2021-10-25, 16:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Scholes sög av sin dotters tår.

https://www.thesun.co.uk/sport/football/16518293/man-utd-paul-scholes-daughter-toenails/
Citera
2021-10-25, 17:31
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det dåliga försvaret faller ju dock tillbaka på taktiken och tränaren (och assisterande tränarna). Det märks ju att spelarna inte är på samma nivå vad gäller hur de ska spela. Ena spelaren går upp och pressar lite halv-lojt ensam och lämnar en enorm lucka bakom sig, hela 1-0 målet var ju en kedjereaktion av dåliga beslut som började på kanten där AWB blev överspelad, Lindelöf, Maguire och Shaw flyttade alla in ett steg i positionerna och Keita fick springa helt fritt där Shaw borde varit. Flera av målen kom ju till för att Shaw hade flyttat sig in i boxen som mittback och ingen fanns där för att täcka upp.

Det är ju inte första gången detta händer heller. Shaw gjorde en liknande grej mot Everton som kostade ett mål där, och 2 förlorade poäng. Och nu vill jag inte specifikt hänga ut Shaw för han var riktigt bra förra säsongen, ganska dålig denna hittills dock. Utan mer peka på att spelare gör samma misstag match efter match och Ole verkar inte göra något åt det. Klopp/Pep/Tuchel eller en annan bra tränare hade ju instruerat sin vänsterback att hålla sin kant, alternativt sagt till Rashford att han måste jobba ner och täcka för Shaw när han släpper den. Istället var det öppen gata hela matchen och det kunde blivit 2-3 mål till.

Shaws positionering under denna säsongen har varit ett stort problem i flera matcher och är något som synts tidigare än igår. Även Wan Bissaka har en del problem med positionering emellanåt (exempelvis Brighton borta förra säsongen som ett extremt bra exempel). Om Ole eller någon ur tränarstaben påtalar detta för spelaren som inte spelar utefter riktlinjerna ja då måste ju spelaren i fråga bänkas för att visa att man menar allvar.

Som läget är nu så är det allt som oftast väldigt enkelt att gissa sig till Oles startelva just för att han spelar sina favoriter hela tiden och gärna även när de är halvskadade. När spelare konstant gör samma misstag i match ut och match in utan att bänkas ja då är det klart att de inte rättar sina fel. Att Donny van de Beek enbart fått typ 5 minuter i ligan efter 9 matcher är ett hån.

Bruno är också ett bra exempel. Han är en av de bästa spelarna i United när han är bra och han är troligen ett av de första namnen Ole plitar ner i startelvan. Detta trots att han vissa matcher har varit rent usel för att blixtra till i några få moment. Där måste Ole kunna vila honom och ändå få till ett spel för att få en piggare Bruno när han väl spelar.

Spelare gör individuella misstag och det kommer ske igen, men när man ser samma spelare göra samma misstag gång på gång och ändå spelar i varje match ja då är det 100% på tränarna ansvaret vilar.
Citera
2021-10-25, 17:44
Medlem
goseigens avatar
Daily Mail har verkligen en field day om matchen mellan Man U och Liverpool. Vid det här laget har de skrivit runt 20 artiklar om den.

Man kan förstå att Man U vill utveckla spelet från det sätt som Mourinho spelade. Man kan inte alltid bara backa hem och satsa på lätta anfall.

Risken är att det slutar som med Blåvitt på 90-talet, där laget kunde spela jämnt mot lag som Bayern München och Manchester United, och samtidigt ha stora problem att vinna mot Frölunda i allsvenskan.
Citera
2021-10-25, 17:48
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Så Conte är uniteds nr1 guy

Oles framtid avgörs under måndagskvällen

Conte är ju ingen favorit men han är ju precis den managern united behöver just nu

Han kommer inte åka ikväll, när deras twitter sida redan lagt ut en ''artikel'' om att Ole sagt att nästa tre matcher måste höjas eller något liknande.

// PoK
Citera
2021-10-25, 18:07
Medlem
Londons avatar
Visserligen taget från expressen men ligger det ett uns sanning bakom citatet hade jag garvat Ronaldo i ansiktet om jag vore Solkjaer:

Citat:
Solskjaer ska även ha tappat Cristiano Ronaldos förtroende då han misslyckats med att få ihop en bra kemi mellan Ronaldo och Mason Greenwood. Spelare har tydligt kunnat notera hur båda inte längre passar till varandra

Till nästa utvecklingssamtal ska jag kritisera min chef för att hon misslyckats med att få min kollega att bli kär i mig.
Citera
2021-10-25, 18:44
Moderator
zanteras avatar
Läste det om Ronaldo/Greenwood någon annanstans också, att de inte passar varandra alls och när ena skjuter så blir den andra arg att han inte fick passningen osv. Om det nu stämmer så kan väl jag personligen tycka att Ronaldo agerar som en jättebebis. Han har varit en av världens bästa spelare, kommer in som 36 åring och istället för att lägga armen runt Greenwood och försöka lära honom vad han kan så gnäller han istället.
Citera
2021-10-25, 19:33
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Har inte greenwood i tidigare matcher spelat för sig själv? Vad jag läst om i alla fall. Säger inte att Ronaldo är en duvunge...

// PoK
Citera
2021-10-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Läste det om Ronaldo/Greenwood någon annanstans också, att de inte passar varandra alls och när ena skjuter så blir den andra arg att han inte fick passningen osv. Om det nu stämmer så kan väl jag personligen tycka att Ronaldo agerar som en jättebebis. Han har varit en av världens bästa spelare, kommer in som 36 åring och istället för att lägga armen runt Greenwood och försöka lära honom vad han kan så gnäller han istället.

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Har inte greenwood i tidigare matcher spelat för sig själv? Vad jag läst om i alla fall. Säger inte att Ronaldo är en duvunge...

// PoK

rashford och greenwood har typ bara spelat för sig själva sir marcus har väl inte passat bollen nångång sen han kom tillbaka? riktiga divor är dem
Citera
2021-10-25, 19:53
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

// PoK

kolla in highlights fran matchen mot leicester, greenwood skjuter mot mal for kung och fosterland pa allt
Citera
2021-10-25, 19:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det är många fler år än åren du nämner vartfall, det är en sak som är säker.
Som sagt Gunners vann ligan två gånger sen resten nattsvart... titlar och titlar.. FA/Ligacupen är väl inget direkt att hänga i granen.. två cuper man skiter blanka fan i och spelar med B-laget.

Sen är ju två CL titlar inte så illa ändå, det största man kan vinna inom otboll. Gunners har väl spelat i finalen en gång och blev totalt överkörda. Men visst ''underpresterat''
Arsenal har varit svängiga enda sedan 2008 då när vi förlorade titeln till Man United, pga Eduardo’s skada. Dock så har vi lyckas att hamna topp 4 i varenda säsong sedan dess, förutom de fem sista åren förstås. Varit med och kämpat i toppen av EPL och gjort det okej i UCL, trots att Wenger fick väldigt små resurser att krita med i åren mellan 2007-14.

I övrigt, så har Arsenal lyckats vinna 4x ligatitlar sedan 1990. På vilket sätt blev Gunners ”totalt överkörda” i UCL-finalen 2006..? Vi stog emot Barcelona med 10 vs 11 man i 70 minuter av matchen, och de flesta experter är överrens om att Arsenal hade sannolikligen vunnit finalen om det inte var för en viss norsk tomte. Dessutom så brände Henry 2 klara målchanser i den där matchen i Paris..

Jodå, Liverpool har vunnit UCL 2 ggr sedan 1990 - vilket som givetvis är imponerande (under finalen i 2020, så hejade jag stenhårt på Liverpool). Fast det ändrar ändå inte på det faktum att Liverpool har varit en misslyckad klubb i ca. 25 år av de senaste 30 åren. Samma sak kan dock inte sägas om Arsenal FC
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-25 kl. 19:57.
Citera
2021-10-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Visst vore det bättre för MU om VNL tittade på matcherna från läktaren i stället för i en mittbacksposition. Han är och förblir en säkerhetsrisk i vilket lag han än spelar. Han är alltid, liksom igår, mer en åskådare än en aktiv mittback.
Hmm vilken match kollade du på?
Maguire är helt värdelös och måste varit den sämsta värvningen till priset någonsin. Sen är AWB ganska dålig defensivt också och Shaw var väl inget vidare igår heller.
Lindelöf är det minsta problemet i backlinjen
Citera
2021-10-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arsenal har varit svängiga enda sedan 2008 då när vi förlorade titeln till Man United, pga Eduardo’s skada. Dock så har vi lyckas att hamna topp 4 i varenda säsong sedan dess, förutom de fem sista åren förstås. Varit med och kämpat i toppen av EPL och gjort det okej i UCL, trots att Wenger fick väldigt små resurser att krita med i åren mellan 2007-14.

I övrigt, så har Arsenal lyckats vinna 4x ligatitlar sedan 1990. På vilket sätt blev Gunners ”totalt överkörda” i UCL-finalen 2006..? Vi stog emot Barcelona med 10 vs 11 man i 70 minuter av matchen, och de flesta experter är överrens om att Arsenal hade sannolikligen vunnit finalen om det inte var för en viss norsk tomte. Dessutom så brände Henry 2 klara målchanser i den där matchen i Paris..

Jodå, Liverpool har vunnit UCL 2 ggr sedan 1990 - vilket som givetvis är imponerande (under finalen i 2020, så hejade jag stenhårt på Liverpool). Fast det ändrar ändå inte på det faktum att Liverpool har varit en misslyckad klubb i ca. 25 år av de senaste 30 åren. Samma sak kan dock inte sägas om Arsenal FC
Hahaha komedi på hög nivå!! Nu skiter jag egentligen i historia men Liverpool har varit bättre i alla tider förutom två år där runt -02 som Gunners vann ligan med Ljungan som styrde skeppet innan det gick på grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in