har varit det flera år, det stoppar inte dig från att pissa på United och Spurs mfl.
Det håller jag ändå inte med om. Med den logiken skulle ju bara supportrarna till världens bästa för stunden lag få håna andra lag. Jag tycker hån mot andra klubbar, främst rivaler, tillhör - även om det så ofta är sten i glashus.

Kommer ihåg när jag gick i plugget och en snubbe i min klass hånade mig för att hans Barca var så mycket bättre än mitt Bajen.. där tyckte jag väl dock att gränsen för rimligt hån gick haha.
Citera
2022-02-10, 12:57
Medlem
Och nu har Michail Antonio uttalat sig till Sky Sports:
Han tycker att det är viktigt att folk ställer sig frågan om det som Zouma gjort är värre än när Suarez uttryckte sig rasistiskt gentemot Evra.

Nu tycker jag att Suarez kom alldeles för lindrigt undan, men att ens komma på tanken att göra den jämförelsen gör att Antonio också är ett jävla vider.
Citera
2022-02-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Och nu har Michail Antonio uttalat sig till Sky Sports:
Han tycker att det är viktigt att folk ställer sig frågan om det som Zouma gjort är värre än när Suarez uttryckte sig rasistiskt gentemot Evra.

Nu tycker jag att Suarez kom alldeles för lindrigt undan, men att ens komma på tanken att göra den jämförelsen gör att Antonio också är ett jävla vider.

Alltid skillnad på ord och handling i min värld.
Läst sjukt mycket på nätet som försvarade Kurt handling,,eller inte försvara,men börjar,"rasism är värre"..men så va de med från samma färggrupp.

Ord sårar,Kurts handlingar skada katterna,där är den stora skillnaden..sjukt irriterande läsa om folk som tar kurre till försvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in