Citat:
Ursprungligen postat av
TilhelmWell
Jag har bara en sak till att tillägga angående Paul Pogba. Stick, försvinn, dra, ut , gå, aldrig mer. Paul Pogba är den spelaren i Manchester Uniteds historia som haft den största talangen men visat så jävla lite när det verkligen har gällt. Det är med gråten i halsen jag skriver stick, försvinn, dra, ut, gå, aldrig mer. Jag vill ALDRIG igen sen den människan i United. ALDRIG!
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Tyvärr lär vi inte slippa fanskapet - det lär bli en förlängning av kontraktet istället *sick*
Det är ju ett lite knepigt läge med Pogba. Han fyller 29 i mars, han har tveklöst enorm talang, men mentalt helt fel karaktär vad det verkar. På sin dag ett fysmonster som dribblar, assistar, dominerar. På en offdag gnällspiken som kladdar boll, tappar boll, inte tar hemjobbet, är felpositionerad och allmänt hopplös.
Ligger på ca 300k£/w vilket gör honom till nr 5 i Uniteds interna löneliga, efter Ronaldo, de Gea, Jadon Sancho (!) och Varane. Det funkar ju inte för Pogba och Raiola, Paul ska vara stjärnan och det ska synas på lönebeskedet. Ryktas om att han vill ha 450-500k£/w och det har han inte direkt gjort sig förtjänt av.
Jag delar nog er analys här. Släpp. Han kommer aldrig bli spelaren man hoppas i United, annat än enskilda glimtar. Det vore ju ohyggligt surt för er om han går gratis till säg Chelsea eller City och där lever upp till sin potential... men är det värt att knyta upp honom på 3-4 år till, med monsterlön, om han ska fortsätta vara så här i United?
Bästa vore väl för er om han går till PSG och förgiftar deras CL-projekt inifrån, åker ut i kvartsfinal år efter år och är en allmänt toxisk närvaro i truppen.
Förlänger man kommer man inte få honom såld. Ingen kommer erbjuda hans marknadsvärde eller matcha lönen. PSG skulle iofs kunna möta båda, men varför skulle de göra det och göra United en tjänst?