Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Källa: Google.com. Passa på att slå upp ordet ”hybris” när du ändå är igång.
Vad gäller EnLitenFrys så är han alltid seriös och en av de skribenter som bidrar till att denna tråden är läsvärd och rolig att följa. En av eldsjälarna här inne och med bra koll och mycket kunskap.
Se och lär istället.
Tack för snälla ord och detsamma, uppskattar dina inlägg även om jag inte alltid kommenterar (eller håller med)
Skönt med 3p igår mot Leicester även om man - gnällig som jag är - gärna hade sett 2-0 tidigare för arbetsron. Diaz såg spännande ut, Thiago tillbaka och femtevalet Jota levererar igen.
Jag fastnade lite vid den här situationen vid ställningen 1-0 - Salah är fri, får iväg ett avslut som räddas, och kapas brutalt bakifrån direkt efter av Ndidi.
https://youtu.be/5YU9Yb5iOk4?t=63
Hur kan det inte vara straff? Det är inte fördel av boll för avslutet är redan gjort före tacklingen kommer. Ny situation när Salah blir kapad direkt efter.
Då säger några "men han fick ju skjuta" - och? Det vore en annan sak om Salah blir foulad, håller sig på benen, går för avslutet och missar - då är det fördel av boll som rann ut i sanden. Ingen straff. I det här tillfället sker det i denna ordning:
1. Avslut och miss - spela vidare
2. Brutal tackling bakifrån i boxen utan chans på boll mot spelare som inte är bollförande - ny situation, straff och gult/rött kort.
Att det sker väldigt tätt inpå varann spelar ingen roll.
Det är helt sjukt att domare på högsta nivå går på linjen att "om du får skjuta, spelar det ingen roll vad som händer direkt efter". Det betyder att du har några tiondelars fönster att gå hur hårt du vill åt skytten om han hinner skjuta. Är det principen vi ska ha?
Jag kan INTE förstå hur VAR släpper det. Det är en brutal kapning bakifrån utan att ens vara nära bollen. Som kommentatorn säger: "anywhere else on the field it's a foul and a yellow". Ok - förklara då för mig varför det INTE är foul and a yellow i denna situation?