2022-01-16, 13:00
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Av ren nyfikenhet, vad för assist var det hög klass på ? För om vi snackar coutinho så gjorde han ingen assist.

Men Villa ser riktigt bra ut, gerrard verkar fungera bra sol tränare.
Såg ut som Couthino gör assisten men är MU spelare som bryter fram bollen enligt mig men trots man sett några repriser så kan jag inte fastställa det. Någon som har bättre sekvens än det matchen visade?
Citera
2022-01-16, 13:02
Moderator
zanteras avatar
Oavsett om det är Coutinho's assist eller inte så är det ju han som gör allt förarbete till målet så nog förtjänar han beröm för det. Ett sånt mål där Coutinho's insats känns mer avgörande för att det blir mål än själva skottet.
Citera
2022-01-16, 13:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Oavsett om det är Coutinho's assist eller inte så är det ju han som gör allt förarbete till målet så nog förtjänar han beröm för det. Ett sånt mål där Coutinho's insats känns mer avgörande för att det blir mål än själva skottet.
Helt rätt men i statistiken blir det fel dessvärre för hans del. Fin uppbyggnad ända utifrån kanten 👍🏻
Citera
2022-01-16, 13:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
De Gea har dock gjort det väldigt bra denna säsong tycker jag, väldigt många bra räddningar som räddat poäng/gett laget chans att vinna/ta poäng som en annan målvakt kanske inte tagit. Han får gärna stanna för min del. Ronaldo kan lika gärna stanna också, om han inte bidrar negativt till stämningen i truppen.

Cavanins kontrakt går väl ut efter säsongen? Eller har han ett år kvar? Oavsett får han gärna vara kvar också. Jag gillar hans slit, inställning och han har ju ändå näsa för mål.
Van de Beek är ett mysterium för mig, men kanske att både han och Sancho behöver lite mer tid för att komma i det hela? Jag tycker i alla fall att det är för tidigt att ge upp Sancho, även om en sådan prislapp och lön bör innebära snabbare leverans.

Maguire är ju en annan vi kommer dras med ett par år till, oavsett om vi vill eller inte. Varane tycker jag har varit ljummen, verkligen ingen gigant, men han har inte varit dålig heller.

Och självklart tror jag ägarna kommer prioritera fjärdeplatser i all oändlighet genom konstgjord andning framför att bygga om laget, ta några sämre år och sedan utmana om titeln några år framåt (teoretiskt exempel självklart). Och det är även det som gett oss nuvarande situation.

Man är ju inte direkt optimist angående närmsta framtiden, så därför blev jag lite positiv över första halvlek igår och hade inte Couthinhio kommit in hade det varit tre poäng (om inte om fanns osv).

Aja, just nu är vi tyvärr galaxer ifrån både Chelsea och Man City om man jämför deras match med våra senaste matcher.

Cavani går ut till sommaren, ligger på runt 250k tror jag vilket troligen är betydligt mer än någon annan kommer ge honom.

Nej Uniteds ägare tycks prioritera fjärdeplatsen och vara villiga att betala dyrt för att behålla den, så blir intressant att se vad som sker om man missar den i år. Ser absolut att ni har behov av att dumpa ett par spelare, men återigen: lättare sagt än gjort när man gett dem fint betalt och gärna vill ha en slant för dem. Liverpool har lite samma issue med att sälja sitt överskott, och då har Liverpool ändå en betydligt sundare lönestruktur (bara för att jag skriver det ger ägarna väl Salah 500k per vecka imorgon ).

Tycker Sancho behöver mer tid före vi avskriver honom som fiasko, men jag såg att han var en av de som ryktades missnöjd och "ville flytta". Det kommer ju inte hända med de år han har på kontraktet och den lön han har. Man behöver hitta ett sätt att få honom att funka så man inte har en Pogba till på halsen, en spelare som tar tung lön men inte levererar.

de Gea har varit bra ja men han är världens bäst betalda målvakt - han säljs inte, han spelar ut kontraktet oavsett vad.

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Av ren nyfikenhet, vad för assist var det hög klass på ? För om vi snackar coutinho så gjorde han ingen assist.

Men Villa ser riktigt bra ut, gerrard verkar fungera bra sol tränare.

Tog den på någon före det blev 1-2? Läste att det var assist, men either way - hans prestation som leder upp till målet var det hög klass på, han skapar målchansen i trångt läge på ett sätt som få klarar. Exakt det Villa vill ha av Coutinho.
Citera
2022-01-16, 13:45
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Apropå gamla storstjärnor som tränare så gör ju Wayne Rooney det väldigt bra med Derby, nu är det ju frågan om det blir en fortsättning där nästa säsong, klubben har ju fått 21 minuspoäng och ligger därmed under nedflyttningsstrecket med långt upp till nytt kontrakt. Utan poängavdraget så hade Derby legat på den övre halvan.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2022-01-16 kl. 13:47.
Citera
2022-01-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Cavani går ut till sommaren, ligger på runt 250k tror jag vilket troligen är betydligt mer än någon annan kommer ge honom.

Nej Uniteds ägare tycks prioritera fjärdeplatsen och vara villiga att betala dyrt för att behålla den, så blir intressant att se vad som sker om man missar den i år. Ser absolut att ni har behov av att dumpa ett par spelare, men återigen: lättare sagt än gjort när man gett dem fint betalt och gärna vill ha en slant för dem. Liverpool har lite samma issue med att sälja sitt överskott, och då har Liverpool ändå en betydligt sundare lönestruktur (bara för att jag skriver det ger ägarna väl Salah 500k per vecka imorgon ).

Tycker Sancho behöver mer tid före vi avskriver honom som fiasko, men jag såg att han var en av de som ryktades missnöjd och "ville flytta". Det kommer ju inte hända med de år han har på kontraktet och den lön han har. Man behöver hitta ett sätt att få honom att funka så man inte har en Pogba till på halsen, en spelare som tar tung lön men inte levererar.

de Gea har varit bra ja men han är världens bäst betalda målvakt - han säljs inte, han spelar ut kontraktet oavsett vad.

Tog den på någon före det blev 1-2? Läste att det var assist, men either way - hans prestation som leder upp till målet var det hög klass på, han skapar målchansen i trångt läge på ett sätt som få klarar. Exakt det Villa vill ha av Coutinho.

Ja de flesta spelarna kommer väl vara kvar tills deras kontrakt går ut. Mata till exempel verkar ju vara nöjd med att sitta på bänken/läktaren och casha in..

Jag har egentligen inga problem med att De Gea är världens bäst betalda målvakt. I den bästa av världar hade han varit världens bästa målvakt också, men han är tillräckligt bra och uppenbarligen finns det pengar till att betala löner. Ska man leta problem anser jag att hans kontrakt kommer väldigt långt ner på listan.

Ja det ska bli väldigt "spännande" efter denna säsong, egentligen oavsett hur den slutar.
Citera
2022-01-16, 14:08
Medlem
Schmooves avatar
Citat:

Liverpools löner är sen 2019 högre än Uniteds. Lönemässigt är ni nr 2 efter City. Så jag skulle väl inte säga att Liverpool har en sund lönestruktur. Sanningen är den att alla pengar Liverpool tjänar går till att betala löner för en åldrande trupp som är skadebenägen. Utan CL hade det inte blivit någon Konate här i somras.

https://twitter.com/SwissRamble/status/1387293092257091584/photo/2
Citera
2022-01-16, 14:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Liverpools löner är sen 2019 högre än Uniteds. Lönemässigt är ni nr 2 efter City. Så jag skulle väl inte säga att Liverpool har en sund lönestruktur. Sanningen är den att alla pengar Liverpool tjänar går till att betala löner för en åldrande trupp som är skadebenägen. Utan CL hade det inte blivit någon Konate här i somras.

https://twitter.com/SwissRamble/status/1387293092257091584/photo/2

Det tycks vara bonusar för vunna titlar som gjort att lönekostnaden är högre under de åren, inte att man har högre grundlöner än andra klubbar?

https://www.spotrac.com/epl/payroll/

VvD är Liverpools top earner på 220k/w. Lägre än följande: Martial, Cavani, Pogba, Varane, Sancho, Ronaldo, de Gea.

Det vore svårt att hävda att United fått mer ur dessa än vad Liverpool fått ur sin trupp, som har blygsammare löner.
Citera
2022-01-16, 14:44
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Det tycks vara bonusar för vunna titlar som gjort att lönekostnaden är högre under de åren, inte att man har högre grundlöner än andra klubbar?

https://www.spotrac.com/epl/payroll/

VvD är Liverpools top earner på 220k/w. Lägre än följande: Martial, Cavani, Pogba, Varane, Sancho, Ronaldo, de Gea.

Det vore svårt att hävda att United fått mer ur dessa än vad Liverpool fått ur sin trupp, som har blygsammare löner.

Det är ingen nyhet att klubbar väljer olika lönestrukturer, inbakad bonus eller ej osv. Vad summan blir längst ner på papperet, den utbetalade summan är det intressanta. Hur mycket pengar klubbarna betalar ut i lön till sina spelare.

Just nu är det omöjligt att berätta om nuvarande löneläge eftersom klubbarna måste släppa sina årsredovisningar först. Under våren eller sommaren kommer vi få veta löneutvecklingen över förra året.
Citera
2022-01-16, 14:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Apropå gamla storstjärnor som tränare så gör ju Wayne Rooney det väldigt bra med Derby, nu är det ju frågan om det blir en fortsättning där nästa säsong, klubben har ju fått 21 minuspoäng och ligger därmed under nedflyttningsstrecket med långt upp till nytt kontrakt. Utan poängavdraget så hade Derby legat på den övre halvan.
Måste säga att jag är lite överraskad och impad faktiskt. Han gav inte intrycket att vara den smartaste eller skärpta direkt när han var aktiv. Såg inte någon framtida tränare i honom. Men så fel man kan ha när man bara följer från sidan.
Citera
2022-01-16, 15:05
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Måste säga att jag är lite överraskad och impad faktiskt. Han gav inte intrycket att vara den smartaste eller skärpta direkt när han var aktiv. Såg inte någon framtida tränare i honom. Men så fel man kan ha när man bara följer från sidan.
SAF skrev väl i sin biografi att just Rooney och en till ( Ole? kommer inte ihåg nu) från hans tid i Utd hade potential att bli bra tränare.

Ja, kul att följa Derby. Motiverande och uppriktiga kommentarer Rooney la när allt brakade samman i höstas. Men tror inte att han stannar efter säsongen oavsett vad som händer.
Citera
2022-01-16, 15:57
Medlem
Drickbacks avatar
Benitez sparkad av Everton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in